handdator

Visa fullständig version : yttre trauma på axeln blödning i muskeln. rehab?


gustavYO
2013-09-01, 21:01
heizan!

jag tävlar aktivt i motocross och för ca 5 veckor sedan så körde jag vält och landade rätt på axeln. direkt gjorde det sjukt ont och kunde inte röra den alls. syntes inget utan på och röntgen visade ingenting. kunde börja röra den någorlunda igen efter några dagar men gjorde fortfarande ont när jag använde axelmuskeln. om någon annan rör armen och jag slappnar av känns inget alls utan det är bara när jag använder muskeln det gör ont. doktorn sa att det var en blödning i muskeln och om jag gör saker som gör ont så blir det värre. men röra den var bra för att få igång blodcirkulationen

vilade den i fyra veckor. efter fyra veckor kändes det "typ" bra så börja köra lite lugnt. kändes rätt okej men i torsdags låg jag på lite mer och ansträngde mig mer. kändes rätt öm efter men tänkte att det var lugnt. nu i lördags när jag körde så kändes det lite värre än i början på veckan och kände att jag inte kunde hålla emot riktigt i landningar efter hopp och rycka i styret över stalp med mera.

Jag undrar om det finns några rehab övningar jag kan göra för att bli bli bättre snabbare? typ lättare stykre träning eller bara vila helt och hållet ? massage?