handdator

Visa fullständig version : Nyttigt matschema hela dan?


jiJeJy
2013-08-26, 17:50
Jag tränar men är jättedålig med min kost. Jag äter i princip bara lunch (99% av tiden 200g kycklingfilé, ris, wokade grönsaker och vitlökssås). Någon som skulle kunna ge några tips på bra frukost/kvällsmat? Jag vill gå upp i vikt (väger ~60kg) så är det något ni måste ha i åtanke isf?

Stor Hård Ådrig
2013-08-26, 18:14
Potatis/ris/pasta + kött/fisk/fågel + grönsaker.

Frukost: ägg/havregryn/kvarg.

Varsågod!

tossefar
2013-08-26, 18:40
Ät samma sak en gång till. Svårare än så är det inte.

Wzup2u
2013-08-26, 19:51
på den måltiden svälter man ju nästan =)...
ät den lunchen en gång till och käka även 2 mål till...

mackor kan du ju slänga in som mellis.

äter du bara lunch på det lilla och tränar sen??? och äter inget mer över hel dag...
hur mår din kropp?

kan inte vara mkt kcal där inte.

sen är det inte hur ofta duäter som gör skillnad utan överskottet av en hel dag.

Eastmont
2013-08-27, 04:00
Funkar för både frukost och kvällsmat:

Äggmackor
Omelett med spenat, lök, tomat
Naturell yoghurt med proteinpulver (jordgubb, vanilj eller liknande) blanda i bär, musli eller nåt annat om du vill.
Havregrynsgröt med keso
Om du äter fisk/kött, så tonfisksallad. Vill du gå upp i vikt så ös på med pasta och annat kaloririkt.
Wraps med typ kyckling, sallad, gurka, etc.

Det är simpelt. Vill du gå upp i vikt så ät mer. Se till att få i dig mycket protein bara. Att köpa protein pulver tycker jag är smidigast. Men kött, ägg, fisk, soja, linser, bönor, ärtor, mjölk, kvarg, yoghurt, nötter, ost allt sånt innehåller en rätt bra mängd protein. Det är bara att käka!

jiJeJy
2013-08-28, 17:01
Funkar för både frukost och kvällsmat:

Äggmackor
Omelett med spenat, lök, tomat
Naturell yoghurt med proteinpulver (jordgubb, vanilj eller liknande) blanda i bär, musli eller nåt annat om du vill.
Havregrynsgröt med keso
Om du äter fisk/kött, så tonfisksallad. Vill du gå upp i vikt så ös på med pasta och annat kaloririkt.
Wraps med typ kyckling, sallad, gurka, etc.

Det är simpelt. Vill du gå upp i vikt så ät mer. Se till att få i dig mycket protein bara. Att köpa protein pulver tycker jag är smidigast. Men kött, ägg, fisk, soja, linser, bönor, ärtor, mjölk, kvarg, yoghurt, nötter, ost allt sånt innehåller en rätt bra mängd protein. Det är bara att käka!

Tack så mycket. Jag har valt att äta äggröra ena dan och havregrynsgröt med kesa den andra. Jag har även musli hemma, jag vet inte ifall det är ett bra alternativ till havregrynsgröt? Går väl att använda kvarg istället för mjölk/yoghurt också?