handdator

Visa fullständig version : 8 Veckor Deff


Mygoal
2013-09-02, 17:48
Hej! Jag har tränat lite till och från ett tag och ökat mycket i styrka.
Nyligen fick jag reda på att jag ska utomlands om 8 veckor och undrar om man kan bli slimmad och smal på den tiden.

Lite övrig info:
15 år
69Kg
184 cm
Tror att min BF ligger runt 18-22% nånstans

Tacksam för hjälp :)

LillisJ
2013-09-02, 18:05
Nej! Säkerligen är det avsaknad av muskelmassa som gör så att du ser fet ut. Gå upp i vikt!

Tobbey
2013-09-02, 18:21
Wow 18-22% på 69kg på DEN längden? Hur har du räknat ut det?

Mygoal
2013-09-02, 18:40
Vet egentligen inte säkert, en kompis som vet ''lite'' om sådant här sa det till mig. Hursomhelst så slänger jag upp en bild hur jag ser ut. Som ni ser så har jag ganska breda höfter naturligt och de är en av anledningarna till att jag villa bli lite smalare.

tjing
2013-09-02, 19:00
Definitionen av smalfet.

Du kan bara gå åt rätt håll dock. Ät mycket protein, mindre kolhydrater och fett. Bytt ut pasta, ris, potatis mot mer grönsaker.

Jag har också sett ut sådär för många, många år sedan.

Hajp
2013-09-02, 19:07
Vet egentligen inte säkert, en kompis som vet ''lite'' om sådant här sa det till mig. Hursomhelst så slänger jag upp en bild hur jag ser ut. Som ni ser så har jag ganska breda höfter naturligt och de är en av anledningarna till att jag villa bli lite smalare.


Skippa deffen och börja käka ordentligt och träna hårt istället.

När jag startade för några år sen var jag ungefär i samma sitatuation och jag behövde inte äta mindre, utan prioriterade bara ordentligt mat framför godis osv.

Börja med att äta ordentligt och ät mycket! skippa läsken och godiset och käka mycket kött och kyckling, drick så mycket mjölk du kan och träna såklart. Du kommer sedan märka att du kommer tappa vikt i samband med att du bygger muskler.

Mygoal
2013-09-02, 19:09
Tacksam för svaren :) tror ni de är möjligt att kunna få bort iallafall lite av istret runt magen och möjligtvis se ett par rutor? ( dom två översta syns när jag spänner)

Hajp
2013-09-02, 19:16
Tacksam för svaren :) tror ni de är möjligt att kunna få bort iallafall lite av istret runt magen och möjligtvis se ett par rutor? ( dom två översta syns när jag spänner)

för att få fram magrutorna måste du bli av med underhudsfett som sagt, du kan inte punktförbränna fett utan måste ligga på underskott (deff).

MEN! I takt med att du börjar styrketräna och äter ordentligt så kommer du i samband med att du bygger muskler även bli av med fettet, det gör du genom att ligga på ett proteinöverskott och drar ner på kolhydraterna.

Det krävs verkligen ingen ändring på hur mycket du äter, det som är viktigt är att du käkar rätt mat.

Jag åt tills jag fick ont i magen, men bytte ut all skit emot knäckemackor med keso och skinka, ägg, mjölk, kyckling kött osv!

tänk på att en timmes stryketräning motsvarar i runda slängar en halvtimmes motionspass.

Jag gick både gick ner och byggde muskler genom att äta MER än innan.. jag behövde inte ens motionera utan var bara och stryketränade 5 gånger i veckan på gymmet.

Mygoal
2013-09-02, 19:19
Så genom att minska på kolhydrater och öka protein intaget och bara träna hårt så borde jag inte behöva köra så otroligt med kondition? utan bara gymma?

Hajp
2013-09-02, 19:24
Så genom att minska på kolhydrater och öka protein intaget och bara träna hårt så borde jag inte behöva köra så otroligt med kondition? utan bara gymma?

absolut, du är i 15 år och har en anabolisk ämnesomsättning som många skulle drömma om! jag fick mina magrutor redan efter några månader, och då hade jag inte ens stått på ett löpband under den perioden.

Missförstå mig inte dock, det är självklart väldigt bra att kombinera styrketräning med konditionspass, men det är inte en nödvändighet, ifall du tränar någorlunda intensivt på styrkepassen så kommer du göra av med en hel del energi ändå.

En bra tumregel när du käkar, dubbelt så mycket protein som kolhydrater, och var inte rädd för att käka mat, så länge det är bra mat, ät tills du är mätt.

Mygoal
2013-09-02, 19:31
Tack så mkt för snabba svar :) kör på de :)

Hajp
2013-09-02, 19:32
Tack så mkt för snabba svar :) kör på de :)

återkom med uppdatering om några månader så jag får se hur det går för dig!*flex*

Mygoal
2013-09-02, 20:22
Absolut, har misslyckats med samma mål tidigare fast ska verkligen gå in för de nu :)

Mygoal
2013-09-02, 20:32
Förresten kommer samma tråd funka om ett par månader eller har den blivit ''låst'' på nåt sätt eftersom den blir inaktiv så länge?

Hajp
2013-09-02, 21:00
Förresten kommer samma tråd funka om ett par månader eller har den blivit ''låst'' på nåt sätt eftersom den blir inaktiv så länge?

nej då den finns kvar! bara att skriva igen så kommer den synas publikt igen

Gober
2013-09-02, 21:23
Du kommer bara se undernärd och extremt smal ut om du har som mål att få fram ett sexpack på den spinkiga kroppen. Men visst kan du bli av med lite runt magen, som andra skrivit så är bra och träna hårt så blir det bra.

Mygoal
2013-09-11, 15:58
Har nu ätit och tränat helt exemplariskt nu i ca en vecka och man ser redan skillnad faktiskt :) känns sjukt bra och motivationen är på topp :D

Mygoal
2013-12-13, 21:31
Har en journal jag skrivit i ett tag. Idag (13 december) la jag upp en bild från 26maj, en från 16oktober och en från idag. Om nån som gav mig tips i det här ämnet är sugna att kolla in och se hur det har gått för mig så är det bara att kika in :)

Mygoal
2013-12-13, 21:32
Journalen:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205620&page=3

alex111
2013-12-15, 14:57
varför ska han dra ner på kolhydrater om han ska växa? om han ska käka mycket protein och grönsaker som tjing säger så lär han väl inte hamna på överskott med tanke på att det är svårt att äta så pass mycket protein och grönsaker?