handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram, mitt program, synpunkter, hjälp.


Maysan
2013-09-08, 20:47
Tänkte kolla med er som har djup erfarenhet inom detta område. Vilka bra träningsprogram finns där ute. Jag har själv kört på ett eget program ett bra tag nu, gett bra resultat, men inte tillräckligt. Ökar inte riktigt i styrkan.

Stronglift 5x5 låter lovande, men det är bara 3x dagar i veckan man tränar. Vilket jag ogillar. Men kanske är värt det? Jag har alltid kört mellan 5-6 pass i veckan, älskar det. Men som jag sade tidigare så kanske det inte så optimalt.

Tänkte visa hur jag tränar

Måndag: Ben, vader och mage
- Benpress 4x 6-10rep
- Benspark 4x 6-10rep
- Lårcurl 4x 6-10rep
- Vadpress i benpressen 4x 12-20rep
- Russian twists 4x failure

Tisdag: Rygg och Biceps
- Marklyft 5x failure
- Lastdrag 4x 6-10rep
- Latsdrag smalt grepp 4x 6-10rep
- Hantelrodd/stångrodd 4x 6-10rep

- Bicepscurl med hantlar 5x 6-10rep
- Hammercurls 4x 6-10rep
- Koncentrationscurl 4x 6-10rep

Onsdag: Axlar och Underarmar
- Militärpress 5x 6-10rep
- Sidolyft 4x 8-12rep
- Hantellyft framåt 4x 6-10rep
- Baksida axlar i cablecross 4x 8-10rep
- Shrugs 4x failure

Torsdag: Vila alt. mage

Fredag: Bröst och Triceps
- Hantelpress 5x 6-10rep
- Hantelpress snedbänk 4x 6-10rep
- Cablecross flyes, över och under 4x 8-12rep

- Smalt grepp bänkpress 5x 6-8 rep
- Rep pushdowns 3x 8-10rep 1x dropset
- Supersettar skullcrushers och frenchpress 4x failure

Lördag: Repetera

Söndag: Repetera


Nu när jag kollar igenom mitt schema så ser jag hur jävla många set och reps jag kör... aja. Har ni några synpunkter rent allmänt. Finns det några bra träningsprogram där ute eller är det Stronglift 5x5 som regerar för tillfället.

Mvh

Maysan
2013-09-08, 20:50
Tar det nu, så inte det kommer tonvis med kommentarer. Jag kör benpress istället för squats. Finns en anledning. Förra året så drog jag sönder ledbandet. Har inte riktigt läkt ännu, gör ont när jag squatar.

Ampere
2013-09-08, 21:11
Förutom din sinnessjuka volym, som jag troligtvis skulle dö av om jag försökte mig på, så förstår jag inte mig inte riktigt på ditt generella upplägg.

5 set till failure (vilket reprange ungefär?) i mark för att starta en workout förstår jag inte alls. Efter det har du 25 set (!) kvar på ditt pass, hur är det med intensiteten då? Jag hade varit zombie om jag lyft någorlunda tungt till failure i fem set. =)

Att köra både militärpress och frontlyft förstår jag inte heller om det nu inte är så att du släpar i främre delts. (vilket ytterst få gör med tanke på alla pressar)

I stort sett skulle jag säga att du har alldeles för stor volym och att jag förstår att du inte blir så mycket starkare.
Titta på första 2.30 av denna video när han snackar om lite för mycket volym:
http://www.youtube.com/watch?v=ZEiDpeDSL44

Yes jag vet att han kör mycket broscience men den videon tycker jag passar in ganska bra här. =)

Att köra 5x5 utan squats är det nog inte mycket poäng med, testa Wendlers 5/3/1?

Maysan
2013-09-08, 21:20
Ampere, tack för ditt svar. Efter ha sett klippet med Elliott så ger jag mig själv en *facepalm*

Insåg själv hur sjukt messed up det blev. haha cofffee wakeupcall

Hackenschmidt
2013-09-08, 21:22
Jag kör proxys schema, gjort för 6 dagar i veckan och jag tycker det är både roligt och ger bra resultat.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272

Maysan
2013-09-08, 21:23
Jag kör proxys schema, gjort för 6 dagar i veckan och jag tycker det är både roligt och ger bra resultat.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272

Har faktiskt funderat på att köra den!

Payter
2013-09-08, 21:25
Vad kör du för underarms övningar? Ser tomt ut efter shrugs på onsdagen.

Maysan
2013-09-08, 21:29
Vad kör du för underarms övningar? Ser tomt ut efter shrugs på onsdagen.

Trippelsettar Handledscurls med stång bakom ryggen, handledscurl med stång framför kroppen och Stångcurl med omvänt grepp