handdator

Visa fullständig version : Kaksmet nästan varje dag?


sumialic
2013-09-05, 14:46
Ibland gör jag en kaksmet på kvällarna för att få i mig mitt kaloribehov. Det har inte hänt så ofta och har inte lagt mycket tanke bakom nyttighet/onyttighet bakom det hela. Men en tanken slog mig nu att kakao ska ju vara ganska nyttigt (vad jag snappat upp snabbt härifrån) så om man genom denna kaksmet får i sig 15g kakao varje dag så kanske detta vardagslyx rentav vore något positivt?

Utöver kakaon så blir det runt 50g fett från riktigt smör och 40 g socker. Socker äts i princip inte under dagen annars (bortsett från två äpplen och det som finns i bröd) så där borde det inte vara några problem? Fettmässigt så inklusive kaksmeten hamnar fettintaget över dagen på 1.2g per kilo ungefär, vilket i sig är helt okej right? Det enda jag kan tänka mig är att det kanske inte är jättebra att få sig en sådan stor mängd fett på en gång?

Cameltotem
2013-09-05, 15:00
Kör på!

arogen
2013-09-05, 15:59
Ibland gör jag en kaksmet på kvällarna för att få i mig mitt kaloribehov. Det har inte hänt så ofta och har inte lagt mycket tanke bakom nyttighet/onyttighet bakom det hela. Men en tanken slog mig nu att kakao ska ju vara ganska nyttigt (vad jag snappat upp snabbt härifrån) så om man genom denna kaksmet får i sig 15g kakao varje dag så kanske detta vardagslyx rentav vore något positivt?

Utöver kakaon så blir det runt 50g fett från riktigt smör och 40 g socker. Socker äts i princip inte under dagen annars (bortsett från två äpplen och det som finns i bröd) så där borde det inte vara några problem? Fettmässigt så inklusive kaksmeten hamnar fettintaget över dagen på 1.2g per kilo ungefär, vilket i sig är helt okej right? Det enda jag kan tänka mig är att det kanske inte är jättebra att få sig en sådan stor mängd fett på en gång?

Så stor mängd fett på en gång? Haha, kom tillbaka när du krängt en B&j peanut butter cup, en pizza, en 200g chipspåse och 200g jordnötter på bara en kväll! där kan vi snacka fett. men magen pallade med det, men det var knappt :D

Wzup2u
2013-09-05, 17:47
kör på no prob ja käkar godis varje dag i ren princip.

Sniggel
2013-09-05, 20:30
kör på no prob ja käkar godis varje dag i ren princip.

O dricker 8 koppar kaffe om dagen :p
Du har inte funderat på att se över din kost lite? Jag anar att den inte är den bästa, haha ;)

Wzup2u
2013-09-05, 20:41
O dricker 8 koppar kaffe om dagen :p
Du har inte funderat på att se över din kost lite? Jag anar att den inte är den bästa, haha ;)

allt funkar =)... bulkar och kör hårt på tyngderna.
jobbar man på fik, dricker man mkt kaffe och 8 koppar e inte så farligt.
finns sådana som dricker mer.

sen om man käkar godis varje dag i lagom mängd e helt ovesäntligt.
jag har självförtroende och äter det jag vill och vet vad jag tål, och kan sätta gränser.

skulle inte förvåna mig om du är en sådan som lever på (kalorisnålt och supernyttigt)
och vräker i dig på lördagar tills du spyrbara för du gått en hel veckan och varit sugen hahaha aight?

J.V
2013-09-05, 22:08
jobbar man på fik, dricker man mkt kaffe och 8 koppar e inte så farligt.
finns sådana som dricker mer.Hej. :)

Snittade runt 10-15 dubbelespressos när jag jobbade på kafé och hade lite barista duties. Mmmmmhhhh, kaffe.

Wzup2u
2013-09-06, 06:34
Hej. :)

Snittade runt 10-15 dubbelespressos när jag jobbade på kafé och hade lite barista duties. Mmmmmhhhh, kaffe.

fint =)...
dricker bara svart kaffe då jag gillar det bäst dock är det kul att göra mass kaffedrinkar =) funderar på barista utbildning, så man kan gå bra betald som barista sen ist :D fgavoriten att göra nu är white chocolate coffe.

Armed Dingo
2013-09-06, 12:35
Så stor mängd fett på en gång? Haha, kom tillbaka när du krängt en B&j peanut butter cup, en pizza, en 200g chipspåse och 200g jordnötter på bara en kväll! där kan vi snacka fett. men magen pallade med det, men det var knappt :D
Det där har jag med gjort om vi byter ut chipsen mot ostbågar. Och det är ett bra sätt att bli fet snabbt på.

Jag hade inte tryckt 50 gram fett på en kvällssittnings kaksmet. Sänk det till 15-20 gram eller nåt, borde smaka gott ändå. Och dubbla sockret.

<-- carbs före fett

Halvar
2013-09-06, 15:05
lol försöka vända det till nått nyttigt för att du får kakao idej.Det nyttiga lär ju försvinna rätt fort med resterna innehållet.Ät smeten ibland för att du tycker det är gott,inte för att du måste fylla upp dagens kaloribehov.Då bör du istället se över din kost om du måste kompensera med smör å socker

sumialic
2013-09-06, 15:20
lol försöka vända det till nått nyttigt för att du får kakao idej.Det nyttiga lär ju försvinna rätt fort med resterna innehållet.Ät smeten ibland för att du tycker det är gott,inte för att du måste fylla upp dagens kaloribehov.Då bör du istället se över din kost om du måste kompensera med smör å socker

Vore ju bra om du kunde komma med något konkret varför det skulle vara dåligt annars är ditt inlägg ganska meningslöst.

Morty
2013-09-06, 15:23
Vore ju bra om du kunde komma med något konkret varför det skulle vara dåligt annars är ditt inlägg ganska meningslöst.

Du inser inte att smör och socker är rätt subopti?

Halvar
2013-09-06, 15:29
Vore ju bra om du kunde komma med något konkret varför det skulle vara dåligt annars är ditt inlägg ganska meningslöst.

Behöver inte bli upprörd för att nån inte håller med om ditt försök att lura dej själv att det är en bra ide.Du får äta det oavsett.Vad tror du själv. stor mängd smör och socker är väl inte direkt nån höjdare.

Wzup2u
2013-09-06, 17:42
Behöver inte bli upprörd för att nån inte håller med om ditt försök att lura dej själv att det är en bra ide.Du får äta det oavsett.Vad tror du själv. stor mängd smör och socker är väl inte direkt nån höjdare.

beroende på vad man äter under en hel dag?
han kanske fixar resten av dagens mål bra?

alla är inte så nyttiga som halvar :naughty:

arogen
2013-09-06, 18:21
Det där har jag med gjort om vi byter ut chipsen mot ostbågar. Och det är ett bra sätt att bli fet snabbt på.

Jag hade inte tryckt 50 gram fett på en kvällssittnings kaksmet. Sänk det till 15-20 gram eller nåt, borde smaka gott ändå. Och dubbla sockret.

<-- carbs före fett

Hehe, jag väger 63kg till mina 174cm. fet? njae, inte riktigt. dock ingen jag gör varje dag, eller ens en gång i månaden :D

Halvar
2013-09-06, 19:04
beroende på vad man äter under en hel dag?
han kanske fixar resten av dagens mål bra?

alla är inte så nyttiga som halvar :naughty:

Killen frågade vad vi tyckte,jag är absolut "för nyttig" och borde släppa på det litegranna.Däremot är jag i form året runt.Jag personligen skulle må illa av en sån äckelsmet och anser inte det är vettigt att trycja det var dag för att fylla upp kaloribehovet.Bör vara nått man unnar sej,inte ett behov för att man äter i övrigt som en fågel

sumialic
2013-09-11, 11:25
Killen frågade vad vi tyckte,jag är absolut "för nyttig" och borde släppa på det litegranna.Däremot är jag i form året runt.Jag personligen skulle må illa av en sån äckelsmet och anser inte det är vettigt att trycja det var dag för att fylla upp kaloribehovet.Bör vara nått man unnar sej,inte ett behov för att man äter i övrigt som en fågel

Trodde det var underförstått att man ville ha en förklaring till varför det inte är bra, annars kunde jag lika bra frågat min katt.

sumialic
2013-09-19, 11:46
Bumpar!

Halvar
2013-09-19, 12:08
Trodde det var underförstått att man ville ha en förklaring till varför det inte är bra, annars kunde jag lika bra frågat min katt.

Behöver du ens fråga om varför det är inte bra så kanske ett besök hos doktorn är uppenbarligen i behov.

Pretorian
2013-09-19, 12:36
För mycket fett för mig. Har jag kalorier att fylla ut så består det mer av kolhydrater än fett.

Vad är det för svar du är ute efter egentligen?

sumialic
2013-09-19, 14:27
För mycket fett för mig. Har jag kalorier att fylla ut så består det mer av kolhydrater än fett.

Vad är det för svar du är ute efter egentligen?

Varför det inte är bra. Vem som helst kan ju påstå att någonting är bra eller inte bra, men vad ger det egentligen? Man vill ju veta varför det inte är bra. Som om nu detta är för mycket fett, varför är det för mycket fett? Personliga åsikter spelar ju ingen som helst roll utan jag är ute efter vad denna mängd fett (som ingår i mitt totala intag på 100-120g fett) har för negativ påverkan på min hälsa?

sumialic
2013-09-19, 14:27
Behöver du ens fråga om varför det är inte bra så kanske ett besök hos doktorn är uppenbarligen i behov.

:smash:

Rekommenderar dig att sluta skriva på kolozzeum.

Fredrik_S
2013-09-19, 14:34
Varför det inte är bra. Vem som helst kan ju påstå att någonting är bra eller inte bra, men vad ger det egentligen? Man vill ju veta varför det inte är bra. Som om nu detta är för mycket fett, varför är det för mycket fett? Personliga åsikter spelar ju ingen som helst roll utan jag är ute efter vad denna mängd fett (som ingår i mitt totala intag på 100-120g fett) har för negativ påverkan på min hälsa?

Omöjligt att säga, ju mer aktiv du är desto mer vitamin/fiber/mineral fattiga kalorier har man användning för.

Jag upplever det lättare att hålla sig hård året om och prestera bättre på en fettsnålare och kolhydratsrikare kost. Men hur hälsoskäl för en normalviktig är det nog omöjligt att säga vad denna kaksmet gör för negativt....

Pretorian
2013-09-19, 14:53
Personliga åsikter spelar ju ingen som helst roll...

Sorry... :em:

sumialic
2013-09-19, 16:03
Omöjligt att säga, ju mer aktiv du är desto mer vitamin/fiber/mineral fattiga kalorier har man användning för.

Jag upplever det lättare att hålla sig hård året om och prestera bättre på en fettsnålare och kolhydratsrikare kost. Men hur hälsoskäl för en normalviktig är det nog omöjligt att säga vad denna kaksmet gör för negativt....

Det förstår jag, men på mina 3200 kalorier vara 900-1100 går till fett, 600 till protein och 1600 till kolhydrater så känner jag att jag kan prestera bra.

Dessutom ligger jag på kaloribalans så den "höga" mängden fett bör inte påverka min hårdhet (baserat på info jag fått här tidigare)

Är det omöjligt att säga vad för negativ påverkan detta skulle ha på mig så tar jag det som att det helt enkelt inte har någon betydande negativ påverkan och Halvar ovan kan ju ställa sig och skämmas någonstans eftersom det var så uppenbart och självklart hur negativt detta skulle vara.

Sniggel
2013-09-19, 16:37
allt funkar =)... bulkar och kör hårt på tyngderna.
jobbar man på fik, dricker man mkt kaffe och 8 koppar e inte så farligt.
finns sådana som dricker mer.

sen om man käkar godis varje dag i lagom mängd e helt ovesäntligt.
jag har självförtroende och äter det jag vill och vet vad jag tål, och kan sätta gränser.

skulle inte förvåna mig om du är en sådan som lever på (kalorisnålt och supernyttigt)
och vräker i dig på lördagar tills du spyrbara för du gått en hel veckan och varit sugen hahaha aight?

Om man inte nojar över vad man äter behöver inte automatiskt betyda att det är ok :D
Men men. Om du påstår att det inte är överstyr så får jag väl ta det för att vara sant.

Själv är jag inte "en sån" som du beskriver. Jag äter både nyttigt och "gottigt".
Idag har jag t ex ätit:
3 riskakor med makrill
6 riskakor med nutella <--- :p
1 matlåda med fläskfärssås (innehållandes tomatpuré och passerade tomater, grillkrydda och svartpeppar), ärtor, ris, broccoli, bambuskott.
2 clementiner
Druckit 2 koppar kaffe och planerar på att ta en till nu.
Ska äta äggröra med potatis, ketchup och senap senare idag.
Kaloriintaget är nog relativt lågt eftersom jag deffar. Jag räknar dock inte kalorierna eftersom det verkar funka bra att gå på känn numera.

Dessutom brukar jag få i mig runt 100g socker/maltodextrinblandning efter träning vilket jag inte tycker kan anses som "nyttigt".

Ibland köper jag choklad. Ofta luras jag av "köp 2 och spara några kronor" och då äter jag upp båda samma dag vilket jag aldrig planerar att göra. Men jag får inte ångest över det utan suckar snarare över hur korkad jag är som går på det varje gång :D

Halvar
2013-09-19, 18:30
Du kommer må skit och se skit ut i slutändan.Lycka till!

sumialic
2013-09-19, 18:35
Du kommer må skit och se skit ut i slutändan.Lycka till!

Antar att du pratar om dig själv :)

Halvar
2013-09-19, 21:08
Antar att du pratar om dig själv :)

Förstår inte varför du blir så arg för att folk tycker det är en dålig ide att trycka i sej massa kaksmet.Det är negativt för dej för att det är så mycket fett å socker.Jag håller mej undan iaf för jag skulle må skit av det och så vill jag fortsätta hålla mej i bra form

Simonbaws
2013-09-19, 21:28
Trodde det var underförstått att man ville ha en förklaring till varför det inte är bra, annars kunde jag lika bra frågat min katt.

behöver man ens förklara varför det inte är bra att trycka i sig smör och socker varje kväll?

Halvar
2013-09-19, 21:41
behöver man ens förklara varför det inte är bra att trycka i sig smör och socker varje kväll?

+1

Tolkia
2013-09-19, 22:25
Jag undrar ju hur du äter om du har en kaloribudget på dryga 3000 och inte fixar det utan att fylla ut med kakdeg på socker och smör. Det låter för mig lite som om du skulle vara ännu en av alla de som "inte kan" äta så mycket som de skulle behöva, eftersom de notoriskt sätter ihop en matsedel av det mest kalorisnåla de kan hitta.

MS1
2013-09-19, 23:28
Skippa kaksmeten och drick 1DL olivolja varje kväll innan du går och lägger dig;)

R Scarpa27
2013-09-20, 07:00
gör en stor chokladboll med mycket havregryn, stevia ,kakao och hälften smör/hälften keso ;) rulla i kokos eller krossade cashewnötter :.
hmm spoon tror jag kört något liknande under längre period och det gick bra.

sumialic
2013-09-20, 10:33
behöver man ens förklara varför det inte är bra att trycka i sig smör och socker varje kväll?

Om man vill ha någon trovärdighet överhuvudtaget, ja.

Tråden är nu tre sidor och ingen har fortfarande kommit med varför det skulle vara dåligt.

Sluta svara om ni inte har något att bidra med.

sumialic
2013-09-20, 10:40
Förstår inte varför du blir så arg för att folk tycker det är en dålig ide att trycka i sej massa kaksmet.Det är negativt för dej för att det är så mycket fett å socker.Jag håller mej undan iaf för jag skulle må skit av det och så vill jag fortsätta hålla mej i bra form

Arg? Det är du som skriver att jag kommer må skit och se ut som skit utan belägg överhuvudtaget. Är väl du som är arg om någon? Se ut som skit kommer jag i alla fall definitivt inte göra.

Du fortsätter att skriva att det är negativt, men inte varför det är negativt... Är detta aftonbladet-chatten?

Det är okej om svaret så vore att det är livsfarligt, men jag vill fortfarande veta varför. Jag tar inte en random persons ord på ett forum som fakta när han inte ens kan förklara vad det är som är dåligt.

sumialic
2013-09-20, 10:44
Jag undrar ju hur du äter om du har en kaloribudget på dryga 3000 och inte fixar det utan att fylla ut med kakdeg på socker och smör. Det låter för mig lite som om du skulle vara ännu en av alla de som "inte kan" äta så mycket som de skulle behöva, eftersom de notoriskt sätter ihop en matsedel av det mest kalorisnåla de kan hitta.

Visst skulle jag kunna göra det, men om jag kan få i mig alla mineraler och vitaminer per dag och ändå ha plats för en kaksmet och denna inte påverkar mig negativt så varför inte? Det är billigt och gott. Sen hur ofta det blir varierar, men det är irrelevant. Allt jag ville veta var vad det är som är negativt med att äta det nästan varje dag och det är det fortfarande ingen som har svarat på.

MS1
2013-09-20, 11:00
Om man vill ha någon trovärdighet överhuvudtaget, ja.

Tråden är nu tre sidor och ingen har fortfarande kommit med varför det skulle vara dåligt.

Sluta svara om ni inte har något att bidra med.

Du kan läsa dessa artiklar:

http://www.annahallen.se/ar-socker-farligt

http://www.kostradgivarna.se/2012/05/ar-smor-verkligen-nyttigt/

Reaper123
2013-09-20, 11:00
Visst skulle jag kunna göra det, men om jag kan få i mig alla mineraler och vitaminer per dag och ändå ha plats för en kaksmet och denna inte påverkar mig negativt så varför inte? Det är billigt och gott. Sen hur ofta det blir varierar, men det är irrelevant. Allt jag ville veta var vad det är som är negativt med att äta det nästan varje dag och det är det fortfarande ingen som har svarat på.Med varierad kost så är nog en/ett par gånger i veckan knappast något problem, för du får mest troligt i dig alla mikronutrienter. Så ser inget fel med att fylla upp sista kalorierna på detta sätt, för gör själv så även om jag främst väljer kolhydrater som energikälla.

Något du däremot skulle kunna ha i åtanke, hur mycket bättre skulle du må och eventuellt prestera om du valde att äta mer mat/bättre livsmedel för dessa kcal?

Om fokus är att maximera prestationern på gymmet och kroppsligt öka i muskelvikt borde det rimligen vara så att du bör äta det som gör att du presterar bäst. Om detta är med eller utan kaksmet vet jag dock inte, utan bara du som kan ta reda på :D

Morty
2013-09-20, 11:27
Upp till fyra tusen kalorier om dagen går utan tvekan på vanlig och schysst mat.

Frukost 500: gröt 300 macka 200.
Mellis 300: Macka och te och frukt
Lunch 750: Vanlig portion mat
Mellis 300: Havrebar med frukt
Post-WO: 500 kcal pulver alt två mackor eller en smoothie eller nåt
Middag 1000: Större portion mat/fettrikare mat
Kvällsmål: 650 yoghurt med müsli och lite nötter

Summa 4000. Svårt? Nope. Mellanmålen är dessutom väldigt försiktiga och ända kalorierna som dricks är efter träning.

paatrik
2013-09-20, 12:22
Får en känsla av att många som börjar träna i ett första stadie lägger om kosten, ökar träningsdosen och sakta men säkert blir mer vältränade. Sedan verkar man gå för långt och känner sig pressad av hårda tyglar vilken i sin tur öppnar upp för extrema ätardagar, godis och dylikt. Detta intag försöker man sedan motivera på olika sätt, främst via studier. Och även om helheten är vad som spelar roll och mindre mängder skräp därmed kan konsumeras tenderar många gå för långt och istället argumentera för en mer vardaglig konsumtion. Ungefär som om allt vi lärt oss är borta och att socker inte längre är farligt. Jag menar, 50g/dag, i en portion. Du tror inte det kan ha långtgående negativa effekter? Trötthet/koncentrationssvårigheter som minsta besvär, diabetes som ett värre.

Slutligen bör dock tilläggas att majoriteten lämnar detta steg och landar i en skön balans där man förstår värdet av att röra på sig och äta bra. Där alla extrema tilltag lämnas därhän.

Pretorian
2013-09-20, 12:44
Visst skulle jag kunna göra det, men om jag kan få i mig alla mineraler och vitaminer per dag och ändå ha plats för en kaksmet och denna inte påverkar mig negativt så varför inte? Det är billigt och gott. Sen hur ofta det blir varierar, men det är irrelevant. Allt jag ville veta var vad det är som är negativt med att äta det nästan varje dag och det är det fortfarande ingen som har svarat på.

För mycket fett och socker.

Fredrik_S
2013-09-20, 13:37
För mycket fett och socker.

Jag äter betydligt mer socker än så nästan varje dag året om...

Morty
2013-09-20, 14:26
Jag äter betydligt mer socker än så nästan varje dag året om...

Fast extremt lite fett och hög aktivitet. Då ökar ju socker-budgeten ordentligt.

Trouble
2013-09-20, 14:46
Jag äter betydligt mer socker än så nästan varje dag året om...

Vad vill du säga med det?

sumialic
2013-09-20, 16:02
Upp till fyra tusen kalorier om dagen går utan tvekan på vanlig och schysst mat.

Frukost 500: gröt 300 macka 200.
Mellis 300: Macka och te och frukt
Lunch 750: Vanlig portion mat
Mellis 300: Havrebar med frukt
Post-WO: 500 kcal pulver alt två mackor eller en smoothie eller nåt
Middag 1000: Större portion mat/fettrikare mat
Kvällsmål: 650 yoghurt med müsli och lite nötter

Summa 4000. Svårt? Nope. Mellanmålen är dessutom väldigt försiktiga och ända kalorierna som dricks är efter träning.

Ingen har sagt att det är svårt.

sumialic
2013-09-20, 16:03
Får en känsla av att många som börjar träna i ett första stadie lägger om kosten, ökar träningsdosen och sakta men säkert blir mer vältränade. Sedan verkar man gå för långt och känner sig pressad av hårda tyglar vilken i sin tur öppnar upp för extrema ätardagar, godis och dylikt. Detta intag försöker man sedan motivera på olika sätt, främst via studier. Och även om helheten är vad som spelar roll och mindre mängder skräp därmed kan konsumeras tenderar många gå för långt och istället argumentera för en mer vardaglig konsumtion. Ungefär som om allt vi lärt oss är borta och att socker inte längre är farligt. Jag menar, 50g/dag, i en portion. Du tror inte det kan ha långtgående negativa effekter? Trötthet/koncentrationssvårigheter som minsta besvär, diabetes som ett värre.

Slutligen bör dock tilläggas att majoriteten lämnar detta steg och landar i en skön balans där man förstår värdet av att röra på sig och äta bra. Där alla extrema tilltag lämnas därhän.

Har du någon källa på att 50g socker om dagen skulle ge trötthet/koncentrationssvårigheter? Och diabetes hos fullt friska, tränade individer?

sumialic
2013-09-20, 16:12
Du kan läsa dessa artiklar:

http://www.annahallen.se/ar-socker-farligt

http://www.kostradgivarna.se/2012/05/ar-smor-verkligen-nyttigt/

Problemet med att länka till artiklar utan källor är att du lika bra hade kunnat länka till aftonbladet. Titt som tätt ser man inlägg där folk hänvisar till studier etc på detta forum, men i denna tråd skiner de med sin frånvaro.

Anna verkar ju även mena att problemet med socker främst är beroendet och att det är snabba kolhydrater. Hur snabba kolhydrater är socker egentligen och hur stor innebörd har de hos friska, tränade individer? Hon menar ju på att mjöl är lika illa. Blir inte kolhydraterna dessutom långsammare när de äts tillsammans med massa fett?

Den andra länken talade ju för smör som massa andra i tråden har sagt är negativt?

R Scarpa27
2013-09-20, 18:37
slutord man kan fan trycka i sig vad som så länge man uppnått dagens protein ,kolhydrat, och fett... fattas det kcal så ät vad som...

sen vad som är nyttigt hit och dit är mkt olika från person till person.
sen variation e alltid bra.och ingenting är ju bra i för stor mängd.
thats life boringgg... (lagom e bäst)

Halvar
2013-09-21, 07:00
Jag äter betydligt mer socker än så nästan varje dag året om...

Kanon då vet vi

Trouble
2013-09-21, 12:40
slutord man kan fan trycka i sig vad som så länge man uppnått dagens protein ,kolhydrat, och fett... fattas det kcal så ät vad som...

sen vad som är nyttigt hit och dit är mkt olika från person till person.
sen variation e alltid bra.och ingenting är ju bra i för stor mängd.
thats life boringgg... (lagom e bäst)

Den där synen på mat är rent ut sagt korkad. Ursäkta, men så är det.

Morty
2013-09-21, 13:35
Ingen har sagt att det är svårt.

Om man tycker att det är en bra idé att dra i sig kaksmet istället för mat så tror jag iaf att personen är väldigt dålig på att äta.

Halvar
2013-09-21, 20:19
om man tycker att det är en bra idé att dra i sig kaksmet istället för mat så tror jag iaf att personen är väldigt dålig på att äta.

+1

R Scarpa27
2013-09-21, 20:45
Den där synen på mat är rent ut sagt korkad. Ursäkta, men så är det.

tror inte du fattade inlägget inlägget handlade mer om ät vad du vill och skippa denna tråden nu 4 sidor skitsnack typ =P.
mer elaka kommentarer till varandra osv.

sen vad man vill fylla ut sin kaloribudget med är valfritt, men ibland om man tkr något är gott visst fill it out.
men att fylla ut kaloribudget med bara mat e ju mkt enkelt.
och en kaksmet till efterrätt ibland för man gillar det helt okey...
passa dig för sås och mjölk musctach i den busken :naughty: