handdator

Visa fullständig version : Hjälp med underarmskramp


fuggel
2013-09-02, 08:52
Har kört motocross i ca 10 år och i början av varje säsong drabbas man av underarmskramp efter några minuter. Men den här säsongen har inte krampen gett upp för mig, utan varje träningspass så stumnar jag efter typ 5 minuter vilket gör att åkningen blir otroligt lidande!

Inför detta år har jag tränat mycket mer gym än tidigare vilket gör att jag drar slutsatsen att jag byggt för mycket muskler i underarmarna som måste syresättas. Men vafan det borde ju ge sig efter snart en hel säsong, så mycket muskler har jag ju inte byggt!

Jag behöver verkligen hjälp med att lösa det här, så vad ska jag ta mig till??

Kan säga att jag testat liniment/tigerbalsam och ordentlig uppvärmning men ingenting har hjälpt.

TheOne1994
2013-09-02, 09:02
se här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?128712-mina-underarmar-d%F6r-n%E4r-jag-k%F6r-crossbana

jag hade samma problem när jag körde RR. Det finns även dom som väljer operation när det inte går över ( Karpaltunnelsyndrom )

fuggel
2013-09-02, 09:33
Har läst den tråden men tyckte inte riktigt jag fick svar på mina frågor där. Har ju tränat en jävla massa timmar så det kan ju inte bero på ovana.

Har tänkt att nåt tillskott kanske kan hjälpa, typ nån NO-produkt eller magnesium eller är jag helt ute och cyklar då? Ska jag helt skippa gymträningen eller köra typ 50+ reps för underarmarna?