handdator

Visa fullständig version : jaha, nu jävlar


mashoutposse
2013-09-09, 22:32
skärp dig nu för fan..

låter allt för bekant, den meningen. enda sedan jag var femton bast har jag brukat, mer eller mindre. oftast mer.
till en början var jag en vältränad kille. träningen gick väldigt bra. växte och växte för varje träningspass kändes det som. under gymnasiet hittade jag nya vänner.

mashoutposse
2013-09-09, 22:55
b.la en av dom bättre jag lärt känna. tiden drog iväg. till slut satt man där. torsk på trad och en o annan benzo. telefonen ringde och fick veta att min bäste vän hade gått bort pga droger. mitt livet gick rakt ner i ännu ler beroende. gick ner 20kg pga droger och annan skit. domar på domar trillade in. fick gå ART pågrund av min aggression. hatade hur allt blivit. min bästa kompis var död. mina äldre vänner fanns där men ändå inte. åren gick och domar kom. häromveckan åkte jag på ännu en husis. en av poliserna som kom var en gammal vän. han stannade kvar ett bra tag efter. vi pratade om hur allt blivit och han frågade mig när jag sist var vid min kompis grav, om jag ofta hälsade på honom. kunde inte riktigt svara på det, kom inte ihåg hur längesen det var. tänker på min kompis varje dag, enda sedan han gick bort. men det känns liksom mer och mer som en dröm.
igår var jag ut till hans grav och satt i några timmar och bara pratade, hoppades på att han skulle lyssna. blir ett helhjärtat försök till att bli ren och hälsosam. sedan husisen har jag varit ren i 11 dagar. mer än vad jag någonsin varit på 10 år.
fyller 25 nästa vecka och det får bli en present till mig själv och min familj. att bli kvitt skiten.
köpte gymkort igår och drog av världens sämsta och mest oinspirerande pass. men det var en början iaf.

dagens kändes lite bättre. ben, axlar och underarmar.
vikten låg på 68kg innan frukost.

imorgon blir det biceps, rygg och mage. kanske en långpromenad.

Mästaren
2013-09-10, 00:39
Hej och välkommen!
Tråkigt att höra om all skit. Jag beklagar verkligen (för vad det är värt).

Roligt att du har börjat träna. Jag tror att din kompis hade velat det, särskilt som han själv dog av vad du kämpar mot. Beroenden är förjäkligt hårda - är glad och stolt över dig att du fixat 11 dagar nu. Jag hoppas att det börjar kännas att du får ut något för slitet. Jag har själv varit fast i ett beroende, det var först när jag slutade som jag såg allt det fina i livet. I och med att du har brukat sedan du var femton (nästan hela ditt liv), så finns det mycket kvar för dig att se och upptäcka. Det är konstigt att förklara; livet som ren är lite samma samma på ett sätt, men helt annorlunda på ett annat. Endast till det bättre. Det blir lättare och lättare. Först är man fast i ett spindelnät som drar en till skiten. Man lossar repen bit efter bit, det är värst i början. Efter ett tag får man hjälp på traven, för man fastnar i ett annat spindelnät av vanor och beteendemönster och sociala nätverk och så. Det drar in en i ett nytt liv och hjälper en att slita sig loss från det gamla. Vill inte låta hurtig, its a pain in the ass, men det är möjligt att göra. För dig som bara är 25 är det lugnt värt det. Hörde att snittstudenten tar kandidatexamen först i 29årsåldern. Du kan bli en av dem, om du vill. Hitta mål som du vill nå. Träning är en bra plats att börja på, för mår kroppen bra så går allt dubbelt så lätt. Bra!

Mitt tips till dig är att kolla upp styrkelabbet.se. De har ett träningsprogram som heter 'starting strength'. Du kanske fastnar för det, har kört det själv och för första gången i hela min gymkarriär börjat se resultat.

Jag kollar förbi sen. Ha det bra tills dess :)

mashoutposse
2013-09-10, 06:28
tack för peppet! lätt att sluta, svårt att inte börja igen. glad för din skull att du lyckats! styrkelabbet ska jag definitivt kolla upp.

var iväg tidigt idag. passet gick helt okej, tog lång tid på mig för att gå igenom vikter, maskiner och olika övningar. träffade också en gammal bekant på gymmet. säkert inte sett honom på 7-8 år. verkar gå bra för honom med träningen, kul! vi skulle ses samma tid imorgon.

tänkte kika ut ett par sköna skor idag att använda på gymmet. kanske köpa nå sjysta öronpluggar. kan bli lite roligare med träning då.

nu ska jag ut på en långpromenad med jycken. hitta lite fler sjysta promenadstråk

12

mashoutposse
2013-09-10, 09:28
var iväg och köpte Muskelmat
. kokboken från Body. prio nu är väl att gå upp i vikt igen. får ta den tid det tar, men att fortsätta se ut som en tändsticka är väl inte lockande. passade också på att köpa hem ett par beats-lurar. dags att fylla luren med musik.

tar gärna emot förslag på lite musik som får igång en själv.

lejalle
2013-09-10, 09:32
Starka inlägg, tack för läsningen.
Lycka till, jag hoppas och tror att du fixar det!!

mashoutposse
2013-09-10, 12:03
Starka inlägg, tack för läsningen.
Lycka till, jag hoppas och tror att du fixar det!!

tack som fan för omtanken. skriver om det mest som en påminnelse för mig själv. tar mer i huvudet av att läsa om sig själv än att tänka på det. jag har haft jävligt kul,det kan jag inte sticka under stolen, men allt det negativa tänker man inte på. värst nu är nätterna. frossa, dåliga tankar och allmänt sug efter mer. blickar framåt dock, och hoppas att jag inte ger efter. för min egen skull, och framförallt för morsan o farsans.

tack igen.

Mästaren
2013-09-10, 13:59
Kolla upp Petters nya album, Början på allt. Hans mellantid var bullshit, men det här är riktigt riktigt bra. Märks att han blir äldre (på ett bra sätt).

mashoutposse
2013-09-11, 12:22
Kolla upp Petters nya album, Början på allt. Hans mellantid var bullshit, men det här är riktigt riktigt bra. Märks att han blir äldre (på ett bra sätt).

tackar! bojkottade petter just för det du nämner. bullshit.
gillar du celph titled så kan jag rekommendera The Gatalog. finns bra många guldkorn däri

mashoutposse
2013-09-24, 07:36
efter 10 dagar i Spanien är man väl lite såsig pga all öl. blev en tidig mil med hunden idag, och efter det lite lallande på gymmet. ben och axlar. lite tyngre böj o lättare axlar. senare idag får man hämta ut lite småttogott från mmsport. lite crossträning ikväll, annars lugnt