handdator

Visa fullständig version : Hur länge ska man powerwalka för att få resultat?


koloseum
2013-08-30, 18:57
det är så att jag vill bli smalare runt magen och därför börjat powerwalka varje dag, på en dag går jag minst 12000 steg och det bränner då bort minst 300-400kcal (enligt programmet jag har i mobilen :P) 2 timmar träningen brukar ja äta protein mycket grönsaker och frukt och en del kolhydrater och då ja kommer hem brukar jag ta nån frukt och mycket vatten och mat, genom att göra såhär, kommer jag få nån resultat efter ungefär en månad? (Lägg på tanken att det är inte ofta jag hinner äta frukost pga jag ska hinna med skolan och brukar då träna direkt efter skolan så genom skolmaten och maten efter träningen då har jag hunnit äta två gånger + att jag brukar ta något innan jag lägger mig)

knuckles
2013-08-30, 19:08
Beror på hur stort kcal intaget är.

King Grub
2013-08-30, 19:14
Det är bara ett sätt att påverka kaloribalansen. Promenader ger inte fettförlust i sig.

slafs
2013-08-30, 19:16
Det är bara ett sätt att påverka kaloribalansen. Promenader ger inte fettförlust i sig.

Kan intervallträning vara bra för fettförbränningen? Eller är det samma sak där?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

koloseum
2013-08-30, 19:25
Beror på hur stort kcal intaget är.

skulle gissa på att det är ganska litet :P, med tanke på att 2000kcal är rekommenderad intag per dag fast skulle jag äta 2000kcal per dag då har jag väll tränat i onödan med tanke på att varje träning jag gör bränner bort 300-400 kcal :P

koloseum
2013-08-30, 19:25
Det är bara ett sätt att påverka kaloribalansen. Promenader ger inte fettförlust i sig.

vad borde jag göra då? :O

tjing
2013-08-30, 19:38
Kan intervallträning vara bra för fettförbränningen? Eller är det samma sak där?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Intervallträning har eventuellt hormonella fördelar mot lugnare konditionsträning (i kontexten fettförlust) och man har sett större fettförluster från magen, både från underhudsfett och bukfett med högintensiv träning över laktat-gränsen jämfört med träning på lägre intensitet. Med samma absolut mängd energi förbrukat i båda fallen.

Saker som kan påverka är t ex tillväxthormon och adrenalin, som stimulerar fettoxidation och energiförbrukning.

Effect of exercise training intensity on abdominal visceral fat and body composition.

"...HIET significantly reduced total abdominal fat (p<0.001), abdominal subcutaneous fat (p=0.034) and AVF (p=0.010). There were no significant changes observed in any of these parameters within the Control or LIET conditions."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2730190/

Impact of exercise intensity on body fatness and skeletal muscle metabolism.

"...In conclusion, these results reinforce the notion that for a given level of energy expenditure, vigorous exercise favors negative energy and lipid balance to a greater extent than exercise of low to moderate intensity. Moreover, the metabolic adaptations taking place in the skeletal muscle in response to the HIIT program appear to favor the process of lipid oxidation."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8028502/

Träningsintensiteten korrelerar också linjärt med utsöndring av tillväxthormon hos unga män:

Impact of acute exercise intensity on pulsatile growth hormone release in men.

"...We conclude that the GH secretory response to exercise is related to exercise intensity in a linear dose-response pattern in young men."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10444604

King Grub
2013-08-30, 19:45
vad borde jag göra då? :O

Se till att åstadkomma ett kaloriunderskott, oavsett om du gör det med diet, motion, eller en kombination.

koloseum
2013-08-30, 20:35
Se till att åstadkomma ett kaloriunderskott, oavsett om du gör det med diet, motion, eller en kombination.

med andra ord, få i mig så lite kalorier som möjligt

slafs
2013-08-30, 20:35
Intervallträning har eventuellt hormonella fördelar mot lugnare konditionsträning (i kontexten fettförlust) och man har sett större fettförluster från magen, både från underhudsfett och bukfett med högintensiv träning över laktat-gränsen jämfört med träning på lägre intensitet. Med samma absolut mängd energi förbrukat i båda fallen.

Saker som kan påverka är t ex tillväxthormon och adrenalin, som stimulerar fettoxidation och energiförbrukning.

Effect of exercise training intensity on abdominal visceral fat and body composition.

"...HIET significantly reduced total abdominal fat (p<0.001), abdominal subcutaneous fat (p=0.034) and AVF (p=0.010). There were no significant changes observed in any of these parameters within the Control or LIET conditions."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2730190/

Impact of exercise intensity on body fatness and skeletal muscle metabolism.

"...In conclusion, these results reinforce the notion that for a given level of energy expenditure, vigorous exercise favors negative energy and lipid balance to a greater extent than exercise of low to moderate intensity. Moreover, the metabolic adaptations taking place in the skeletal muscle in response to the HIIT program appear to favor the process of lipid oxidation."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8028502/

Träningsintensiteten korrelerar också linjärt med utsöndring av tillväxthormon hos unga män:

Impact of acute exercise intensity on pulsatile growth hormone release in men.

"...We conclude that the GH secretory response to exercise is related to exercise intensity in a linear dose-response pattern in young men."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10444604

Tack!!

King Grub
2013-08-30, 20:37
med andra ord, få i mig så lite kalorier som möjligt

Nej, lite mer koll får du nog ha.

begt
2013-08-30, 20:57
med andra ord, få i mig så lite kalorier som möjligt

Ett kaloriunderskott kan vara litet eller stort.

Vanligtvis rekommenderar man folk att gå ned 0,5-1 kg per vecka. Det motsvarar 500-1000 kcal i underskott per dag.

T.ex. du äter 2000 kcal men förbrukar 3000 kcal per dag och går därmed ned 1 kg per vecka.

slackerguru
2013-08-30, 22:02
Alternativt att du läser:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
och
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=199699

Donkens
2013-08-31, 02:26
det är så att jag vill bli smalare runt magen och därför börjat powerwalka varje dag, på en dag går jag minst 12000 steg och det bränner då bort minst 300-400kcal (enligt programmet jag har i mobilen :P) 2 timmar träningen brukar ja äta protein mycket grönsaker och frukt och en del kolhydrater och då ja kommer hem brukar jag ta nån frukt och mycket vatten och mat, genom att göra såhär, kommer jag få nån resultat efter ungefär en månad? (Lägg på tanken att det är inte ofta jag hinner äta frukost pga jag ska hinna med skolan och brukar då träna direkt efter skolan så genom skolmaten och maten efter träningen då har jag hunnit äta två gånger + att jag brukar ta något innan jag lägger mig)
Lita inte på mobilen. Räknat med runkeeper, endomondo o allt trams och har räknat 50 steg, medans den själv tror att jag är en tomtenisse, hur blev 50 steg 250 steg?

Det enda som är nödvändigt är nog distansen du kan se och genomsnittliga hastigheten. Kalorimätningen kan också vara rena glädjesiffror. Men pw gör att du endast har utrymme för mer mat. Men inget säger att det är dåligt för hälsan, säkert bra för konditionen, leder, skelett muskler m.m.

koloseum
2013-08-31, 08:05
Lita inte på mobilen. Räknat med runkeeper, endomondo o allt trams och har räknat 50 steg, medans den själv tror att jag är en tomtenisse, hur blev 50 steg 250 steg?

Det enda som är nödvändigt är nog distansen du kan se och genomsnittliga hastigheten. Kalorimätningen kan också vara rena glädjesiffror. Men pw gör att du endast har utrymme för mer mat. Men inget säger att det är dåligt för hälsan, säkert bra för konditionen, leder, skelett muskler m.m.

vad är bästa sätt för att dra ner på magfett då? :O

koloseum
2013-08-31, 08:24
förresten, finns det nån fettförbrännings piller ni rekommenderar?, har hört att ripped hardcore är ganska bra, själv använde min kompis det och det verka funka på honom, någon kommentar ni har om den? ifall ni nu själv har testat den/vet nån som testat den :P

Pahwn
2013-08-31, 08:43
Du kan inte punktbränna fettet kring magen, det kommer släppa när du når en tillräckligt låg nivå på ditt kroppsfett. Vad gäller fettförbrännare så skippa alla dessa piller, drick lite kaffe och håll dig på ett underskott istället, i slutändan är det ändå ditt underskott som kommer ge dig resultat.

koloseum
2013-08-31, 09:52
Du kan inte punktbränna fettet kring magen, det kommer släppa när du når en tillräckligt låg nivå på ditt kroppsfett. Vad gäller fettförbrännare så skippa alla dessa piller, drick lite kaffe och håll dig på ett underskott istället, i slutändan är det ändå ditt underskott som kommer ge dig resultat.

okej, men vilken metod funkar bäst? jogga,promenera, simma?

tjing
2013-08-31, 10:04
Är du dum eller spelar du?

Kolla mitt inlägg på förra sidan. Ett kaloriunderskott är också ett givet kort om du inte vill krångla.

tjing
2013-08-31, 10:05
Du kan inte punktbränna fettet kring magen, det kommer släppa när du når en tillräckligt låg nivå på ditt kroppsfett. Vad gäller fettförbrännare så skippa alla dessa piller, drick lite kaffe och håll dig på ett underskott istället, i slutändan är det ändå ditt underskott som kommer ge dig resultat.

Stämmer ju inte riktigt iofs, då högintensiv konditionsträning gör av med mer fett från bukregionen. Så även löpning (visceralt fett då).

koloseum
2013-08-31, 10:11
Är du dum eller spelar du?

Kolla mitt inlägg på förra sidan. Ett kaloriunderskott är också ett givet kort om du inte vill krångla.

får läsa din text då jag har tid, under tiden skadar det inte att få information av andra

tjing
2013-08-31, 10:14
Hur vet du vilken information du ska lita på då?

koloseum
2013-08-31, 11:58
Hur vet du vilken information du ska lita på då?

det vet man aldrig, men det finns alltid folk som säger likadant, det är som att fråga: hur vet jag att jag kan lita på din länk?

Vanish
2013-08-31, 12:15
I vissa svar verkar du ha lite förmåga att tänka själv, medan i andra så fungerar det inte alls. Har du ens läst deffguiden som dessutom är länkad till dig? Som dessutom har varit uppe förut i din andra tråd!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204374

Där har du din tråd om du glömt den.

Läs deff-guiden först innan du börjar fråga, står mycket enkla saker där och de flesta svaren dessutom. För att gå ner i vikt så skapar man ett underskott, man stoppar i kroppen mindre kcal än vad den förbrukar. Antingen äter du mindre, äter samma men rör på dig mer eller gör en kombination (som redan skrivits). Hur du vill göra väljer du själv.
Fettet på magen kan vara svårt att få bort, beroende på individ, och det kan krävas ganska mycket innan det försvinner.

tjing
2013-08-31, 14:25
det vet man aldrig, men det finns alltid folk som säger likadant, det är som att fråga: hur vet jag att jag kan lita på din länk?

Fast jag länkade ju till forskning. Du behöver inte lita på att forskarnas slutsatser stämmer, men det är kanske mer värt än Olle som skriver något på ett forum utan referenser.