handdator

Visa fullständig version : Vilka supplements ska jag äta vid träning?


jiJeJy
2013-09-02, 15:55
Tränar 3 dagar i veckan, får hem mitt proteinpulver imorgon men jag undrar om det är något annat pulver jag behöver äta vid träning? Finns ju så mycket att jag blir helt förvirrad, jag är ju även nybörjare. Är 23 år, 1.83cm, kanske 63-65kg just nu (inte vägt på länge) och vill gå upp i vikt och bygga muskler.

Jorgen
2013-09-02, 16:00
Nej, du klarar dig bra med proteinpulver.
När du kommit igång ordentligt med träningen kan du testa kreatin, i övrigt behöver du inte mer.

jiJeJy
2013-09-02, 16:05
Nej, du klarar dig bra med proteinpulver.
När du kommit igång ordentligt med träningen kan du testa kreatin, i övrigt behöver du inte mer.

Okej tack. Jag äter även tre gånger om dagen men jag vet inte hur jag ska göra när jag får hem proteinpulvret. Ska jag göra en shake innan träning (1h?) och en direkt efter? Just nu äter jag frukost/kvällsmat antingen havregrynsgröt, musli med naturell yoghurt och frysta bär eller äggröra med bacon. Middag är kycklingfileer, ris och nån sås gjord på kvarg/kesella. Äter tills jag blir mätt, tycker du jag ska äta mer?

Birkharju
2013-09-02, 16:43
Okej tack. Jag äter även tre gånger om dagen men jag vet inte hur jag ska göra när jag får hem proteinpulvret. Ska jag göra en shake innan träning (1h?) och en direkt efter? Just nu äter jag frukost/kvällsmat antingen havregrynsgröt, musli med naturell yoghurt och frysta bär eller äggröra med bacon. Middag är kycklingfileer, ris och nån sås gjord på kvarg/kesella. Äter tills jag blir mätt, tycker du jag ska äta mer?

Det viktiga är att du se till så du får i dig en viss mängd protein sett över hela dygnet. Så du kan välja tidpunkt själv när du tycker det passar. Efter träning är egentligen den enda tidpunkten man brukar rekommendera ett proteintillskott.

jiJeJy
2013-09-02, 16:51