handdator

Visa fullständig version : Om någon går mot er axel


Määng
2013-08-28, 23:59
Har hänt mig någon gång. En spännis går mot en och man märker tydligt på hans kroppsspråk att han inte tänkt väja undan och att ens axlar kommer att kollidera om man inte gör en undanmanöver. Hände senast idag och trevlig som jag är hoppade jag undan för att slippa en kollision. Jag blev lite halv sur däremot och bestämde mig för att inte gå undan någonsin mer (ifall det är en spänning, annars är jag med på att gå undan.)
Hur gör ni? Hoppar undan, gör en hockeytackling, ger en jabb kross kombo etc.

Låt höra.

ceejay
2013-08-29, 00:00
De flesta brukar flytta på sig för mig. Flyttar på mig om personen ser farlig ut! Alternativt om det är barn eller äldre.

Määng
2013-08-29, 00:04
De flesta flyttar sig för mig också pga min bad ass tatuering men inte idag däremot. :(

al3ks
2013-08-29, 00:05
Det beror på, om det är någon mupp som söker kontakten med flit så brukar jag inte backa undan. I 80% av fallen gör jag dock det då jag inte orkar ödsla energi på människor som är så osäkra på sig själva

watertouch
2013-08-29, 00:35
"öhh Sorry" kör jag om jag råkar gå in i nån, om nån går in i mig och inte säger nått så tänker jag, jävla rattboy... Men jag säger inget... Kan ju bli jobbigt om man druckit och snubben är mindre, då kan man utbryta typ:- Du kan väll be om ursäkt iaf!!! Sen vet man aldrig vad som händer...

knuckles
2013-08-29, 00:42
Har alltid häftstift i mina axlar.

Gober
2013-08-29, 05:30
När jag var ung och to kooool 4 school dundrade jag på och stötte tillbaka med en killerblick, ja om det nu inte var uppenbart att motparten hade dödat mig.

Men nu är man gammal, klok och ödmjuk och märker jag att någon vill provocera så viker jag med glädje undan några cm och låter den osäkra alfahannen gå förbi för att säkra upp dennes sköra psyke lite.

Detta händer dock väldigt sällan mig, jag tror det har ganska mycket att göra med hur man för sig. Har man bra hållning, stadig blick och verkar självsäker så tror jag att dessa provokatörer undviker att leka tivolibil.

Vi har dock en kille på gymmet med kaktusar under armarna som är ett bra exempel på någon som borde hålla sig ifrån rosa piller då syftet verkar vara att höja upp sitt självförtroende med kemiska hjälpmedel. Denna herre vill gärna tränga in folk mot väggarna men jag brukar mest skratta gott åt denna killen då han är en sådan parodi.

killenigrillen
2013-08-29, 05:40
Beror på.
Är det någon som verkligen verkar söka bråk, det är fredagskväll osv så är det smartast att flytta lite på sig.
Är det däremot nån som bara går och har dålig koll på omgivningen eller om det är några som går flera i bredd i trångt utrymme och inte flyttar sig så STANNAR jag helt i värsta fall. Detta gör ju då att dom kommer gå in i nån som står still vilket kanske är lite väl idiotiskt att göra.

Hobbes
2013-08-29, 06:27
Händer inte mig. Troligen är jag för stor för någon som är så osäker:d

MasterChief
2013-08-29, 06:28
Tycker det oftast händer med yngre tjejer (sådana däringa MENBALIKSOM-brudar).

Pudzianovski
2013-08-29, 07:08
Jag viker alltid undan. Har aldrig tänkt på det särskilt mycket. Jag har inga problem med att vika undan. Tycker jag sällan råkar ut för det eller så är det ett så litet problem att jag liksom inte reagerar eller funderar på det alls.

RandomC
2013-08-29, 07:17
Ju äldre jag blivit desto mindre bryr jag mig om saker som detta. Viker alltid undan om jag kan och hinner. Är man så pass osäker att man måste knuffa undan folk för att boosta sitt ego så låter jag dom gärna få göra det.

aijou
2013-08-29, 07:18
Jag tycker personligen att det är allmänt hyfs och folkvett att man ska samsas om utrymmet så oftast vejar jag halvvägs och låter den jag möter veja lite också. Vilket de gör i nio fall av tio.

Möter jag någon i en dörröppning brukar jag även hålla upp dörren och släppa fram dem.

Enda stället som jag aktivt spänner mig och demonstrativt söker en lättare kollision är när jag ska gå av tåget och folk försöker tränga sig in eller medvetet står mitt i dörröppningen. Det är så jävla självklart och enkelt att man släpper av de som ska ut innan man kliver på tåget, men det verkar inte alla ha fattat.

skickat från en mobil enhet.

Dav0d
2013-08-29, 07:18
Tycker det oftast händer med yngre tjejer (sådana däringa MENBALIKSOM-brudar).

Hahaha ja det är väl de enda som vågar gå in i axeln på mig med :) You just want to :smash:

Langster
2013-08-29, 07:18
Jag viker alltid undan. Har aldrig tänkt på det särskilt mycket. Jag har inga problem med att vika undan. Tycker jag sällan råkar ut för det eller så är det ett så litet problem att jag liksom inte reagerar eller funderar på det alls.

+1, jag gör likadant, flyter som vatten genom folkmassor. Men det är ju bara för att vi är ninjor, Pudzi.

Men liksom, vad ger MIG mer rätt än den som bumpar in i mig att gå rakt fram utan att väja?

Hobbes
2013-08-29, 07:21
Jag tycker personligen att det är allmänt hyfs och folkvett att man ska samsas om utrymmet så oftast vejar jag halvvägs och låter den jag möter veja lite också. Vilket de gör i nio fall av tio.

Möter jag någon i en dörröppning brukar jag även hålla upp dörren och släppa fram dem.

Enda stället som jag aktivt spänner mig och demonstrativt söker en lättare kollision är när jag ska gå av tåget och folk försöker tränga sig in eller medvetet står mitt i dörröppningen. Det är så jävla självklart och enkelt att man släpper av de som ska ut innan man kliver på tåget, men det verkar inte alla ha fattat.

skickat från en mobil enhet.

Sanningen är den att det inte hänt mig. Förövrigt har jag bott tillräckligt länge i Canada att jag vänder mig om och säger "Sorry" om jag går in i en dörrpost.

Grahn
2013-08-29, 07:36
Vissa verkar inte ens se sin omgivning och överlåter ansvaret för kollisionsundvikande till alla andra.....

Faktum är ju att om man faktiskt krockar så har ju båda parter misslyckats med att undvika den andre, så eventuell ilska vid kollision blir oftast rätt patetisk.

Oftast ser jag till att justera min kurs men ibland missar man, händer sällan dock. Stör mig på de som är så självupptagna att de inte gör sitt för att underlätta dock utan glatt räknar med att alla andra skall flytta sig ur deras väg.
Känns som det var bättre förr på den här fronten men så säger ju alla vi åldringar om allt och äldre är itne mycket bättre på att samarbeta vid möte så.....

LoveMachine
2013-08-29, 08:23
Det låter som att vi pratar om några genuina Nigga moments här. Fast jag föredrar den alternativa lösningen som presenteras vid 1:10.

KuYd9pA8LIY

Snubben
2013-08-29, 08:42
Man beter sig som en vuxen, viker bak axeln och funderar för stunden på hur dåligt självförtroende samt vilket bekräftelsebehov som den andra parten har. När man har funderat lite på det så inser man att man är en bättre person än den andra och går vidare.

StarkaUlf
2013-08-29, 08:48
Tar ett steg inåt och skallar ner han. Ingen går mot min axel.

Ronn
2013-08-29, 08:58
Man tar ju inte risker hur som helst, ser jag att någon är på väg mot min axel så går jag till anfall innan något går snett.

TheOne1994
2013-08-29, 09:07
jag viker alltid undan. Har aldrig tänkt på det särskilt mycket. Jag har inga problem med att vika undan. Tycker jag sällan råkar ut för det eller så är det ett så litet problem att jag liksom inte reagerar eller funderar på det alls.

+1

rooz
2013-08-29, 09:16
Givetvis ber jag om ursäkt och önskar h*n en fortsatt trevlig dag trots incidenten som självfallet var mitt fel.


LOL. Jag sänker h*n med en rak höger och bjuder även på ett "chelsea-smile", så personen fattar att denne skall visa respekt.

Menigar
2013-08-29, 09:16
Tycker det oftast händer med yngre tjejer (sådana däringa MENBALIKSOM-brudar).
+1

möter väldigt ofta små tjejer som går på fel håll i flödet under rusningstid som verkar vara väldigt övertygade om att alla ska flytta sig för dom. gör förstås det, men leker lite med tanken vad som skulle hända om jag inte gjorde det.

edit: folk som blockerar utgången vid tunnelbana/pendel får däremot en propp(tm)

filmjölk
2013-08-29, 09:20
Det händer mig ofta, ofrivilligt att jag går in i folk då jag är nästan blind på vänster öga. Då ber jag om ursäkt.

Juxta
2013-08-29, 09:25
Det är av den här anledningen jag alltid bär kniv. En morakniv!

watertouch
2013-08-29, 09:30
Det är av den här anledningen jag alltid bär kniv. En morakniv!

Jo men har man byggarbrallor på sig är det mer lr mindre okej om det ingår i jobbet... Annars får jag föreslå butterfly, lr stillett!

Oxe
2013-08-29, 09:35
Jag brukar aldrig flytta på mig, åt andra sidan så väljer jag alltid att gå bredvid en vägg eller på kanten av trottoaren så jag inte har nånstans att flytta mig till... och överlåter ansvaret till den andra parten. Känner dom att gå in i mig så för dom göra det till 99% kommer det göra mer ont på dom.

Sen är det ju en gammal universell regel som heter störst går först det har inte med hyffs att göra utan att att en kollison kommer göra mer ont på en part. Denna part bör vara mer vaksam på vad den går in i

PureWhey
2013-08-29, 09:37
Går jag någonstans där det inte är trångt och jag ser att någon kommer gå in i mig med avsikt spänner jag till lite extra och trycker till med axeln.
Är det mycket folk och någon råkar gå in i mig ber jag om ursäkt eller går vidare bara.


Le iPhone

LeBron
2013-08-29, 09:38
Har vi ingen som är 2m+ här på Kolo? :D Kommer någon upp till era axlar eller stöter dom i underarmen istället?

tjing
2013-08-29, 09:42
Går aldrig undan. Ser jag det komma spänner jag mig istället så min motkombatant går förlorande ur matchen. Hatar när folk går runt sådär.

D v s jag stöter inte själv i folk på det sättet men om någon uppenbart söker det så får han/hon svar på tal.

Mart|n
2013-08-29, 09:52
Man tar ju inte risker hur som helst, ser jag att någon är på väg mot min axel så går jag till anfall innan något går snett.

Samma här. Jag tacklar så hårt att personen i fråga sprängs i en dimma av kött och blod.

strikt
2013-08-29, 10:06
Enda gången jag verkligen låter folk nudda mig är vid avstigning vid tunnelbanan.

Dock med undantag, äldre eller diverse handikapp. Märker jag att dom stressar in i tåget innan folket går av så stannar jag oftast upp så de lätt kan komma på utan att jag går in i dem.

Men det är sjukt hur mentaliteten inte fungerar i stockholms tunnelbana, så där har man ju varit lite extra hård i principen och bara stövlat ut även när folk försöker smita på innan man gått av. Deras problem inte mitt.

Johan_P
2013-08-29, 10:07
Stör mig som fan på idioter som inte ska backa. Jag väjer alltid, men det är irriterande ibland. Ohyfsat.

Diomedea exulans
2013-08-29, 10:20
Det har inte hänt mig sedan jag slutade duscha -96.

PowPow
2013-08-29, 10:23
Jag har aldrig upplevt problemet, men jag är å andra sidan inte utvecklingsstörd. Kan bero på det.

Ganska galet att andra människor går omkring på stan och har problem med att de krockar med sina medmänniskor :D

Rikard Jansson
2013-08-29, 10:29
Det bor alldeles för få personer här för att det någonsin ska hända. Vid fåtalet gånger personer faktiskt möts i trånga utrymmen eller korridorer kastar de sig åt sidan så hårt att de riskerar att börja studsa runt eller bryta diverse ben i kroppen.

Johanss0n
2013-08-29, 11:10
Finns ju inga alternativ, givetvis sliter jag sönder tröjan och skriker Come at me bro åt denna respektlösa usling.

stridis
2013-08-29, 11:14
Tycker det oftast händer med yngre tjejer (sådana däringa MENBALIKSOM-brudar).

Bara att ta ett redigt tag om höft och röv och flytta dem ur väg.

StorEric
2013-08-29, 11:26
Jag viker alltid undan i god tid. Dvs, vrider överkroppen 45 grader så de jag möter TROR de kan gå förbi. Sen vid rätt tidpunkt stänger jag dörren.
Har haft många roliga stunder av det =) :laugh:

Fast när jag möte barnvagnsrally med 3 barnvagnar som tar upp hela trottoaren ställer jag mig mitt framför och tittar frågande på dem. Står still och låter dom passera mig innan jag går vidare.. :MrT:

StorEric
2013-08-29, 11:26
Finns ju inga alternativ, givetvis sliter jag sönder tröjan och skriker Come at me bro åt denna respektlösa usling.

This is sparta! Skriker jag.

tjing
2013-08-29, 11:29
Lite roligt att alla ironiserar över det också, känns spontant som passivt-aggressivt, angående tråden om blyga svenskar.

421
2013-08-29, 11:32
you guys are cute :)

tumme
2013-08-29, 11:33
I tunnelbanan följer jag reglerna och om någon står i vägen så får man flytta på dom. Tex dörröppningar när jag ska av tåget. På gatan väjjar jag 50% och spänner mig om den andra ser respektlös ut. Vilket är ganska lätt att se.

stridis
2013-08-29, 11:46
Lite roligt att alla ironiserar över det också, känns spontant som passivt-aggressivt, angående tråden om blyga svenskar.

Jag är postironisk.

Ha det nu trevligt o blyge svensk.

421
2013-08-29, 11:47
Sikta inte på axeln, ge de en mcl sprain.

arthax
2013-08-29, 11:55
Går aldrig undan. Ser jag det komma spänner jag mig istället så min motkombatant går förlorande ur matchen. Hatar när folk går runt sådär.

D v s jag stöter inte själv i folk på det sättet men om någon uppenbart söker det så får han/hon svar på tal.

Samma här. Jag flyter som vatten genom folkmassor. Dyker det dock upp någon som trots att denna sett mig väljer att inte vika undan "sin" del spänner jag mig allt jag kan och trycker till. Vänder mig om och säger "ursäkta jag såg dig inte". Fungerar extra väl på hormonstinna dvärgar som tränar upp sina armar i ett kompensatoriskt syfte att se biffiga ut :D

hurril
2013-08-29, 11:55
Jag flyttar inte på mig om de jag möter går i flock och man rimligen kan anta att det bör finnas en väg där jag (och säkerligen flera efter mig) går t ex i tunnelbanan. Mest problem är det, som Masterchief skrev, med småflickor och andra kvinnor. De verkar påfallande ofta helt sakna rumsuppfattning eller syn att se annat än sitt eget space. Allra allra värst är en kvinna i 50-årsåldern med en dragväska. 10 meters säkerhetsavstånd gäller för att inte bli fälld.

pwnyou
2013-08-29, 12:03
Jag går oftast kvar och ser glad och vänlig ut och tittar den andra i ögonen. Om personen är för svag (ett barn, en äldre eller liknande) flyttar jag på mig i sista sekund, ser personen biffkriminell ut med sur min gör jag detsamma, då jag vill undvika bråk. Är det en normal person kan jag stöta i lite lätt om den andra inte lägger märke till mig, bara för att jag vill lära dem att vara uppmärksamma och inte ta allt för givet, men i 95% av fallen viker de av först.

Det beror lite på vad det är för omgivning och vem det är alltså. Grundprincipen är ändå att inte försöka vara otrevlig men ändå vara stolt, typ.

Stefan J
2013-08-29, 12:04
Nuförtiden flyttar jag nästan alltid på mig. Det roliga är att jag hade exakt den här diskussionen när jag gick på stan med Saft här på forumet för inte alls så längesedan. Vi gick, det gick en liten fjortis eller gammal kärring (kommer inte ihåg, men det var nåt insignifikant i alla fall) rakt mot mig fast beslutet att inte väja undan. I sista stund gör jag den där lilla axelvridningen som gör att man slipper kollidera, och det här händer påfallande ofta ändå. Jag frågade honom då och frågar er, vad fan tänker dessa människor. Och hur vågar de framförallt? Vad ska de göra ifall jag beslutar mig för att inte manövrera undan? Då sitter de på röven på gatan, och är det en gammal tant sitter hon på röven med kanske en dislokerad axel och bruten handled eftersom hon inte har någon som helst motorik eller reaktionsförmåga utan sprätter runt förvirrat i fallet och bryter sin osteoperotiska handled när hon väl tar emot. Sånt kan reta gallfeber på mig.

hurril
2013-08-29, 12:09
Om jag ser eller på annat vis märker att den andra är ute efter att dominera genom att vilja stirra ner eller kötta in i min axel så flyttar jag på mig och låter personen ta den plats den kräver. Detta stör mig inte.

Det som stör mig är just personer som går i folkmassor utan att se sig för. Stannar omedelbart ovanför en rulltrappa eller som inte förstår att även resväskan tar plats. Jag kan bli riktigt förbannad :)

TheOne1994
2013-08-29, 12:33
Nuförtiden flyttar jag nästan alltid på mig. Det roliga är att jag hade exakt den här diskussionen när jag gick på stan med Saft här på forumet för inte alls så längesedan. Vi gick, det gick en liten fjortis eller gammal kärring (kommer inte ihåg, men det var nåt insignifikant i alla fall) rakt mot mig fast beslutet att inte väja undan. I sista stund gör jag den där lilla axelvridningen som gör att man slipper kollidera, och det här händer påfallande ofta ändå. Jag frågade honom då och frågar er, vad fan tänker dessa människor. Och hur vågar de framförallt? Vad ska de göra ifall jag beslutar mig för att inte manövrera undan? Då sitter de på röven på gatan, och är det en gammal tant sitter hon på röven med kanske en dislokerad axel och bruten handled eftersom hon inte har någon som helst motorik eller reaktionsförmåga utan sprätter runt förvirrat i fallet och bryter sin osteoperotiska handled när hon väl tar emot. Sånt kan reta gallfeber på mig.

folk är dumma i huvet helt enkelt, inga konstigheter med det. Du gör rätt som ser vad som kan hända om du inte flyttar dej. Du har inget att bevisa direkt :)

Oxe
2013-08-29, 13:32
Jag blir fashinerad över dom ropar AJ! el dylikt efter en kollison.. du går in i nån som väger tex 70kg mer än dig som inte "kan" flytta sig och så blir du förvånad och sur att det gör ont på dig ?

wessmen
2013-08-29, 13:39
Jag flyttar inte på mig om det handlar om att den andra parten är "tuff" och ska "gå igenom en". Då får han gå in i mig och känna på det istället.

Personer som inte är uppmärksamma (går och glor i mobiler eller pratar högljutt med vänner) åker på samma behandling.

Flyttar jag på mig har jag i regel bråttom, fast då går jag förbi folk ganska "våldsamt" också.

Edit: Generellt sett så är jag skittrevlig, men ger man ingen "respekt" så ska man inte få någon heller. Ja, i mina ögon är det respektlöst att tro att man äger gatan man går på. Nästa gång är det väl någon unge de går rätt över, så jag gör det i förebyggande syfte.

Det som förvånar mig är att det oftast handlar om småtjejer som flyger som vantar vid en kollision. Det här med att män ska behandla kvinnor som prinsessor har nog stigit en del tjejer åt huvudet. "Blir du inte behandlad som en prinsessa så hitta någon som gör det!"-memes är inte allt för ovanliga.

Philley
2013-08-29, 16:12
Jag viker alltid undan i god tid. Dvs, vrider överkroppen 45 grader så de jag möter TROR de kan gå förbi. Sen vid rätt tidpunkt stänger jag dörren.
Har haft många roliga stunder av det =) :laugh:

Fast när jag möte barnvagnsrally med 3 barnvagnar som tar upp hela trottoaren ställer jag mig mitt framför och tittar frågande på dem. Står still och låter dom passera mig innan jag går vidare.. :MrT:

Det är så jävla rätt att göra så.

Irriterar mig på personer med barnvagn som ska fram till varje pris och tror att omgivningen ska anpassa sig bara för att de innehar en barnvagn.

hurril
2013-08-29, 16:14
Det är så jävla rätt att göra så.

Irriterar mig på personer med barnvagn som ska fram till varje pris och tror att omgivningen ska anpassa sig bara för att de innehar en barnvagn.

Men... hur ska de annars komma fram med barnvagnen? Kamma dig din skitunge, tre i bredd är störigt men nog fan måste man få framföra en.

kaffekopp
2013-08-29, 16:19
viker alltid undan, förutom på tunnelbanan i london om någon försöker gå på vagnarna innan folk har gått av, då siktar jag in mig och kör dubbelt så hårt, värt att starta krig över, nån hyffs får ju folk ha. nästan på samma nivå som att stå på vänster sidan av rulltrappan.

tearz
2013-08-29, 16:22
Är det någon äldre individ som en pensionär så flyttar jag mig alltid artigt.
Men om vi pratar om en man i 20-40 års åldern som ser ut att satsa rakt fram så kommer jag inte vika mig för en tum.
Han får kliva undan eller så dunsar vi in i varandra :)

Princip.

Yes
2013-08-29, 16:23
Jag har inga problem att vika av lite. Tävlingen om vem som har bredast axlar och mest swag är för töntar. Dessutom är det mest tjejer som har noll koll på vart det går.

Sen har det för all del hänt vid uppenbara provokationer att jag tryckt till vederbörande. Tar man en omväg för att axla någon annan bör man inte komma undan med det.

Petoria
2013-08-29, 16:24
Brukar akta mig. Men sen så har jag inget bekräftelsebehov heller.

Philley
2013-08-29, 16:25
Men... hur ska de annars komma fram med barnvagnen? Kamma dig din skitunge, tre i bredd är störigt men nog fan måste man få framföra en.

Oj borde kanske skrivit att jag syftade på barnvagnar i större folkmassor. Annars är en barnvagn inget problem =)

andeem
2013-08-29, 16:26
Jag är alltid artig och omtänksam men fan heller att jag viker undan. Det är ju den som möter som ska väja, inte den andre.

Rikard Jansson
2013-08-29, 16:32
Jag är alltid artig och omtänksam men fan heller att jag viker undan. Det är ju den som möter som ska väja, inte den andre.

Va? :D

hurril
2013-08-29, 16:33
#winning

tjing
2013-08-29, 17:18
Det är ju den som möter som ska väja, inte den andre.

Huvudet på spiken, good sir.

watertouch
2013-08-29, 17:30
Vore ju ett intressant psykologiskt experiment att köra en "strutwalk" på stan och se vilka som skulle vika undan...

Får mig att tänkte på videon från the Verve- Bitter sweet symphony när han bara går på
http://www.youtube.com/watch?v=1lyu1KKwC74

(vet inte hur man länkar inte en youtube vid)

tjing
2013-08-29, 17:37
(Skriv: "[ yt ] siffrorna och bokstäverna efter v= [ /yt ])

watertouch
2013-08-29, 17:48
(Skriv: "[ yt ] siffrorna och bokstäverna efter v= [ /yt ])

Tack men det vart bara en vit ruta...

tntballe
2013-08-29, 18:22
Fortsätter rakt fram, flyger i backen och gråter en skvätt.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

stridis
2013-08-29, 18:24
Tack men det vart bara en vit ruta...

skippa mellanslagen bara...

Määng
2013-08-29, 18:28
Oj borde kanske skrivit att jag syftade på barnvagnar i större folkmassor. Annars är en barnvagn inget problem =)

Blir sur då folk muttrar över att jag går med barnvagnen. Jag har väl rätt att köra mitt barn i en vagn eftersom hon inte kan gå själv utan att sura teens och gubbjävl*r ska gå och muttra.

AronP
2013-08-29, 18:38
Har för mig att ämnet var uppe tidigare och att jag då svarade att jag vek undan. Nuförtiden kan jag inte minnas någon gång när någon betett sig såhär, så antingen gör jag det nuförtiden omedvetet eller så flyttar folk på sig. Oavsett så är det positivt för mig.

watertouch
2013-08-29, 18:46
1lyu1KKwC74

Philley
2013-08-29, 18:47
Blir sur då folk muttrar över att jag går med barnvagnen. Jag har väl rätt att köra mitt barn i en vagn eftersom hon inte kan gå själv utan att sura teens och gubbjävl*r ska gå och muttra.

Klart man ska få vistas med sin unge i barnvagn men arrogansen många föräldrar visar upp stör jag mig på. Precis som om man är premierad pga barnvagnen.

watertouch
2013-08-29, 18:49
skippa mellanslagen bara...

Skumt men nu funka det. Måste ha missat nått mellanslag innan.:)

watertouch
2013-08-29, 18:50
Blir sur då folk muttrar över att jag går med barnvagnen. Jag har väl rätt att köra mitt barn i en vagn eftersom hon inte kan gå själv utan att sura teens och gubbjävl*r ska gå och muttra.

Jo men ni måste väll inte gå bredvid varandra och ta upp hela trotoaren??

Määng
2013-08-29, 18:54
Klart man ska få vistas med sin unge i barnvagn men arrogansen många föräldrar visar upp stör jag mig på. Precis som om man är premierad pga barnvagnen.







Jo men ni måste väll inte gå bredvid varandra och ta upp hela trotoaren??

Självklart måste man använda hjärnan. Ungefär som att inte låta ungen sin gräva bland lösgodiset. Men folk brukar gnälla även om jag gör mitt yttersta för att inte vara ivägen. Men visst, har själv märkt att folk, och oftast ett gäng kvinnor, går med vagnarna i bredd och det är självklart störande. Men jag uppfattade det som att du inte gillade att man överhuvudtaget gick med vagnen.

watertouch
2013-08-29, 19:03
Nej jag var aldrig inne på barnvagnar, hoppa på dig bara för att försvarade barnvagnar hehe. :) Men ahh det brukar va kvinns som går på rad och man undrar hur dom hade tänkt sig...

knuckles
2013-08-29, 19:07
Man är inte alfa nog om man inte krockar medvetet och visar sig överlägsen och stark.

watertouch
2013-08-29, 19:09
Man är inte alfa nog om man inte krockar medvetet och visar sig överlägsen och stark.

Det är även ett bra sätt att starta bråk på...;)

knuckles
2013-08-29, 19:11
Det är även ett bra sätt att starta bråk på...;)

Japp. Och då visar man sig mer alfa.

Jukka Sejlite
2013-08-30, 05:25
Såna där blondinbella-tjejer är värst,speciellt tillsammans med väninnor. De låtsas inte se en när man kommer. Viker aldrig,aldrig undan vid såna tillfällen.