handdator

Visa fullständig version : Ät-dags-fundering


Creatinus Enormus
2004-03-06, 18:42
:eating:

"Lördagen är en ätaredag..." eller hur var det dom sjöng ;)

Jo till saken... Det måste ju finnas en gräns på hur mycket
fett och kolisar kroppen kan ta åt sig på en dag, eller...?
Resten borde väl passera den naturliga vägen. Men vart
går den gränsen? Finns det några studier på det?

Prankie
2004-03-06, 19:53
När magsäcken är full och du kräker upp det?

GhostFace
2004-03-06, 21:54
Njaa, äter du mera än vad du har förbrukat i energimängd så lär den överskottsmängd med fett och kolhydrater du intar bygga på kroppsmassan. Delvis med vätska (kolhydrater) men även fett (från....just det; fett). Eller är jag ute o virar....

Tolkia
2004-03-07, 00:18
Det måste ju finnas en gräns på hur mycket fett och kolisar kroppen kan ta åt sig på en dag, eller...?

Tillåt mig att uttrycka visst tvivel. Misstänker att du förr når den nivån när upptaget börjar begränsas av att maten s.a.s. trycks ut i andra änden eftersom det är fullt hela vägen från ingången till utsläppet ... Säga vad man vill om kroppen och dess begränsningar, me när det gäller att säkra sin överlevnad är den jäkligt effektiv.

no1fitness
2004-03-07, 05:19
Jag har faktiskt lite svårt att tro att inte kroppen gör allt den kan för att ta upp all mat man vräker i sig på matdagarna under en tävlingsdeff...
Men Grub kan säkert svara utomordentligt bra på denna frågan när han behagar vakna...:D

Fatalist
2004-03-07, 21:34
Kroppen vill ju givetvis ta vara på alla kolhydrater du klämmer i dig och lagrar överskottet som fett.. Jag har svårt att tro att kroppen skulle avkasta massa gratisenergi bara sådär.