handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kost och kalorier!


Chuckleme
2013-09-03, 21:00
Hej jag är en 18 år gammal påg som är ute efter lite råd angående min kaloriförbrukning. Jag har alltid varit en riktigt klen krabat och vägde endast 52 kg med min ungefärliga längd 175 cm. Nu så har jag ialafall kommit upp till runt 59-60 kg och fått byggt lite muskelmassa. Men jag tror inte att jag har ätigt optimalt under min träningstid.

Jag börjar oftast morgonen med att Äta 150g lax och två stekta ägg
Mitt andra mål blir antingen vid 11 tiden i skolan då jag tar någon frukt. eller beroende på hur bra skomaten Är.
Sedan åter igen beger jag mig hem för 300g lax därefter beger jag mig till gymmet regelbundet i princip varje dag (få vilodagar). Klar på gymmet= proteindrika. Sedan hem för 300g lax/kyckling till.

Har inga problem med träningsschema eller liknande utan det jag undrar e hur många kalorier jag behöver få i mig varje dag ungefär för att gå upp i vikt(utan att gå upp för mycket i fett dessutom).
Vikt 59-60kg
Längd 175cm
Rör mig direkt inte mycket utanför gymmet, mest stillasittande på lektioner förutom på idrotten, där e jag mycket aktiv.
Jag e ute efter kritik, så jag kan bli större.

Tacksam för svar.

wilhelmblomgren
2013-09-03, 21:17
Lägg till lite kolisar och grönsaker så blir det nog bra :)

lägg dej på ca 3000kcal och se om du går upp något om inte så höj om du går upp för mycket sänk.

Om du vill ha så mycket fettfri massa som möjligt lägg dej på ett lägre överskott och överkonsumera inte fett, ca 1g per kg.

Wzup2u
2013-09-03, 21:17
jaah hmm börja räkna det du äter nu går segt framåt säger du ät mer?
varför så mkt lax? variera kosten lite.

jag själv har stillasittande myckett vissa dagar, men äter en bra bit över3000 kalorer varje dag ibland överdrivet mkt [ men älskar mat och har aptit] perfect 4 bulk.

bulka på ät allt och bygg upp dig sen kan du deffa...
du ställer frågan många ställer bygga upp sigbiffig utan fett.

de med bra resultat har bulkat upp sig och sedan deffat 4 the ultimate. och så fortsätter det.

Chuckleme
2013-09-04, 06:06
Så 3000kalorier per dag är vad jag e ute efter med min vikt/ålder/längd? för att snabbare få lite muskler.
Skönt att få lite svar.