handdator

Visa fullständig version : Gymkort för ca 650 pers!


robber
2013-09-03, 07:32
Hej!

Vi ska flytta kontoret till Frösunda/ Järva krog och jag har fått ansvaret att förhandla fram ett bra pris på gymmen i närheten (P&T & Balance)

En tanke är att skaffa ca 50st opersonliga kort vi kan ha i receptionen så folk kan låna efter behov alt få ett bra pris av ovan gym.

Någon som har liknande erfarenhet att dela med sig av samt vet vilka priser man kan pressa ned till?

rooz
2013-09-03, 07:47
Ring områdeschef/regionalchef.

Eller anläggninsansvarig.

Mental
2013-09-03, 07:47
Som gym skulle man väl villja ha MER betalt för opersonliga kort, då man får fler tränande per medlemsavgift. Och fler som tränar vill inte gymmen ha, bara fler som betalar ;)

Mental
2013-09-03, 07:48
Puls och träning brukar vara snorfullt för ett halvår sedan, lokalen är för liten. Det andra stället har jag inte koll på.

robber
2013-09-03, 07:51
Som gym skulle man väl villja ha MER betalt för opersonliga kort, då man får fler tränande per medlemsavgift. Och fler som tränar vill inte gymmen ha, bara fler som betalar ;)

+ Är att ingen anställd behöver binda upp sig och att företaget tar hela kostnaden.

- Se till så folk lämnar tillbaka korten och själva interna administrationen.

Puls och träning brukar vara snorfullt för ett halvår sedan, lokalen är för liten. Det andra stället har jag inte koll på.

Ok, det låter inge bra. Det jag befarade tyvärr.
Kanske får kitta upp min arbetsplats med hantlar, skivstång, bänk osv.
Får claima ett rum.

Mental
2013-09-03, 08:26
Hur nära behöver det vara då? Norra vasaplan har ju en hel del gym. Även i sumpan finns en del. Men då är det ju inte direkt promenadavstånd längre.

z_bumbi
2013-09-03, 09:05
Varför vill du skaffa kort för alla anställda på samma gym? Får ni inte nog av varandra på arbetstid plus att folk kanske vill träna med kompisar, familj, tider som inte är i närheten av arbetstid och då i alla fall får skaffa ett kort till.
Ska företaget betala gymkort så förankra det väl och ha ev en betalningsplan för de som inte använder det men låt folk välja gym själva efter eget huvud.

Ett mindre företagsgym är däremot antagligen en bra idé men fundera på vad folk vill ha och inte vad just du vill ska finnas där.

robber
2013-09-03, 09:28
Hur nära behöver det vara då? Norra vasaplan har ju en hel del gym. Även i sumpan finns en del. Men då är det ju inte direkt promenadavstånd längre.

Träning på lunchen så nära nära är ett krav.

Varför vill du skaffa kort för alla anställda på samma gym? Får ni inte nog av varandra på arbetstid plus att folk kanske vill träna med kompisar, familj, tider som inte är i närheten av arbetstid och då i alla fall får skaffa ett kort till.
Ska företaget betala gymkort så förankra det väl och ha ev en betalningsplan för de som inte använder det men låt folk välja gym själva efter eget huvud.

Ett mindre företagsgym är däremot antagligen en bra idé men fundera på vad folk vill ha och inte vad just du vill ska finnas där.

Vi flyttar från innerstan där allt finns till stockholms största korsning i förorten dvs det finns inget att göra där så träning på lunchen är ett krav.

Får se hur jag förankrar detta men bra input.
Jag känner själv att jag inte vill binda upp mig på ett till kort och ha ca 800-1000kr i månaden bara i gymkort men jag är ändå beredd att ta det i värsta fall.

/R

Knatcharn
2013-09-03, 09:52
Om ni är 650 pers och alla skulle ta ett kort på friskis, som är ett rätt billigt gym, så skulle det gå på 2.2 mille på ett år utan att räkna med årsavgiften så ni borde väl kunna bygga ett rätt schysst gym hos er för några hundra lakan istället, med tanke på budgeten(?).

blondyz
2013-09-03, 10:01
Är inte det vanligaste att företaget antingen skaffar sig en företagsanläggning, har en sk. friskvårdskassa eller både och?

Friskvårdskassa borde vara det smidigaste.. Se efter hur mycket pengar företaget har att avsätta för ändamålet, dela på antalet anställda. Fram kommer summan varje anställd kan spendera på vilken friskvårdsaktivitet denne finner lämplig. Lite svårt att bygga en simhall, bollsportsbanor, hockeyrink, velodrom, gym och inomhuslöpning kanske. Problemet är att alla sällan är intresserade av samma typ av motion, låt då alla köpa kort var de vill och sen bidrar företaget med en given summa, som förmodligen inte täcker hela kostnaden, men en del, mot kvitto.

robber
2013-09-03, 11:04
Om ni är 650 pers och alla skulle ta ett kort på friskis, som är ett rätt billigt gym, så skulle det gå på 2.2 mille på ett år utan att räkna med årsavgiften så ni borde väl kunna bygga ett rätt schysst gym hos er för några hundra lakan istället, med tanke på budgeten(?).



Är inte det vanligaste att företaget antingen skaffar sig en företagsanläggning, har en sk. friskvårdskassa eller både och?

Friskvårdskassa borde vara det smidigaste.. Se efter hur mycket pengar företaget har att avsätta för ändamålet, dela på antalet anställda. Fram kommer summan varje anställd kan spendera på vilken friskvårdsaktivitet denne finner lämplig. Lite svårt att bygga en simhall, bollsportsbanor, hockeyrink, velodrom, gym och inomhuslöpning kanske. Problemet är att alla sällan är intresserade av samma typ av motion, låt då alla köpa kort var de vill och sen bidrar företaget med en given summa, som förmodligen inte täcker hela kostnaden, men en del, mot kvitto.


Tanken är att vi ska antingen ha opersonliga kort som företaget betalar eller en rabatt på gymkortet som de anställda själva betalar.

Friskvårdsbidrag osv har vi redan.

MrLomax
2013-09-03, 14:42
Fitness24seven finns väl i Solna, Helenelund, Kista, Bergshamra, Huvudsta osv som är ganska nära. Dessutom kan de anställda låna hem korten och gå på ett annat ställe om de nu råkar bo på andra sidan stan, typ Huddinge.

Som jag förstår det vill ni ha 50 kort som 650 pers ska dela på.
Tyvärr är korten på F24S personliga, men det går väl att förhandla om.

Olegh
2013-09-03, 14:58
Tycker mest att det låter som en dålig idé. Vad för förmån erbjuder ni de anställda som föredrar att cykla, springa, spela innebandy, korpfotboll eller utöva någon annan typ av idrott? Gymträning är inte för alla.