handdator

Visa fullständig version : Smärta i underarmen


dakki
2013-09-07, 01:13
Hej, har tränat i ungefär 1 år till och från pga en operation i mars(bröstkorgen)
Har haft ont under en väldigt lång tid och prövat en hel del saker men smärtan har ännu inte upphört:/ Det händer när jag kör supinerade bicepcurls och när jag lyfter ner hantlar från "hyllorna" när jag ska köra t.ex hantelpress.

Kolla bilden nedan, det känns som om det sitter i benet.

dakki
2013-09-07, 01:15
"När jag gör bicepscurls så uppkommer en fruktansvärd smärta i underarmen. Smärtan är koncentrerad till armens insida.
Såhär upplever jag bicepscurls med rak skivstång: Att dra stången mot bröstet går bra. Den excentriska fasen känns riktigt illa men allra värst är det när jag ska lägga ner skivstången, då gör det så ont att jag skulle kunna dö at the spot. Det känns som är smärtan letar sig hela vägen in i skelettet. Mer träning innebär mer smärta." Hittade information som stämmer in exakt.

maattee10
2013-09-07, 18:00
det där känner jag igen:( som jag hört och ska prova är att röra lite på handlederna, samt börja med lättare vikter för uppvärmning sedan gå på arbets seten;)

whuddafuks
2013-09-08, 15:54
"När jag gör bicepscurls så uppkommer en fruktansvärd smärta i underarmen. Smärtan är koncentrerad till armens insida.
Såhär upplever jag bicepscurls med rak skivstång: Att dra stången mot bröstet går bra. Den excentriska fasen känns riktigt illa men allra värst är det när jag ska lägga ner skivstången, då gör det så ont att jag skulle kunna dö at the spot. Det känns som är smärtan letar sig hela vägen in i skelettet. Mer träning innebär mer smärta." Hittade information som stämmer in exakt.

Bumpar tråden i hopp om att få ett svar. Ovanstående text beskriver exakt upplevelsen

maximuscle
2013-09-10, 21:42
får samma skit när jag kör biceps med rak stång å tunga vikter...men försvinne när jag slutar med det ett tag,, vad det beror på vet jag tyvärr inte..

pezrulezhaakon
2013-09-10, 22:14
Ett sådant problem kan bero på en stram muskel som heter pronator quadratus.
Det får man lättare om man sällan kör fullt supinerade övningar. Vanligen då EZ-stång används för ofta, eller för "mycket" hammarfattningar.

Scratch89
2013-09-12, 07:32
Ett sådant problem kan bero på en stram muskel som heter pronator quadratus.
Det får man lättare om man sällan kör fullt supinerade övningar. Vanligen då EZ-stång används för ofta, eller för "mycket" hammarfattningar.

Fast problemet uppstår även när greppet inte är supinerat.

Men, det skadar ju inte att prova. TS: Har du stretchat musklerna i underarmen och runt armbågen någonting?

pezrulezhaakon
2013-09-12, 09:15
Scratch89, men det var ju det jag skrev.

Scratch89
2013-09-12, 11:28
Scratch89, men det var ju det jag skrev.

Ah, ja, alltså. Vi missförstår varandra. Jag menar att smärtan uppstår även vid lägen där underarmen inte är supinerad. Det lät på dig som om att orsaken är för att han har "kontorsunderarmar", dvs att det gör ont när man är ute i maxsupination.

dakki
2013-09-15, 02:57
Fast problemet uppstår även när greppet inte är supinerat.

Men, det skadar ju inte att prova. TS: Har du stretchat musklerna i underarmen och runt armbågen någonting?


Ja jag har kört på den här övningen ett tag men den hjälper inte..
http://www.youtube.com/watch?v=s76xXZ3Nbao