handdator

Visa fullständig version : Gym på hisingen?


mathza
2013-09-07, 10:57
Har precis flyttat till hisingen och undrar om det finns några vettiga gym här

Gymmar på Nordic Wellness nu men är trött på lekstugan.

Finns det kanske nått litet gött gym med goa gubbar...

MVH

ABrownie
2013-09-07, 16:50
Vad är det du inte gillar med NW på Hisingen? Jag ska själv flytta ut ditt snart och har sneglat lite på NW eftersom de låg närmast.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

mikaelj
2013-09-07, 16:52
Göteborg Styrkelyftklubb på Stigs Center, gsk.nu

Scratch89
2013-09-07, 16:54
Nordic Wellness Backaplan är välutrustat och stort, men är tyvärr en jäkla apbur. Alldeles för mycket stöddigt folk och det är en riktig köttmarknad.

Det finns inte så många andra vettiga alternativ dock, om du inte vill ta dig en bit. Nordic Wellness Lindholmen är OK men inte direkt gjort för tung lyftning. GSK finns ute vid Bäckebol/Stig Center, det är ok men ligger lite off, samma sak med Nordic Wellness Stig Center. Sen har du badhuset vid Vallen.

Anatis87
2013-09-07, 16:56
Det beror väl mycket på vart man bor och hur nära man vill vara, som micke skrev finns gsk, NW finns både på backaplan och vårväderstorget, och vill man vara avancerad finns det i Torslanda med, sedan finns fitness 24/7 på kvilletorget och life har en anläggning i brunnsbo. Men allt handlar ju om hur tillgängligt saker och ting ska vara. Det finns också en Elexia anläggning ute i Torslanda och något annat gym med.

Anatis87
2013-09-07, 16:58
Kom på att det finns även SATS på Eriksberg, vad jag sett är det fräscht som satan där.

mathza
2013-09-07, 17:09
tack för alla svar,

anledningen till att jag helst hittar något annat gym än nw är att dom flesta nw i gbg området är dagis, vilket är väldigt irriterande om man är någorlunda seriös med sin träning. Tänkte att jag inte skulle störas ibörjan när jag började på nw men efter ett tag blev det outhärdligt.

Är det någon av er som har provat GSK?

Ligger ganska nära jobbet så kanske är värt att kolla in.
Har inte varit på nw på stigs men ska nog kolla in det nu i veckan...

zamuel96
2013-09-07, 18:19
Jag tränar på GSK och har bara posetiva saker att säga om det.
De har gott om träningsredskap, bra pris, inte så mycket folk och härlig personal :)
Skönt att inte behöva stå i kö för att få tag på en bänk som det är i sportlife

Vanish
2013-09-07, 18:59
GSK är riktigt bra tycker jag. Det finns det man behöver och till det ett bra pris. zamuel sammanfattar det bra!