handdator

Visa fullständig version : Mattips för en upsförare?


Gurkburk92
2013-09-03, 19:34
Har varit sjuk under en 3-4 veckor nu och inte tränat på den tiden men nu när jag ska börja igen så tänkte jag se vad ni har för idéer ang. maten för en kille i detta jobbet.

Vissa dagar har jag knappt tid att äta, men iomed träningen så ska jag göra mitt bästa att få i mig maten ändå. Jag har jobbat inom detta ca 2 månader och har iprincip en sån här drickyogurt "med högre protein" i samt två-tre mackor som varierar från "nyttiga" till mindre nyttiga.

Har inte mycket tid med att hålla på att blanda saker osv. Jag äter alltid "on the run", i bilen, i farten, mellan stoppen, så jag har nästan aldrig en riktig rast därav skulle det vara något simpelt.

Just nu är de ingen fokus på viktnedgång, utan bara muskelbyggnad egentligen.

Edit: lite mer detaljerat hur/vad jag äter om dagarna:

Frukost: Jag är svårstartad, har väldiga problem med att äta på morgonen. Äter kanske en macka och ett glas mjölk.
Lunch under jobbet: Som sagt två-tre mackor och drickyoghurt.
Middag efter jobbet: Vad som lagas hemma. Potatis/pasta/ris och kött/fisk/vad man nu kan ha. Husmanskost mer eller mindre.
Kanske kvällsmat om jag känner för det.

Wzup2u
2013-09-03, 19:40
jaah ingår inte rast? i lönen.

mackor mindre nyttiga? all mat om du vill öka.
enkelt snacks i bilen kan ju vara en påse nötter också.
och äta mycket rejäl middag och efterrätt på kvällen.

viktuppgång=överskott..s^å kvittar hur du lägger upp dina måltider.

Gurkburk92
2013-09-03, 19:48
jaah ingår inte rast? i lönen.

mackor mindre nyttiga? all mat om du vill öka.
enkelt snacks i bilen kan ju vara en påse nötter också.
och äta mycket rejäl middag och efterrätt på kvällen.

viktuppgång=överskott..s^å kvittar hur du lägger upp dina måltider.

Jaooee det beror väl på hur man ser det. Jag har tider att passa och paket att leverera innan dessa tiderna, så det brukar inte bli mycket tid över.

Asså ibland har jag fibermackor och ibland typ vanligt vitt bröd, därav mer nyttiga och mindre nyttiga.

Hmm nötter kan vara en idé. Frukt har jag ibland.

Gober
2013-09-03, 19:49
Rabi Fakhro jobbade iaf tidigare på UPS om jag inte minns fel, verkade funka för honom ;-)

Gurkburk92
2013-09-03, 19:49
Rabi Fakhro jobbade iaf tidigare på UPS om jag inte minns fel, verkade funka för honom ;-)

Vad funkade för honom ? :P

Wzup2u
2013-09-03, 19:53
Jaooee det beror väl på hur man ser det. Jag har tider att passa och paket att leverera innan dessa tiderna, så det brukar inte bli mycket tid över.

Asså ibland har jag fibermackor och ibland typ vanligt vitt bröd, därav mer nyttiga och mindre nyttiga.

Hmm nötter kan vara en idé. Frukt har jag ibland.

varför skulle fibermackor behöva vara nyttigare än "vitt bröd"?

mm köp på lite blandnötter. torkad frukt har du ju med.
ät snickers?

Gurkburk92
2013-09-03, 19:54
varför skulle fibermackor behöva vara nyttigare än "vitt bröd"?

Kan inte mycket mer än att Fibermackor skall vara längre än vad vanligt vitt bröd gör.

z_bumbi
2013-09-03, 19:54
Skaffa en kylväska så kan du ta med dig det mesta som går att äta utan uppvärmning, en vanlig mattermos funkar också för kall mat. Pastasallad är nog bland det vanligare att folk äter som inte kan värma mat och det går att variera enormt mycket.

Gober
2013-09-03, 19:55
Vad funkade för honom ? :P

Att träna, äta och vara extremt grov :d Inget svar på din trådstart men det borde väl inte vara några större problem att lösa kosten i ditt yrke.

Wzup2u
2013-09-03, 20:00
Att träna, äta och vara extremt grov :d Inget svar på din trådstart men det borde väl inte vara några större problem att lösa kosten i ditt yrke.

snarare enklare =) äta mer snabbt och enkelt dock tycker jag se många ups bilar stå ut med vägar och parkeringar och äta drive in mat (mcdonalds, max, burger king osv)

Fredriiik
2013-09-04, 11:14
Proteinbarer å pastasallader å diverse mackor skulle jag köra på :)

OneManArmy
2013-09-04, 11:23
Proteinpulver, bars, kylväska med färdigblandad kvarg/sallader/ägg/osv.
Förbered väskan dan innan.

rsjerry
2013-09-04, 12:24
Matlådor och värm hos företagen du levererar till.
Så gör jag som kör lastbil.

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2

lungan
2013-09-04, 13:04
Jag har själv haft jobb i perioder då jag inte kunnat ha annat än en ryggsäck med mig och äta lunchen där man är då det blir lunch så att säga. Fokusera på att äta en bra frukost och en bra middag. Problemet är att då man stuvar i sig en enorm middag med mycket kolhydrater efter att kanske ätit tidig lunch blir paltkoman inte ifrån denna värld :d. Men jag lyckades hålla vikten bra trots att jag hade ett väldigt fysiskt jobb dagtid och tränade på kvällarna vilket gjorde att den totala fysiska aktiviteten under en vecka var mycket stor.

Vissa luncher kunde t.ex. bestå av

1 banan
1 äpple
2 ägg
1 morot
1 avocado
nötter
whey protein
makrill + hårt bröd

som jag hade i ryggsäcken, lite lite kolhydrater egentligen om du frågar mig. Men jag överlevde dagarna, i bland kunde jag vara väldigt hungrig men jag höll vikten ändå.

snicksnack
2014-08-25, 10:04
Fakhro har jobbat me både de ena o andra kan man lugnt säga.

Ajemän
2014-08-25, 10:26
Det är ju bara ladda på med riktiga matlådor och ta ett par 10-minutersraster istället för att småäta trams hela dagarna.
Nån måtta får det väl vara, du levererar väl inte njurar?