handdator

Visa fullständig version : Kroppsbehåring, vad gör ni er av med? :D


skivståång
2013-09-05, 11:39
Tjollahopp!

Ja vad har ni för åsikter, vad bör man raka bort,trimma osv? :P


Något jag funderar över är håret på magen, känns feminint o ta bort det kanske. Men ser inte supertrevligt ut IMO.

Dela med er :)

Frantic
2013-09-05, 11:46
Man bör raka bort det man vill ha bort helt enkelt. Att man skulle vara mindre manlig bara för att man rakar eller trimmar bort hår är löjligt.

Jag rakar bröstet regelbundet och trimmar benen varannan månad eller något sånt.

gohei
2013-09-05, 11:48
Haha, bra tråd. Håret på magen brukar ja trimma lite då o då, fast aldrig ta bort helt. Ser ju för jävligt ut när de växt lite för mkt. Då menar jag området kring naveln.
Bröstet däremot brukar ja aldrig behöva tänka på.

filmjölk
2013-09-05, 12:09
Könet, magen, bröstet och under armarna rakar jag. Men viktigast tycker jag är under armarna, känner mig så smutsig med armhålehår då jag svettas mycket, det liksom fastnar och ruttnar under armarna när jag är orakad:D

Röven vill jag raka med, då jag har väldigt kraftig behåring där så det känns ofräscht efter att jag skitit, men vet inte hur fan man gör för att raka röven.

Ronn
2013-09-05, 12:12
Könet, magen, bröstet och under armarna rakar jag. Men viktigast tycker jag är under armarna, känner mig så smutsig med armhålehår då jag svettas mycket, det liksom fastnar och ruttnar under armarna när jag är orakad:D

Röven vill jag raka med, då jag har väldigt kraftig behåring där så det känns ofräscht efter att jag skitit, men vet inte hur fan man gör för att raka röven.

Du får fråga en kompis om dom kan ställa upp!

Själv blir det bara lite trimning där nere, håret på bröstet och magen ser sexy-time ut.

andeem
2013-09-05, 12:12
Har mycket lite att ta bort. Som ung var mitt mansideal Sam Elliott och Tom Selleck så jag svor över min flintskalliga bringa. Numera har jag accepterat mitt öde.

Arf Pingvin
2013-09-05, 12:14
Vem fan bryr sig vad andra har för åsikter i frågan.

aijou
2013-09-05, 12:15
Att avlägsna kroppsbehåring är ju som att skrapa bort vaniljkrämen från wienerbrödet. :MrT:

knuckles
2013-09-05, 12:19
Att avlägsna kroppsbehåring är ju som att skrapa bort vaniljkrämen från wienerbrödet. :MrT:

Nu gick du för långt.

billmaier
2013-09-05, 12:26
Endast håret på huvudet. Ibland också under armarna och könet.

andeem
2013-09-05, 12:29
Vem fan bryr sig vad andra har för åsikter i frågan.Tja, du gick ju bevisligen in i tråden i alla fall.

Raschmus
2013-09-05, 12:39
Trimmar könet och skägget (inte under läppen).

Magnum approves

filmjölk
2013-09-05, 12:42
Du får fråga en kompis om dom kan ställa upp!

.

Ingen får vara i mitt anusområde, jag är känslig på den biten, det är helt stängt för all form av besök eller beskådning. Jag måste lösa det själv på ngt sätt.

svag74
2013-09-05, 12:52
Ingen får vara i mitt anusområde, jag är känslig på den biten, det är helt stängt för all form av besök eller beskådning. Jag måste lösa det själv på ngt sätt.

Sitt på huk över en spegel och kör med trimmern på rakapparaten.
Akta så inget litet skinnveck kommer i kläm bara.

svag74
2013-09-05, 12:53
Tjollahopp!

Ja vad har ni för åsikter, vad bör man raka bort,trimma osv? :P


Något jag funderar över är håret på magen, känns feminint o ta bort det kanske. Men ser inte supertrevligt ut IMO.

Dela med er :)

Maghåret gillar tjejer, enligt min erfarenhet, så det brukar jag bara ansa lite så det inte blir sådär jättelångt och krulligt.
Annars typ ljumskar, fixa lite frilla "där nere", röven ibland, under armarna givetvis, och så på skallen :)

Holmeros
2013-09-05, 13:15
Kör trimmer för bröst, mage, armhålor och könshår (exklusive pung, rakhyvel där).

Fråga till er andra som är lite hårigare: Hur fan gör ni med låren när man trimmar/rakar bort könshåret, dvs håret ovanför paketet? Hur fan ska man släta ut det snyggt? Jag vill inte trimma/raka benen, så jävla håriga är de inte. Men att få det snyggt mellan könshåret och låren är fan en jävla utmaning.

Hade nog fan behövt ta hand om rövhåret också, men där har jag samma problem som filmjölk. Hur?!

svag74
2013-09-05, 13:22
Kör trimmer för bröst, mage, armhålor och könshår (exklusive pung, rakhyvel där).

Fråga till er andra som är lite hårigare: Hur fan gör ni med låren när man trimmar/rakar bort könshåret, dvs håret ovanför paketet? Hur fan ska man släta ut det snyggt? Jag vill inte trimma/raka benen, så jävla håriga är de inte. Men att få det snyggt mellan könshåret och låren är fan en jävla utmaning.

Hade nog fan behövt ta hand om rövhåret också, men där har jag samma problem som filmjölk. Hur?!

Jag kör ljumskarna med, så att det blir som en skarp rand en liten bit ner på benen mot benbehåringen. Bara att dra ett par raka tag med trimmern, fast växer ju ut snabbt tyvärr, som allt annat hår :(
Bästa lösningen tycker jag.

Rövhåret är ju piece of cake, redan skrivit hur man gör, lätt och smärtfritt (om inga komplikationer tillstår :D )

filmjölk
2013-09-05, 14:29
Rövhåret är ju piece of cake, redan skrivit hur man gör, lätt och smärtfritt (om inga komplikationer tillstår :D )

Det låter annat än lätt :) Går det att vaxa?

favve
2013-09-05, 14:34
Raka röven, varför är det prioriterat? Är det för partnerns skull vid rimjobb?

svag74
2013-09-05, 14:44
Det låter annat än lätt :) Går det att vaxa?

Men herregud, är ju hur lätt som helst, så länge man inte går alldeles för nära.
Men du bör ju ha en trimmer med vinkel på liksom, ja, så som de flesta rakapparater har.
Men jag känner själv att det viktiga är att få bort det värsta, om det sen är 2mm kvar nånstans skiter jag i det.
Vaxa låter otrevligt, är väl en sträng från pungen som går bakåt där, tänk om man råkar rycka upp den liksom.

Raka röven, varför är det prioriterat? Är det för partnerns skull vid rimjobb?

För att det är lite fräschare tror jag de flesta killar svarar på den frågan.
Gällande tjejers rakning tror jag inte de bryr sig för egen del just i den regionen, utan kanske mest rakar på inrådan av partner kan man gissa :d

filmjölk
2013-09-05, 14:51
Raka röven, varför är det prioriterat? Är det för partnerns skull vid rimjobb?

nej. Ingen får vara i min anal och rota. För min del är det för att det är väldigt mycket skägg såpass att det känns ibland som att jag inte blir ren efter nummer 2 och fastnar där.

Macroman
2013-09-05, 15:03
nej. Ingen får vara i min anal och rota. För min del är det för att det är väldigt mycket skägg såpass att det känns ibland som att jag inte blir ren efter nummer 2 och fastnar där.

Du måste ju få bort det på något sätt det blir ju ett jätteproblem att bleka analöppningen annars.

Herman H
2013-09-05, 16:42
Jag är man, män har hår.

Ronn
2013-09-05, 16:42
Jag är man, män har hår.

Är det du på bilden?

Tricklew
2013-09-05, 16:44
Du måste ju få bort det på något sätt det blir ju ett jätteproblem att bleka analöppningen annars.

:laugh:

Zwift
2013-09-05, 16:48
Äh, har man muskler så ser det inte feminint ut att ta bort kroppshår... Fast jag tycker det är rätt sexigt med hår på magen och bröstet så låter det va kvar.

Red Apple
2013-09-05, 17:43
Rakar paket och skägg med jämna mellanrum. Resten låter jag vara om jag är singel, i ett förhållande är det upp till hennes preferenser.

Herman H
2013-09-05, 20:46
Är det du på bilden?

Skulle kunna vara jag.

Men nu är det ju inte jag, jag har längre hår, snyggare skägg och aningens längre ben men äter ungefär lika mycket.

JHilding
2013-09-05, 20:51
Hår är äckligt. Stjärten är mycket viktig.

Någon som kör låren och benen?

Snobbe
2013-09-05, 20:58
Jag trimmar över pillefjongen för att om jag helrakar mig så växer dom inåt istället för utåt.

Theballz blir helrakade med en safety razer

armhålor trimmas

axlar/överarmar trimmas

Skallhåret klipps i frisyr jag vill ha.

Ansiktshår rakas med safetyrazer.

Jag har rakat mig på magen en gång och det så jäkla konstigt ut så jag har inte gjort det igen.

Röven har jag rakat några gånger och de e jävligt härlig känsla, problemet är dock att det är omöjligt att fjärta ljudlöst. Vilket är ett sjukt problem för mig i ninja yrket så där får håret stanna, även jävligt jobbigt o raka skiten.

tumme
2013-09-05, 21:10
Hur gör ni med ryggen? Tejpa fast rakapparaten på en pinne?

Är nöjd med lite hår på framsidan men ryggen håller jag gärna slät.

Herr Oberst
2013-09-05, 22:16
Trimmar bröst och mage samt lår och underben.
Resten körs med hyvel eller med rakapparat. Rygg, axlar är jobbigt som fan då det måste underhållas hela tiden. Röven är ju också meckig, håller det slätt i springan och trimmad på rövaballarna, men känner mig lite sugen på att köra slätt från röven till fötterna. Kan dock se dumt ut eftersom jag lämnar lite kvar på mage och bröst, går ju inte att få det slätt på magen och känns bara obehagligt med kort stubb där

Flygplan
2013-09-05, 22:42
Hårklippare utan munstycke på hela kroppen, förutom röv- och könshår. Där är mitt knep Veet hårborttagningskräm. Jag är lite wild and crazy och använder den uteslutande på de ställen på kroppen varningstexten säger att man inte ska göra det :d

olle lindblad
2013-09-06, 06:06
Kolozzeum. Om du vill bli märkt för livet.

LeBron
2013-09-06, 06:27
Du får fråga en kompis om dom kan ställa upp!

Själv blir det bara lite trimning där nere, håret på bröstet och magen ser sexy-time ut.

Om du tar det rådet, så SNÄLLA, gör det inte i duschen/omklädningsrummet på gymmet. :(

svag74
2013-09-06, 13:00
Hårklippare utan munstycke på hela kroppen, förutom röv- och könshår. Där är mitt knep Veet hårborttagningskräm. Jag är lite wild and crazy och använder den uteslutande på de ställen på kroppen varningstexten säger att man inte ska göra det :d

:laugh:

Nixon
2013-09-08, 13:11
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aeNbr3v_700b_v2.jpg


Ont:
På ryggen, axlar och halsen.