handdator

Visa fullständig version : Hur rädd är du för jänkarna?


stridis
2013-09-07, 15:31
Hur rädd är du för jänkarna?
Det kan väll inte ha undgått någon att jänkarna har blivit ett rätt hett debattämne sedan det har börjats skrivas mer aktivt på Kolozzeum om olika konflikthärdar, och något som för mig nästan är ett helt nytt ämne har då plötsligt uppstått. Jänkarnas framtida förebyggande invasion/säkrande av Norden, eller åtminstone Sverige.

Har jag växt upp i en grotta, eller är jag helt enkelt för naiv, nåja, topic frågan är, hur rädd är du för Jänkarna?

knuckles
2013-09-07, 15:32
Inte alls.

tjabon
2013-09-07, 15:35
Jag har samma förhållningssätt till jänkarna som till min lätt efterblivne kusin .. :)

begt
2013-09-07, 15:35
Lite mindre rädd för dem än för ryssarna. Men de lägger sig i alldeles för mycket och borde fokusera på sina problem på hemmaplan istället. Synd bara att de är så oljeberoende fortfarande (tvingar fram krig).

stridis
2013-09-07, 15:39
Lite mindre rädd för dem än för ryssarna. Men de lägger sig i alldeles för mycket och borde fokusera på sina problem på hemmaplan istället. Synd bara att de är så oljeberoende fortfarande (tvingar fram krig).

De är ju mer militärt aktiva, jänkarna. Om ryssarna kommer i ett läge där de vill ta oss som en del i ett geopolitiskt spel, kanske jänkarna vill hinna före? I oss själva är vi ju inte speciellt intressanta för USA, det är ju ganska givet men i tjuv och rackarspel så?

ducedo
2013-09-07, 15:46
Kan inte se det hända med tanke på reaktionerna från övriga länder. När hände det senast att ett västerländskt land attackerade ett annat med hänvisning till att man måste "agera skydd"? Ser det som mer troligt att USA skulle hjälpa Sverige militärt eller hjälpa NATO som i sin tur bestämmer sig för att skydda landet för sin egen skull - oavsett om Sverige är med eller ej.

tp_88
2013-09-07, 16:06
Inte alls.

Snobbe
2013-09-07, 17:06
Jag är inte rädd för en svensk invasion, jag är dock mer rädd för vad usa kommer göra med världen än vad ryssland kommer göra med den.

tjing
2013-09-07, 17:10
Jag har samma förhållningssätt till jänkarna som till min lätt efterblivne kusin .. :)

Mm, du är förmodligen mer intelligent och allvetande än alla amerikaner sammanräknade. Folk i kongressen och senaten är idioter och presidenten är jätte dum.

Scratch89
2013-09-07, 17:13
Nope.

stridis
2013-09-07, 17:30
Mm, du är förmodligen mer intelligent och allvetande än alla amerikaner sammanräknade. Folk i kongressen och senaten är idioter och presidenten är jätte dum.

Hopar kan degenerera till minsta gemensamma nämnare, så du får jämföra honom med den minst intelligente av dem.;)

knuckles
2013-09-07, 17:54
Och varför skulle Jag vara "rädd"?

supercharge
2013-09-08, 12:17
Det är bara Kuba och massmordsälskande kommunister som är rädda för jänkarna. Det var ju inte länge sedan som samma människor på fullt allvar hyllade DDR och grät när muren föll (Lars Ohly t.ex.).

Rikard Jansson
2013-09-08, 12:19
Vi har ingen olja, yay!

wessmen
2013-09-08, 12:29
Inte det minsta.

Skämtnationer som Ryssland som finner det helt OK att använda saringas på den civila befolkningen är jag betydligt mer rädd för.

Hade jag fått som jag velat hade Ryssland varit ett minne blott.

Alexton
2013-09-08, 12:48
Inte det minsta.

Skämtnationer som Ryssland som finner det helt OK att använda saringas på den civila befolkningen är jag betydligt mer rädd för.

Hade jag fått som jag velat hade Ryssland varit ett minne blott.

Båda sidorna har använd kemiska vapen. Men eftersom de är rebeller så finns ingen röd linje ?

wessmen
2013-09-08, 13:05
Båda sidorna har använd kemiska vapen. Men eftersom de är rebeller så finns ingen röd linje ?

Anser du inte att ledande regim har ett större ansvar än vad några tokiga rebeller har?

Men det är OK att använda på civilbefolkning då?

Magnus N
2013-09-08, 13:06
Anser du inte att ledande regim har ett större ansvar än vad några tokiga rebeller har?

Men det är OK att använda på civilbefolkning då?

Hur menar du att man har mindre ansvar för användandet av kemiska medel beroende på om man är i regeringsmakt eller revolterar mot de som styr?

Armed Dingo
2013-09-08, 13:07
TV och media ser till att USA inte behöver invadera, svenska folket stödjer dem iallafall :D

Ladugårdsdörr
2013-09-08, 13:11
Imperier på nedgång ska man alltid ha respekt för. Utan vettiga ledare som inser faktum kan man lätt hitta på de mest stolliga saker för att behålla sin position.

filmjölk
2013-09-08, 13:17
Jag säger "Come at us bro!"

Olegh
2013-09-08, 13:20
Gentemot Sverige? Absolut inte.

supercharge
2013-09-08, 13:53
Båda sidorna har använd kemiska vapen. Men eftersom de är rebeller så finns ingen röd linje ?

Desto större anledning att markera då, tycker du inte? Vill man se effekterna av kemvapen kan man roa sig med att kolla på resterna av Saddam Husseins gasattack mot Halabja, med en blandning av senapsgas, VX och Sarin.

Kemiska vapen är helt oacceptabelt precis som biologiska. Tänk bara om omvärldens reaktion är en gäspning, konflikten stegras, och någon släpper ut sådana där helvetesmedel i en större stad. Jag tror jag avstår att beskriva ingående hur en person dör när man utsätts för vissa kemvapen, men de flesta kan nog skapa sig en egen bild av det.

stridis
2013-09-08, 18:18
Jag säger "Come at us bro!"

Bra attityd. Tror Sverker Göranson vill anställa dig som vår enda (1) elitsoldat som skall kämpa mot den lede yankeen(eller mot vilket hot som helst, greenpeace också kanske). Kan nästan höra Sverker gorma "släpp ingen djävul över bron".

filmjölk
2013-09-08, 18:26
Bra attityd. ".

Vi har ju vid flera tillfällen spöat det mäktiga Ryssland, så jag tvivlar inte en sekund om våra innre vikingar lockas fram med brännvin och Raubtiers "En hjältes väg" så skulle USA inte ha en chans.