handdator

Visa fullständig version : Landet Tema - Klä ut sig


Jahlunden
2013-08-29, 10:15
Tjena! Vi ska ha sittning ikväll(FN-kalaset). Vår grupp har temat "landet" och mina första tankar går till att klä ut sig till bonde.

Försökt få tag i en stråhatt men såhär års är det precis omöjligt tyvärr. Någon som har förslag på vart man kan hitta det? Kollat bla Åhlens.

Någon som har något bra förslag annars? :)

filmjölk
2013-08-29, 10:50
Lite mer modern bonde kanske kan vara något? En urtvättad t-shirt med hårdrocksmotiv, över det en öppen jeansjacka med avklippta ärmar med en sydstatsflagga på bröstet (eller som ryggmotiv), jeans och kamma frisyren till en klassisk elvis-frilla.

Loke
2013-08-29, 10:56
Tja, bonde är väl den mest uppenbara tolkningen... Jag vet inte vad ni har för traditioner, men i mina kretsar var det en sport att klä ut sig lite långsökt.

Jahlunden
2013-08-29, 11:06
Jo jag vet. Tanken är ju garanterat det ska tolkas fritt så folk lär komma med mer långsökta alternativ. Har dock enbart någon timme på mig så tänkte jag kör på första bästa jag kommer på.

Diomedea exulans
2013-08-29, 11:15
Klä ut dig till en morot. Fixa orangea byxor och tröja, köp nån orange hudfärg till huden, och fixa en burrig grön peruk.

BlötSnö
2013-08-29, 11:26
Keps med volvo-märket på framsidan, alternativt en truckerkeps
Sabaton/Öl byggde denna kropp/No fat chicks-tshirt utan ärmar/upprullade ärmar med ett cigarettpaket innanför ena
Fejkring i ena örat. Inte båda
En fet tuschtatuering på armen med en sydstatsflagga/något bonnigt.
Vanliga jeans/snickarbyxor
Foppatofflor/träskor

Eller en t-shirt med volvomärket på framsidan och en varningstriangel från en bil på ryggen. Epatraktor...

stridis
2013-08-29, 11:28
Redneck.

Annars så klär du ut dig till en kossa. Got milk?

Diomedea exulans
2013-08-29, 11:35
Nu har du bara en halvtimme på dig.

Smeta in huvudet med svart färg och gå som ett kolhuvud (jag vet, felstavat, men det märks ju inte när du säger vad du är).

stridis
2013-08-29, 11:47
Nu har du bara en halvtimme på dig.

Smeta in huvudet med svart färg och gå som ett kolhuvud (jag vet, felstavat, men det märks ju inte när du säger vad du är).

Ta med sig lite bomull och kedjor så är han en svart slav på bomullsplantagen...
Lite historisk landet-touch.

Jahlunden
2013-08-29, 12:18
Haha tack för hjälpen!