handdator

Visa fullständig version : Kaffes påverkan på viktnedgång?


flingan
2013-09-02, 11:04
Kaffes påverkan på viktnedgång? Är det någon som har koll? Någon undersökning eller allmän fakta?

Anledningen till min fråga är att jag precis har börjat deffa och jag dricker mycket kaffe.

Finns det fördelar/nackdelar med högt intag av kaffe?

*om det spelar någon roll så är kaffet oftast väldigt starkt och dricks utan mjölk.

Landström
2013-09-02, 11:11
Kaffe funkar i alla lägen. Funkar det inte med kaffe så funkar det med ännu mer kaffe.

Utan kaffe hade jag varit ett vrak.

Kaffe är med andra ord direkt avgörande för om du vill få en lyckad deff eller inte.

;)

Pintan
2013-09-02, 11:25
Fördelar: koffein höjer energiförbrukningen en aning tror jag, gott, värmande
Nackdelar: risk för gula tänder, kan orsaka magproblem, höjer väl stresshormoner en aning också (det måste ju inte vara en nackdel, men kroniskt förhöjda nivåer kan knappast vara bra).

Donkens
2013-09-03, 00:43
Kaffe är ett hälsosamt livsmedel, fortsätt att konsumera det. Överdriv inte bara med intaget, 1-3 koppar om dagen räcker. Koffein höjer energiförbrukningen, du presterar bättre.
Tricket för mig under deffen var att dricka kaffe innan träningen då jag oftast tränar på fastande mage, det dämpar hungern avsevärt mycket.

Te är inget fel på heller, lär dig att dricka det osötat och utan mjölk.

Beemel
2013-09-03, 08:11
Finns det någon som någon gång gjort en vettig jämförelse runt vilket som skulle vara bäst vid minskning av kroppsfett?
Kaffe eller Grönt te