handdator

Visa fullständig version : Ordentliga gym i Halmstad


Plaad
2013-08-30, 13:57
Tjena Kollo!
Ska börja plugga i Halmstad nu till hösten och undrar om någon har bra tips på ordentliga gym där de inte gnäller om man släpper vikter, använder magnesium eller skriker lite. Någon form av Atletklubb eller liknande alltså.

Vet att Eleiko ligger där men hur ser det ut att träna där?

Tack på förhand!

Ber om ursäkt om jag la tråden i fel del.

Alfers
2013-08-30, 14:05
http://www.idrottscentrum.se inne på högskoleområdet är referensgym åt eleiko, finns gott om stänger och ställningar.
http://www.sportsclubhalmstad.se om det är mer åt stora, starka killar som skriker-hållet du är ute efter.

Plaad
2013-08-30, 14:17
http://www.idrottscentrum.se inne på högskoleområdet är referensgym åt eleiko, finns gott om stänger och ställningar.
http://www.sportsclubhalmstad.se om det är mer åt stora, starka killar som skriker-hållet du är ute efter.

Tackar tackar!

Tyngdlyftning/Styrkelyft stilen jag sysslar med så tror första passar bättre :)

Finns det någon form av möjlighet att tävla här i stan, eller får man nöja sig med träning?

rooz
2013-08-30, 14:20
Tackar tackar!

Tyngdlyftning/Styrkelyft stilen jag sysslar med så tror första passar bättre :)

Finns det någon form av möjlighet att tävla här i stan, eller får man nöja sig med träning?

Falkenberg är närmaste Atletklubb.

Kallsone
2013-08-30, 14:27
Har hört att Gladius ska vara bra.. hittar ingen hemsida, men de har nog någon facebook sida.

bubbe
2013-08-30, 14:28
Falkenberg är närmaste Atletklubb.

Man tackar för referensen :thumbup:

Men det är inte riktigt sant. Eleiko KK har fortfarande en verksamhet även fast tex Rolf tycker det känns bättre att tävla och träna då och då hos oss. Tyvärr har eleiko kks verksamhet blivit rejält decimerat de sista, men förhoppningen finns väl att den gamla klubben med anor långt bak skall kunna återupplivas någon gång.

Plaad
2013-08-30, 14:42
Falkenberg är närmaste Atletklubb.

Ajdå, det blev ju en bit att åka bara för att träna :/

Har hört att Gladius ska vara bra.. hittar ingen hemsida, men de har nog någon facebook sida.
okok, va inne o kolla lite och ser rätt ok ut.

Man tackar för referensen :thumbup:

Men det är inte riktigt sant. Eleiko KK har fortfarande en verksamhet även fast tex Rolf tycker det känns bättre att tävla och träna då och då hos oss. Tyvärr har eleiko kks verksamhet blivit rejält decimerat de sista, men förhoppningen finns väl att den gamla klubben med anor långt bak skall kunna återupplivas någon gång.

Så Eleiko KK har någon form av tävlingsmentalitet (så man kan fixa licens etc) iaf?
Får väl söka lite nu i veckan när man åker ned.

rolf
2013-08-30, 16:07
Eleiko KK är som sagt inte mycket mer än ett anrikt namn i dagsläget. Vi var ett gäng som verkligen försökte träna och trivas där men det gick fan inte. Så, FKSK är närmaste klubb (och en mycket trevlig sådan).

Annars går det att lyfta hyfsat på IC (vettiga priser också). Det hade jag nog rekommenderat ifall du tränar åt SL-hållet, där finns åtminstone stänger och plattformar. IC har ju öppet hus nästa vecka så kom och testa ochsäg hej för fan.

(Är du ny biomedicinare btw? Jag går magisterprogrammet i biomedicin nu.)

Plaad
2013-08-30, 18:15
Eleiko KK är som sagt inte mycket mer än ett anrikt namn i dagsläget. Vi var ett gäng som verkligen försökte träna och trivas där men det gick fan inte. Så, FKSK är närmaste klubb (och en mycket trevlig sådan).

Annars går det att lyfta hyfsat på IC (vettiga priser också). Det hade jag nog rekommenderat ifall du tränar åt SL-hållet, där finns åtminstone stänger och plattformar. IC har ju öppet hus nästa vecka så kom och testa ochsäg hej för fan.

(Är du ny biomedicinare btw? Jag går magisterprogrammet i biomedicin nu.)

Jo planen blir väl att köra SL nu när skador hindrar ifrån att köra tyngdlyftning helhjärtat.

Ah men det låter ju bra, så länger de har vettiga stänger och en plats att lyfta på så klarar man sig långt, kommer ju ned nu på söndag så blir väl att kolla in det när man hunnit installera sig.

Nope, kommer plugga Idrottspsyologi :)

Lär väl förövrigt finnas folk som satsar lite på mer styrkesport fortfarande som man kan träna med känns det som :)

PureWhey
2014-05-05, 19:23
Man tackar för referensen :thumbup:

Men det är inte riktigt sant. Eleiko KK har fortfarande en verksamhet även fast tex Rolf tycker det känns bättre att tävla och träna då och då hos oss. Tyvärr har eleiko kks verksamhet blivit rejält decimerat de sista, men förhoppningen finns väl att den gamla klubben med anor långt bak skall kunna återupplivas någon gång.

Jag kanske ska flytta till Halmstad efter sommaren för plugg, hur långt ifrån ligger SL-klubben? Finns det fler alt. nu?

Plaad
2014-05-05, 19:26
Jag kanske ska flytta till Halmstad efter sommaren för plugg, hur långt ifrån ligger SL-klubben? Finns det fler alt. nu?

Vi har fått igång klubb här nu, både OL och SL.
Delar lokal med Crossfit Halmstad och ska snart (tror jag iaf) flytta till en större lokal.
Vi brukar dock oftast träna på IC, vilket är högskolans gym.
Utöver det finns det ibland möjlighet att träna på Eleiko som vi även använder som tävlingslokal.

bubbe
2014-05-05, 19:46
Vi har fått igång klubb här nu, både OL och SL.
Delar lokal med Crossfit Halmstad och ska snart (tror jag iaf) flytta till en större lokal.
Vi brukar dock oftast träna på IC, vilket är högskolans gym.
Utöver det finns det ibland möjlighet att träna på Eleiko som vi även använder som tävlingslokal.

:thumbup:

PureWhey
2014-05-05, 21:54
Vi har fått igång klubb här nu, både OL och SL.
Delar lokal med Crossfit Halmstad och ska snart (tror jag iaf) flytta till en större lokal.
Vi brukar dock oftast träna på IC, vilket är högskolans gym.
Utöver det finns det ibland möjlighet att träna på Eleiko som vi även använder som tävlingslokal.

Låter trevligt, hör av mig ifall det blir Halmstad :)

Skickat ifrån böjracket