handdator

Visa fullständig version : Träningsschema


Bragster
2013-08-28, 17:47
Hej allihopa!

Jag har nu i ungefär 1-1½ år tränat seriöst runt 3-5 dagar i veckan och då endast styrketräning. Jag tänkte nu även börja med lite löpträning ungefär tre dagar i veckan för att försöka få lite mer definierade muskler och jag är medveten om att det kommer att försämra min muskeluppbyggnad en del men det är något jag kan leva med. Jag vill då inte köra styrketräning och löpträning samma dag och därför undrar jag om det går bra att träna sju dagar i veckan med löpträning tre dagar i veckan med helst så långt avstånd som möjligt från varandra med både vanlig joggning och även intervaller. Resten av dagarna tänkte jag spendera på gym med styrketräning. Funkar det att göra detta eller är det inget att rekommendera?

Jag är 17 år gammal
väger 83kilo
runt 181-183cm lång
10-15% kroppsfett

Bragster
2013-08-28, 18:16
Kan också lägga till att jag tänkte äta likadant som innan, alltså så mycket som möjligt. Har hört att löpningen gör så att jag kan tappa aptiten lite men jag ska göra mitt bästa.
Mitt mål är inte att gå ner i vikt så mycket som möjligt utan jag vill bara förlora fett för att få "snyggare" muskler,

tjing
2013-08-28, 18:20
Ja, men den träningsmängden kommer du förmodligen att tappa fett och bygga muskler på sikt lite oavsett hur du äter (inom rimliga gränser); d v s det sker en förbättring av kroppskomposition.

Bragster
2013-08-28, 18:22
Så du tror alltså att detta fungerar för mig att göra?

tjing
2013-08-28, 18:53
Förmodligen.

Ett annat sätt är att först deffa och sen bulka.

Bragster
2013-08-28, 19:02
Har övervägt det men gör det helst inte.