handdator

Visa fullständig version : "Doctors" på tv, vad är det för bullshit?


Måsse
2013-08-28, 10:14
Kvinnor ska tydligen äta massa frukt och flingor (så länge det är fullkorn) så sätter sig inte fettet på mage och lår, eftersom det minskar östrogenet. Där emot ska man undvika potatis och vit pasta, det blir man fet av.

Vet att det är USA... men hur kan de få säga sånt i TV? Lycka till att bli smal genom att trycka i sig vindruvor och flingor.

Tolkia
2013-08-28, 10:16
Det finns vad jag vet inget krav på att allt som sägs i TV måste vara användbart. korrekt eller sanningsenligt.

PRound
2013-08-28, 10:19
Älskar det programmet. Introt påminner om Top Gun :D

Grotesk
2013-08-28, 10:35
De kör väl också med klassikern typ: "Råden i programmet är generella och du ska uppsöka läkare blablabla."

ceejay
2013-08-28, 10:36
min uppfattning är att de kommer med en del vettiga saker också. Men det ska ju samtidigt vara lite sensationalism över det hela också :)

ducedo
2013-08-28, 11:07
Det har producerats 446 avsnitt. Till slut har man väl täckt grunderna och måste behålla tittare.

Tisu
2013-08-28, 12:10
Lycka till att bli smal genom att trycka i sig vindruvor och flingor.

Går alldeles utmärkt att bli smal genom att äta vindruvor och fullkornsflingor.

tjing
2013-08-28, 13:19
Doctor, doctor tell me the news!

Nä men det finns skitmycket intressanta inslag i Doctors, operationer och what not, väldigt kunniga läkare av olika slag. Men också mycket meningslösheter och skitsnack, som vanligt kring kost när läkare är med i bilden. De suger helt enkelt på kost.

vicarious
2013-08-28, 14:34
min uppfattning är att de kommer med en del vettiga saker också. Men det ska ju samtidigt vara lite sensationalism över det hela också :)

+1. Såg ett avsnitt häromveckan där de hade en gäst med problemet "I have tried everything but I still cant lose weight" och då konstaterades det att personen i fråga helt enkelt åt för mycket och "The Doctors" konstaterade att det i slutändan handlar om KCAL in vs KCAL ut och att personen måste äta mindre/skaffa sig bättre koll på vad hen äter.

watertouch
2013-08-28, 16:28
Flingorna är "spicade" med Folsyra.