handdator

Visa fullständig version : Musklerna känns små...


Shipa
2013-09-07, 13:27
Hej. Tidigare har jag tränat till och från och efter varje pass har musklerna varit hårda och kännts som större och hårdare. Nu mera när jag börjat med seriöst och tränar utan uppehåll samt med bra ökningar av vikter och rep så har den känslan försvunnit. Nu känns det som att jag lika gärna kan träna igen dagen efter och får aldrig träningsvärk.

Som sagt, träningen är mer seriös och jag pressar mig mycket mer än tidigare. Vad fasen beror det på? Eller är det musklerna som blivit vana vid träning?

Simonbaws
2013-09-07, 14:24
lite kolhydrater?

Shipa
2013-09-07, 14:49
Proppar i mig kolhydrater så tror inte det är för lite. Jag gissar på att det var kopplat till träningsvärk och ingen värk gör att musklerna inte sväller. Men undrar bara om det är normalt? Styrkan ökar som fasen just nu också... Konstigt...

Bryggan
2013-09-07, 15:17
"Musklerna känns små"!? Musklerna är alltid för små!! :)

Shipa
2013-09-07, 15:55
Haha indeed. Men innan hade jag alltid ja vad ska man säga pump eller tryck i musklerna efter passen. De kändes lite smått svullna. Nu får jag ett jävla pump under träningen och helt slut efter ett pass. Men dagarna efter passet så känns det som att musklerna inte alls har tränat. Känns som att något är knas

Snubben
2013-09-07, 15:57
Har muskelvärk något med "pump"/Storleken på muskeln att göra? Muskeln kan väl "svälla" (pump) genom att det trycks in mer blod i den men träningsvärken har väl inget att göra med det öht..?

Shipa
2013-09-07, 16:05
Vad jag menar är att när min träningsvärk började avta så avtog även den där svullnaden och hårdheten. Ni som svarar hur känns era muskler dagarna efter passen? För är det vanligt att de inte känns svullna så behöver jag ju inte bry mig :-)

Snubben
2013-09-07, 16:10
Vad jag menar är att när min träningsvärk började avta så avtog även den där svullnaden och hårdheten. Ni som svarar hur känns era muskler dagarna efter passen? För är det vanligt att de inte känns svullna så behöver jag ju inte bry mig :-)

Jag har nästintill aldrig träningsvärk och mina muskler är som "vanligt" dagen efter ett pass. Ibland kan de vara lite känsliga men inte ofta.. Jag växer dock på alla håll och kanter.. Säker på att du inte bara nojjar?