handdator

Visa fullständig version : Helt fel kost - dåliga ökningar


_Robbie_
2013-09-07, 19:41
Jag har tränat nu till och från i cirka 2 år (effektivt två år). Jag har fått resultat men absolut inte det jag borde fått under min träningstid. Jag har under hela perioden varit lite småfet. Absolut inget som direkt syns men några magmuskler syns ej. Vad äter jag under en dag?

Frukost: Gröt / ägg
Lunch: Kyckling med ris eller sallad (ej pasta utan bara grönsaker med kyckling)
Kvällsmat: Mackor med ost och skinka. Eller Kyckling med grönsaker.
Därimellan blir det frukt och nötter.

Jag har fått för mig att jag skall hålla en låg-kolhydrat diet eftersom jag hoppats på att detta skulle reducera min smalfethet. Har också hört att det är bättre att inta kolhydraterna under dagen och skippa dessa under kvällen.

Om jag tränar under veckan efter jobb blir detta vid 19-20 och mat intas därefter. Detta betyder att jag ej äter något mer än nötter och frukt mellan 12:00 och 19:00 då träningen börjar.

Jag börjar tvivla på att min låga kolhydratnivå är snarare destruktivt för min träning.

Jag ökar inte särskilt mycket i vikterna på gymmet och blir trött i musklerna snabbt efter 1-2 set och måste därför alltid reducera vikterna för att klara av 7-8 reps.

Är det kosten som resulterat i mina dåliga ökningar och trötthet i musklerna? Om jag nu låg på ett underskott borde jag ju isåfall reducerat min smalfethet som fortfarande finns där mer eller mindre...

Tränar cirka 3 gånger i veckan.

Tacksam för hjälp.

shut teh face
2013-09-07, 19:46
Jag tror absolut det, men det är inte värre än att du testar att äta mer kolhydrater och se ifall du får bättre återhämtning och mer tryck när du väl tränar

begt
2013-09-07, 19:47
Om du redan fått dina nybörjarökningar krävs det ett energiöverskott för att bygga (i regel). Att ligga lågt på kolhydrater kan fungera för vissa tränande, men det är inte direkt hjälpsamt om man vill prestera.

Wzup2u
2013-09-07, 19:48
Jag har tränat nu till och från i cirka 2 år (effektivt två år). Jag har fått resultat men absolut inte det jag borde fått under min träningstid. Jag har under hela perioden varit lite småfet. Absolut inget som direkt syns men några magmuskler syns ej. Vad äter jag under en dag?

Frukost: Gröt / ägg
Lunch: Kyckling med ris eller sallad (ej pasta utan bara grönsaker med kyckling)
Kvällsmat: Mackor med ost och skinka. Eller Kyckling med grönsaker.
Därimellan blir det frukt och nötter.

Jag har fått för mig att jag skall hålla en låg-kolhydrat diet eftersom jag hoppats på att detta skulle reducera min smalfethet. Har också hört att det är bättre att inta kolhydraterna under dagen och skippa dessa under kvällen.

Om jag tränar under veckan efter jobb blir detta vid 19-20 och mat intas därefter. Detta betyder att jag ej äter något mer än nötter och frukt mellan 12:00 och 19:00 då träningen börjar.

Jag börjar tvivla på att min låga kolhydratnivå är snarare destruktivt för min träning.

Jag ökar inte särskilt mycket i vikterna på gymmet och blir trött i musklerna snabbt efter 1-2 set och måste därför alltid reducera vikterna för att klara av 7-8 reps.

Är det kosten som resulterat i mina dåliga ökningar och trötthet i musklerna? Om jag nu låg på ett underskott borde jag ju isåfall reducerat min smalfethet som fortfarande finns där mer eller mindre...

Tränar cirka 3 gånger i veckan.

Tacksam för hjälp.

tröttheten beror på dålig kolhydratsladdning... och du presterar mindre...
kolhydrater är också viktigt efter ett pass...ifrån någon kolhydratskälla kvittar vilken bara det är tillräckligt.

körde själv dåligt på kolhydrater en gång i tiden trött och presterade piss i jämförelse med mkt mer kolhydrater nu.
sen är ju självklart protein och fett viktigt.

Tobbey
2013-09-07, 19:54
Du behöver kolhydrater för att prestera. Du har ingen energi till träningen och blir trött så fort för att det inte finns några kolhydrater i kroppen under träningen, som ger dig den kraft du behöver för att orka lyfta hårt och tungt.

Vill du bli av med 'smalfetheten' så behöver du antingen lägga på dig muskelvikt (för att jämna ut kroppsformen, du är smalfet för att du har så lite muskler gissningsvis) eller gå ner i vikt (för att få bort det överflödiga kroppsfettet).