handdator

Visa fullständig version : Världsrekord i chins?


Flex Jackson
2004-03-06, 14:11
Nån som vet vad världsrekordet i chins är? Såg en kille som klättrar på skyskrapor och joxar och han sa att han inledde varje morgon med att göra 120 chins innan frukost. Sen hade han en klättervägg hemma och han visade lite uppvärmning på vägen med att göra snabba chins, och dom filmade bara överkroppen, det såg typ ut som att han studsade med fötterna lr nåt för det gick så jävla fort. Och han gjorde det alltså med klätterväggsgrepp med bara fingertopparna:hbang:

Shadow Warrior
2004-03-06, 14:31
Originally posted by Flex Jackson
Nån som vet vad världsrekordet i chins är? Såg en kille som klättrar på skyskrapor och joxar och han sa att han inledde varje morgon med att göra 120 chins innan frukost. Sen hade han en klättervägg hemma och han visade lite uppvärmning på vägen med att göra snabba chins, och dom filmade bara överkroppen, det såg typ ut som att han studsade med fötterna lr nåt för det gick så jävla fort. Och han gjorde det alltså med klätterväggsgrepp med bara fingertopparna:hbang:

Grymt....
Finns filmen någonstans att ladda ner?

Har du sett Yamakasi föresten? Det är en fransk film om ett gäng fasad klättrare, riktigt inspirerande faktiskt ;)

Flex Jackson
2004-03-06, 14:38
Originally posted by Shadow Warrior


Grymt....
Finns filmen någonstans att ladda ner?

Har du sett Yamakasi föresten? Det är en fransk film om ett gäng fasad klättrare, riktigt inspirerande faktiskt ;)

Det var på eurosport jag såg det. Han var oxå fransman, så han hade även klättrat Eiffeltornet utan några skyddsgrejjor överhuvudtaget. Han använder aldrig skydd lr linor lr nånting, bara kroppen:hbang: Det finns säkert att ladda ner, men jag har glömt vad han heter:smash:

Jag kanske har sett detdär yamakasi lr nåt liknande, för på Ripleys var det om franska gäng som hoppade mellan hustak och sånt:bow:

tomasv
2004-03-06, 16:02
Alain Robert är nog den klättrare du tänker på. Fransk friklättrare som blivit känd för att han klättrat upp för ett antal byggnader.

Finns nog ett gäng klättrare som är bättre på just chins än Alain dock. Har sett en film på Alex Huber (bäste allroundklättraren i världen ) där han gör ett stort antal enarms chins i ett finger, tyvärr hittar jag inte URL'en nu :(

Snapphanen
2004-03-06, 20:22
Originally posted by Flex Jackson
Nån som vet vad världsrekordet i chins är? Såg en kille som klättrar på skyskrapor och joxar och han sa att han inledde varje morgon med att göra 120 chins innan frukost. Sen hade han en klättervägg hemma och han visade lite uppvärmning på vägen med att göra snabba chins, och dom filmade bara överkroppen, det såg typ ut som att han studsade med fötterna lr nåt för det gick så jävla fort. Och han gjorde det alltså med klätterväggsgrepp med bara fingertopparna:hbang:

tror arne har ngt att säga till om där :D

Fatalist
2004-03-06, 22:19
Jag klarar iaf 15, kanske en kanditat? :confused:

Nex
2004-03-07, 00:04
Well, såna där lirare har ju lite annat fokus än att bygga massa, så tacka f*n för att det blir lätt att göra chins. ;)

Såg förresten nån dokumentär om Alain nån gång... hans ena unge var bara 2 år, men klättrade redan omkring ovanpå bokhyllor och grejer. :hbang:

MasterChief
2004-03-08, 13:08
Vad jag vill minnas så fanns det en herre vid namn John Curd som anses vara världshistoriens bästa "chinnare". När han var 67 så hade han världsrekordet på 220 stycken, och sen slogs det av hans son på 301. De var nog inte "athletic fitness" strikta, men det är ju RÄTT imponerande i all fall...

Marre-Sthlm
2004-03-08, 13:12
Hahahha helt sjukt många.
Jag kan inte ens göra över 200 armhävningar i ett streck :P

Men kan ni slanga upp urls till filmerna :P