handdator

Visa fullständig version : 3-3 metod Kosthållning


boye
2013-08-26, 21:26
Kosthållningstanke som jag har, varför inte? Vill ha era tanker kring den.

Har tidigare år kört ca 4-5 månader deff på våren och bulk resten. Inget grisbulk men ändå ca 500 kcal överskott. Har haft hyfsade resultat men ville testa bulka längre för att få ökade styrkeresultat, skippade helt enkelt deff denna våren. Resultatet är att jag går rundor och känner mig småfet hela tiden *cry*.

Min tanka är helt enkelt att börja på en nivå kroppsfett man är "nöjd" med. 500 kcal överskott 3 veckor, sen 500 kcal underskott 3 veckor. Vill man gå ner lite inför sommaren, lägg till nån vecka etc. Alltså periodvis fastande/bulkande. Vet att det finns några metoder som påminner om det, "periodvis fastande" osv. Men ändå inte samma.

Normalt deffar man ju snabbare än man går upp så man skulle kunna köra 2-3 metod eller något annat som passar (får ju testa sig fram).

Seriösa svar tack, kom med tankar på varför detta inte skulle funka/ varför det skulle funka - fördelar/nackdelar på träningsresultat.

/Boye

tjing
2013-08-26, 21:45
Fråga inte om lov, prova.

Personligen tror jag att det kanske är en lite kort period att mjölka GAINZ; kanske skulle köra fler veckor bulk och sedan köra någon vecka hårdare deff.

Typ 6:2 eller något.

boye
2013-08-26, 21:50
Frågar inte om lov, bara andras tankar kring det ;)

6:2, 8:3 eller vad man vill, man måste nog testa sig fram tills man hittar något som passar. Men ja, fler veckor överskott är förmodligen ganska vettigt.

z_bumbi
2013-08-27, 08:32
ABC-dieten som påminner om det som du beskriver har gett usla resultat för de flesta som har testat utom för testgruppen i en studie som aldrig publicerades.

Vill man jobba med korta tidsperioder så skulle jag antagligen köra något i stil med 6, 6-12, 4-6, 6 dvs öka, ligga på balans, banta, balans. Man får inte så små viktändringar och man har i alla fall en chans att lägga på sig muskler. På 12-18 veckor kan man se skapliga styrkeökningar och sedan har man en period där man lägger grunden för nästa period av ökningar.