handdator

Visa fullständig version : Löpträning vid minsta förkylning, ok?


skivståång
2013-09-07, 13:25
Hej igen!

Styrketärna vet jag att man enl de flesta kan göra trots lite snuva o slem i halsen.

Då det inte bir nån styrketräning för mig idag, då tänkte jag ut o jogga en stund då min kondtition är jättedålig och har länge funderat på att börja springa :)

Grejen är att jag kan ha lite småont i halsen på morgonen, sen lite slem o snuva, ska tillägga att det gör ont i huvudet då jag nyser rätt kraftigt.

Vad tror ni om lite lätt löpning?

:)

difeddy
2013-09-07, 13:37
Skulle inte rekommendera det. Det du föreslår lär nog påfresta hjärtat mer än styrketräning, även om båda alternativen kan klassas som onödiga/potentiellt dåliga.

skivståång
2013-11-22, 12:42
Hur är det med promenader då, kan man t.ex. gå 5km istället för och ta bussen? =) (När man e förkyld såklart)

Morty
2013-11-22, 13:08
Vila bort en förkylning.

King Grub
2013-11-22, 13:09
Hur är det med promenader då, kan man t.ex. gå 5km istället för och ta bussen? =) (När man e förkyld såklart)

Det är klart du kan promenera förkyld.

MrLomax
2013-11-22, 16:24
Jogga utomhus med dålig kondition och en förkylning i kroppen? Förlåt men...försöker du ta livet av dig? Är det en hjärtinfarkt du försöker framkalla eller?
Stanna hemma och vila istället. Drick te och Kan Jang, ät citroner, ta ett hett skumbad och ät vitlök. Det kommer andra dagar då du kan jogga ute.

Saga
2013-11-22, 16:32
Att försöka jogga med en förkyldning i kroppen är som att försöka springa med snorkel. Har du dessutom dålig kondis lär det bara vara värre. Du kommer bara att känna dig usel och i dålig form. Promenera istället.