handdator

Visa fullständig version : Feedback på min kost?


Ozziking
2013-08-30, 21:39
Behöver lite feedback somsagt.. Ska skriva upp dagens krubb, tränade idag också.

Frukost - 90g fiberhavregryn, 1 banan, 1 äpple 2 DL mjölk

Lunch - äcklig skolmat så det blev sallad..

Mellanmål - 2 dl yoghurt naturell 1,5 % 1 dl kvarg 1 Dl Mûsli och lite hallon samt en grov smörgås med 10g jordnötssmör och 35g keso

träning

Middag - 7 potatisar ( á 325g kokt ) 1 grillad hamburgare ( ica, 15 % ) 50g rödlök, 80g tomat 85g gurka och runt 65g isbergssallad samt 1 gainomax bar direkt efter träningen ( åt middag hos några vänner som blev runt 30-45 min efter jag ätit baren )

Kvällsmål - proteinfluff på 85g hallon och 15g jordgubbar ( fryst ) 30g one whey och 1,5 dl 1,5% mjölk

ca 170g keso och 1 avocado á 125g

protein: runt 200g kolhydrater: nästan 300g fett: ca 78-80g

Svårt att hålla 1g fett / kv på träningsdagar.. Vet inte värför men det är så jäkla svårt.. !! Försöker köra mer kolhydrater och mindre fett de dagar jag tränar men svårt är det.

tjing
2013-08-30, 21:44
Ser bra ut.

begt
2013-08-30, 21:55
Angående det sista så är det enklast att äta mer pasta/bröd/potatis/ris. Billigt är det också.

Scratch89
2013-08-30, 22:45
Vad är målet med sättet du äter på? Du äter som en instagramtränande tjej.

Ozziking
2013-08-31, 07:41
Tackar i guess. Mitt mål är att få snygga muskler.

Det sista? Kan du berätta lite mer? :-)

Men ska jag inte försöka sänka fettintaget då? 1g/kv ??

Kom på att jag åt en burk tonfisk på lunchen också :-)

arogen
2013-08-31, 07:47
Så petigt är det inte tycker jag. Du äter ju bra fetter, men du verkar inte äta väldigt mycket fett tycker jag. Det har du ju fått ifrån keso, avocado, yoghurt och jordnötssmör? Bara hamburgaren drar väl iväg en del.

Ozziking
2013-08-31, 09:07
ja, precis.. Så kanske är någon direkt fara.. Men försöker ändå ligge högt på kollisar och lägra på fett träningsdagar :-)

Cameltotem
2013-08-31, 09:45
Har aldrig fattat varför man ska bry sig om bra fetter och bra kolhydrater?

Enda viktiga är väl at du håller dig mer mätt på en skål havregryn en påse chips?

begt
2013-08-31, 09:49
Har aldrig fattat varför man ska bry sig om bra fetter och bra kolhydrater?

Enda viktiga är väl at du håller dig mer mätt på en skål havregryn en påse chips?

Vet inte om du skojar men kroppen är mer komplicerad än så.

Den behöver en massa näringsämnen (och i tillräcklig mängd för att fungera). Fettlösliga vitaminer, t.ex. Vitamin A, Vitamin D osv. kan kroppen lagra under lång tid i levern bland annat, och därför tar det tid innan man får allvarlig brist. Men vattenlösliga vitaminer som C-vitamin t.ex. behöver man mer regelbundet för att undvika brist.

Cameltotem
2013-08-31, 10:21
Vet inte om du skojar men kroppen är mer komplicerad än så.

Den behöver en massa näringsämnen (och i tillräcklig mängd för att fungera). Fettlösliga vitaminer, t.ex. Vitamin A, Vitamin D osv. kan kroppen lagra under lång tid i levern bland annat, och därför tar det tid innan man får allvarlig brist. Men vattenlösliga vitaminer som C-vitamin t.ex. behöver man mer regelbundet för att undvika brist.

Jaa men räcker det inte bara att dricka några Dl mjölk och multivitamin dryck om dagen?

begt
2013-08-31, 12:31
Nej, det finns näringsämnen som du får brist på som t.ex. protein, Omega 3, flera antioxidanter. Dessutom är det tveksamt om kroppen kan använda sig av näringsämnena ifrån multivitaminer fullt ut.

Ozziking
2013-08-31, 18:36
Okej .. Men jag antar att jag ska försöka dra ner på fettet ytterligare träningsdagar..? Ska jag äta största delen kolhydrater på morgonen?

En annan grej.. Ni vet den här ICA basic 900g kyckling påsen? Jag hade tinat dem så det var nästan heltinade, kanske lite is kvar i mitten men ja.. Vägde upp 260g kyckling och grillade det, det blev väldigt liten mängd så tog en bit till och vägde upp det grillade som blev samanlagt 200g .. Så hade ätit nästan 400g kyckling då ( rå/fryst ) vikt.

Men skulle jag vägt i fryst vikt?

Synd att det blir sån liten mängd kyckling :-( man blir ju knappt fylld i magen

arogen
2013-08-31, 19:40
Okej .. Men jag antar att jag ska försöka dra ner på fettet ytterligare träningsdagar..? Ska jag äta största delen kolhydrater på morgonen?

En annan grej.. Ni vet den här ICA basic 900g kyckling påsen? Jag hade tinat dem så det var nästan heltinade, kanske lite is kvar i mitten men ja.. Vägde upp 260g kyckling och grillade det, det blev väldigt liten mängd så tog en bit till och vägde upp det grillade som blev samanlagt 200g .. Så hade ätit nästan 400g kyckling då ( rå/fryst ) vikt.

Men skulle jag vägt i fryst vikt?

Synd att det blir sån liten mängd kyckling :-( man blir ju knappt fylld i magen

Kör som du själv känner, alla fungerar olika så vi kan inte svara på allting. Jag kör mycket kolhydrater över hela dagen och det passar mig. Men frukosten kan landa på 130g kolhydrater, då har jag energi för både träning och i övrigt. Andra behöver ingenting på morgonen, men alla är som sagt olika.

Ja du skulle väga den fryst. Sant, men fryst kyckling innehåller mycket vätska tyvärr.

Wzup2u
2013-08-31, 19:54
dont think just eat and train.
träna och ät....
och sluta tänk så mkt ät allt och varierat finns ingen dålig kost bara dålig träning =)

Reaper123
2013-08-31, 21:41
dont think just eat and train.
träna och ät....
och sluta tänk så mkt ät allt och varierat finns ingen dålig kost bara dålig träning =)+1 på den!

För TS, du är fan inte gammal och ska istället leva livet och träna och ha roligt :thumbup:

Ps. Tycker det ser bra ut, men alla funkar olika så känns det bra = keep it up! Ds.

Ozziking
2013-08-31, 21:57
Yup! okej.. Tog en file till och det blev magen mätt på :-)

Jag måste ställa en fråga ang proteinpulver, vad är mest värt att köpa? är sugen på att testa fluffa upp casein protein för jag har hört att det ska vara skitbra fluffprotte men det handlar ju lite om pengaskillnad också.

Vad är mest värt?

1. 4 st bodysience casein 540kr för 4 st ( 750g påsen )

2. Kollozzeums tripack pure whey med shaker 440 kr inkl frakt ( får då bara 3 olika smaker varav 1kg påsar ) Vet inte hur de är i smak och fluff konsistens heller.

Gjorde fluff idag på 100g frysta salmbär ( typ björnbär ) också, är fryst vikt detsamma som färsk? De är färskplockade och infrysta :-)

Tobbey
2013-08-31, 22:53
Men snälla Ozziking, du låter värre än mig några månader tillbaka. SLUTA var så EXTREM vid räknandet av kalorier och bra/dåliga fetter hit och dit. ÄT och var glad. Det är bortkastad tid och energi att hela tiden gå och grubbla över en speciell kalorisiffra dagarna i ända.

Jag var själv så som jag beskrev bara några månader tillbaka. Jag lyckades släppa på "opti-nojan" och gick då äntligen ner dem där förbannade kilona jag hade gått runt och försökt tappa när jag var som "optimalast" (trodde jag). Åt jag 300 kcal för mycket nån dag gick jag ut och "straffcyklade" bort de, helt sjukt att jag ens fann en gnutta motivation till att göra det. Nu har jag en mer avslappnad attityd till mitt kaloriräknade, även om jag fortfarande räknar så bryr jag mig inte om jag missar 50 kcal hit och dit eftersom din förbrukning kan skifta så mycket ändå beroende på vad du gör om dagarna.

Hur räknar du din skolmat? Där får du ju ändå aldrig ett exakt värde eftersom du inte vet hur mycket fett som användes vid tillagningen, hur näringsinnehållet ser ut på köttfärsbiffarna osv. I slutändan tjänar du mer på att sluta jaga de små och oväsentliga delarna av ett liv som tränande individ. Satsa all ork och kraft på gymmet för det är där alla resultat grundar sig, inte om du åt för lite enkelomättat fett eller inte idag.

Proteinpulver är för övrigt inget magiskt och kommer inte trolla fram muskler på din kropp. De finns enbart för enkelhetens skull, så använder jag de som. Det är enkelt och smidigt att kunna ta med sig pulver i en flaska till jobbet och fylla med vatten när jag vill och dricka när jag blir hungrig, hellre än att ta med mig kycklingfilé även om jag hellre äter kycklingen. Med din nuvarande kost behöver du inte proteinpulver. Se till att äta rikligt med kött och drick mjölk. Det är enklare än vad man tror, därför folk alltid ska börja klia sig i huvudet över vad dem ska göra för att de vill ju vara så duktiga på det här med kosten och träningen. Lyft tungt, ät varierad mat, sov väl och gör detta under en lång tid, konstant.

arogen
2013-09-01, 06:35
Yup! okej.. Tog en file till och det blev magen mätt på :-)

Jag måste ställa en fråga ang proteinpulver, vad är mest värt att köpa? är sugen på att testa fluffa upp casein protein för jag har hört att det ska vara skitbra fluffprotte men det handlar ju lite om pengaskillnad också.

Vad är mest värt?

1. 4 st bodysience casein 540kr för 4 st ( 750g påsen )

2. Kollozzeums tripack pure whey med shaker 440 kr inkl frakt ( får då bara 3 olika smaker varav 1kg påsar ) Vet inte hur de är i smak och fluff konsistens heller.

Gjorde fluff idag på 100g frysta salmbär ( typ björnbär ) också, är fryst vikt detsamma som färsk? De är färskplockade och infrysta :-)

Håller fullständigt med Tobbey, försök slappna av lite. Ös på gymmet och lite på spegeln. och känslan du har i kroppen. Mår du bra, så so what? Jag vet hur det är, vilket nog Reaper kan intyga. Jag var likadan (om inte värre?) från förra hösten fram till i våras. Tro mig, visst räknat jag kalorier idag med, men äter betydligt mer. Du kommer öka i vikter på gymmet och må mycket bättre i allmänhet om du slappnar av. Du behöver inte nojja över 100kcal en dag.

Ang. frysta bären så skall de ju vägas frysta. Men 100g färska björnbär mot 100g frysta gör nog en skillnad på kanske 10kcal per 100g, en skitsumma som du inte ska bry dig om.

speedy83
2013-09-01, 08:13
Hade vi inte kommit fram till att du skulle lägga ner denna optinojjan?

Vad gäller fryst vs tinad mat gällande vikt/näringsinnehåll har vi ju gått igenom det femtioelva gånger i dina andra trådar.

Ozziking
2013-09-01, 14:26
Men snälla Ozziking, du låter värre än mig några månader tillbaka. SLUTA var så EXTREM vid räknandet av kalorier och bra/dåliga fetter hit och dit. ÄT och var glad. Det är bortkastad tid och energi att hela tiden gå och grubbla över en speciell kalorisiffra dagarna i ända.

Jag var själv så som jag beskrev bara några månader tillbaka. Jag lyckades släppa på "opti-nojan" och gick då äntligen ner dem där förbannade kilona jag hade gått runt och försökt tappa när jag var som "optimalast" (trodde jag). Åt jag 300 kcal för mycket nån dag gick jag ut och "straffcyklade" bort de, helt sjukt att jag ens fann en gnutta motivation till att göra det. Nu har jag en mer avslappnad attityd till mitt kaloriräknade, även om jag fortfarande räknar så bryr jag mig inte om jag missar 50 kcal hit och dit eftersom din förbrukning kan skifta så mycket ändå beroende på vad du gör om dagarna.

Hur räknar du din skolmat? Där får du ju ändå aldrig ett exakt värde eftersom du inte vet hur mycket fett som användes vid tillagningen, hur näringsinnehållet ser ut på köttfärsbiffarna osv. I slutändan tjänar du mer på att sluta jaga de små och oväsentliga delarna av ett liv som tränande individ. Satsa all ork och kraft på gymmet för det är där alla resultat grundar sig, inte om du åt för lite enkelomättat fett eller inte idag.

Proteinpulver är för övrigt inget magiskt och kommer inte trolla fram muskler på din kropp. De finns enbart för enkelhetens skull, så använder jag de som. Det är enkelt och smidigt att kunna ta med sig pulver i en flaska till jobbet och fylla med vatten när jag vill och dricka när jag blir hungrig, hellre än att ta med mig kycklingfilé även om jag hellre äter kycklingen. Med din nuvarande kost behöver du inte proteinpulver. Se till att äta rikligt med kött och drick mjölk. Det är enklare än vad man tror, därför folk alltid ska börja klia sig i huvudet över vad dem ska göra för att de vill ju vara så duktiga på det här med kosten och träningen. Lyft tungt, ät varierad mat, sov väl och gör detta under en lång tid, konstant.

Jag har släppt mer, och jag räknar inte skolmaten, om jag nu skulle räkna kalorier så tar jag vad jag tror att det är ingen big deal. Jag undrar bara om det jag frågade precis, jag vet allt det där med protteinpulvret men jag har hittat en grej som jag gillar med det och undrar då vad som är mest prisvärt, jag har det som " Efter rätt" Eftersom jag inte käkar godis och snacks. Så ta det lite lugnt jag har släppt mycket mer än innan... Jag vet att jag kan få i mig i matväg. Men tack för upplysandet.

Ozziking
2013-09-01, 14:27
Hade vi inte kommit fram till att du skulle lägga ner denna optinojjan?

Vad gäller fryst vs tinad mat gällande vikt/näringsinnehåll har vi ju gått igenom det femtioelva gånger i dina andra trådar.

Har vi? vad är det då? jag kommer inte ihåg..

Ozziking
2013-09-01, 14:27
Håller fullständigt med Tobbey, försök slappna av lite. Ös på gymmet och lite på spegeln. och känslan du har i kroppen. Mår du bra, så so what? Jag vet hur det är, vilket nog Reaper kan intyga. Jag var likadan (om inte värre?) från förra hösten fram till i våras. Tro mig, visst räknat jag kalorier idag med, men äter betydligt mer. Du kommer öka i vikter på gymmet och må mycket bättre i allmänhet om du slappnar av. Du behöver inte nojja över 100kcal en dag.

Ang. frysta bären så skall de ju vägas frysta. Men 100g färska björnbär mot 100g frysta gör nog en skillnad på kanske 10kcal per 100g, en skitsumma som du inte ska bry dig om.

Okej schysst! Jo jag har släppt mycket mer än innan, räknar visserligen hemma men 0-100 kcal hit och dit är ingen big deal.

Ozziking
2013-09-01, 14:35
Så det är typ samma då gällande de frysta bären? så man kan räkna 100g frysta som 100g färska :-)

tycker dock det är lite jobbigt med vattenfyllnaden efter kolhydraterna.. Men det försvinner nog efter ett tag hoppas jag.

speedy83
2013-09-01, 15:03
Har vi? vad är det då? jag kommer inte ihåg..

Läs igenom dina andra trådar så hittar du svar där. Vill minnas att t.o.m King Grub svarade, vilket man ska vara tacksam över och ta till sig.

Ozziking
2013-09-01, 19:08
i will .. Ja han verkar som kingen här :-)

Wzup2u
2013-09-01, 19:26
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZKTrWaryRH1EpuDS9rwaRJbiUNnW2t TNq__pGG2Kt4vv1Xlcisg

Ozziking
2013-09-02, 16:07
lol, men angående proteinpulvret då?

arogen
2013-09-02, 16:19
lol, men angående proteinpulvret då?

Bara testat body science casein, det tycker jag är bra. använder dock sällan casein, bara i bakverk typ. är jag i behov av caseinprotein brukar jag dynga i mig keso, jäkla gott!

Ozziking
2013-09-02, 18:42
Bara testat body science casein, det tycker jag är bra. använder dock sällan casein, bara i bakverk typ. är jag i behov av caseinprotein brukar jag dynga i mig keso, jäkla gott!

+1 men vill ha något lite gott då och då, tänkte på priset :9

Ozziking
2013-09-03, 20:34
Hur lägger man upp bilder här? tänkte visa min kroppsform lite..

Wzup2u
2013-09-03, 20:48
antagligen
knappen gå till avancerad sen ladda upp bild här på kolo eller laddaupp på en sida tex

http://forumbilder.se/
och sen länka bilden hit.

Ozziking
2013-09-05, 17:03
103380

103381

103382

103383

103384


Kroppsformen.. Inte nöjd att all.

Shearer
2013-09-05, 18:25
Vad du behöver är att skita i allt räknande överhuvudtaget. ÄT ÄT och ÄT. Ha liiiite koll på att du får i dig tillräckligt protein.

Träna bra. Så ska du se att det blir bra!

Med vänlig hälsning.

King Grub
2013-09-05, 18:39
Kroppsformen.. Inte nöjd att all.

Och varför slösar du tid och energi på att räkna och begränsa ätandet med den kroppsformen? Ett par års progressiv styrketräning och rejält med vanlig mat är botemedlet. Vanlig mat, alltså, ingen deffmat för byggare. Inga "hur många gram fett klockan X" och liknande.

Shearer
2013-09-05, 18:44
Och varför slösar du tid och energi på att räkna och begränsa ätandet med den kroppsformen? Ett par års progressiv styrketräning och rejält med vanlig mat är botemedlet. Vanlig mat, alltså, ingen deffmat för byggare. Inga "hur många gram fett klockan X" och liknande.

My point exactly

Ozziking
2013-09-05, 19:01
:) Lite skinnyfat typ, jag jobbar på det. Fått kostschema från en PT vilket var väldigt otydligt men jag jobbar på det somsagt.

För tillfället på träningsdagar så äter jag mer kolhydrater och protein än fett. Och på icke träningsdagar mindre kollisar och lite mer fett och protein :-) Hoppas att det är någorlunda bra clean bulk diet.

Äter så vanligt jag kan, det är väll också rätt clean? Vi äter mycket ren mat i familjen i övrigt :)

Ozziking
2013-09-05, 19:03
Räknandet har blivit en vana sen tidigare ätstörningar, tror inte att jag aldrig kommer kunna släppa det helt. Men annars är det precis som träning, det tar tid :)

Shearer
2013-09-05, 19:12
Vad är ditt mål med träningen? Är det att lägga på dig muskler så äter du på tok för lite, om du äter som i första inlägget du skrev.

tjing
2013-09-05, 19:20
Håller med King Grub.

Med den kroppen är det styrketräning och mat som gäller om du vill bli större. Gram av olika makronutrienter hit och dit är slöseri med din tid, bokstavligt talat.

Wzup2u
2013-09-05, 20:09
kallar du dig skinnyfat???

naej bara skinnyskinny
och ca 0% bf.

blir faktist orolig när du nojjar över din mat efter sett dessa bilder.

Ozziking
2013-09-05, 20:57
what? Trodde jag hade fett som döljde allt :s Någon som vet värför det putar ut så mycket där precis under naveln? det är inte alls lika synigt där heller..

Wzup2u
2013-09-05, 21:01
what? Trodde jag hade fett som döljde allt :s Någon som vet värför det putar ut så mycket där precis under naveln? det är inte alls lika synigt där heller..

var?
e ju för att du inte har någon mage alls.
och dina 8 pack du snackat om e ju bara för du har så lågt bf inga vidare pack annars?

arogen
2013-09-05, 21:08
var?
e ju för att du inte har någon mage alls.
och dina 8 pack du snackat om e ju bara för du har så lågt bf inga vidare pack annars?

Håller med. BF% är inte hög hos dig direkt. Kan erkänna att jag är nästan likadan, dock mer musklig nu. Men jag släppte tankarna för ett tag sedan och nu äter jag mer. Både mer mat och unnar mig en hel del skit, mår bättre av det och jag får ändå den utveckling på gymmet som jag vill! Så come on man, magen du ser själv i spegeln finns inte. ÄT, ät för det 6-pack du vill ha i framtiden. Annars förblir musklerna små, tyvärr.

King Grub
2013-09-05, 21:23
what? Trodde jag hade fett som döljde allt :s Någon som vet värför det putar ut så mycket där precis under naveln? det är inte alls lika synigt där heller..

Det putar för att du har otränade muskler. Du har en helt normal smal pojkkropp.

Gober
2013-09-05, 22:10
Om du bara vågar släppa ditt ortorektiska beteende och våga äta ordentligt och träna med ett bra nybörjarupplägg skulle du kunna få fantastiska resultat. Utgångsläget är bra, du har inget kroppsfett och inga muskler, så om du vågar äta och träna ordentligt kommer du snabbt se resultat i spegeln. Då kommer det kanske också bli roligt att träna och du kommer slippa all stress och jobbiga tankar om att väga varenda litet bär du stoppar i dig.
Fortsätter du som du gör nu kommer du aldrig få några resultat, kanske även göra saker värre för dig själv.

Ozziking
2013-09-06, 15:30
Tack! Kör på hårt och äter största målet efter träning, idag blir det 4 Dl kokt fullkornsris+kött och grönsaker. Fettet håller jag somsagt lågt på träningsdagar. Är 300g kollisar, 200-250g protein och 60g fett om dagen lagom för mig? "Cleanbulk style" :-) för har läst att fett är muskelbyggande och behöva så undrar lite värför man ska ligga lågt på det när man kör CB.

Nu kom det en fråga igen men ska inte spamma en massa, of to the gym for back and biceps!

Shearer
2013-09-07, 11:08
Fett lågt på träningsdagar? Med din fysik så kommer du inte helt plötsligt vakna och inse "hmm jag har blivit överviktig, skulle nog hållt fettet lågt på träningsdagar" Det är i min mening, med tanke på din fysik ( no offense) helt onödigt!

Vad är poängen med att fråga? Du kör på som du tänkt ändå ju.

Cleanbulk och räkning av makro och kalorier? Njaa
Det ända du behöver räkna är hur många av mammas köttbullar du äter! Sikta på många!

Sorry om jag lät otrevlig. Men allt annat är överkurs i början. Det tror jag många här inne kan skriva under på.

King Grub
2013-09-07, 12:31
Fett är inte muskeluppbyggande i sig men har många andra viktiga funktioner att fylla, livsviktiga sådana. Du måste inte begräns dig till X gram per dag. Och glöm 'clean bulk'. Marginell påverkan om du verkligen vet vad du håller på med, och ingen i ditt fall.

tjing
2013-09-07, 15:27
Du kan i alla fall glädjas åt att du förmodligen inte blir tjock som vuxen och har goda förutsättningar att lägga på dig muskler, med din "kroppstyp".

Ozziking
2013-09-08, 18:17
:-) Jag har en liten fråga bara. Jag äter det mesta somsagt och släpper kontrollen.. Men om jag skulle vara som ni och börja en cleanbulk, vad är att prioritera? KOlhydrater eller fett?

Jag har fördelningen just nu som är 40/35/25

Kolhydrater/protein/fett

Ibland får jag mer protein och fett än vad jag ska men då mindre kolhydrater. ..

Somsagt, vad är att prioritera?

Är det farligt att överstiga proteinintaget mycket? Kommer nämligen lätt upp i 250g typ som idag.. Känns sådär men älskar kött/yoghurt/mjölk i alla former så ..

tjing
2013-09-08, 18:33
Skojar du nu?

Du har frågat samma sak flera gånger tidigare och vet själv att svaret är att prioritera kolhydrater ur den aspekten (det du av någon anledning kallar "cleanbulk") så varför frågar du igen?

Men för DIG räcker det med ett kaloriöverskott, d v s att äta mycket mat och träna på. Du kan inte säga att du ska sluta noja och sen fortsätta noja. Det är säkert inte lätt men försök ändra på det.

Hamna inte i frågeträsket nu igen.

arogen
2013-09-08, 19:23
:-) Jag har en liten fråga bara. Jag äter det mesta somsagt och släpper kontrollen.. Men om jag skulle vara som ni och börja en cleanbulk, vad är att prioritera? KOlhydrater eller fett?

Jag har fördelningen just nu som är 40/35/25

Kolhydrater/protein/fett

Ibland får jag mer protein och fett än vad jag ska men då mindre kolhydrater. ..

Somsagt, vad är att prioritera?

Är det farligt att överstiga proteinintaget mycket? Kommer nämligen lätt upp i 250g typ som idag.. Känns sådär men älskar kött/yoghurt/mjölk i alla former så ..

More carbs man! Dessutom säger du att du älskar yoghurt, vilket innehåller lika delar kolhydrater/protein typ, vad jag vet. Eller kör du på extra protein? Lägg ner det då. Sådär mycket behövs inte under bulk.

Wzup2u
2013-09-08, 19:44
ouch fortf igång här antingen kommer det fortsätta annars kommer han skratta åt dessa trådari inom ett år och fattat vilken löjlig nojja och dålig aptit han hade.

Ozziking
2013-09-08, 20:57
Okej okej.. Ville bara få ett repeterat svar så jag inte blir mer nojjig och börjar spamma igen, repetition, right?

Svårt att inte äta mycket protein, så jävla gott :3