handdator

Visa fullständig version : ben muskler


Dennis012345
2013-08-25, 23:25
Hej

När ja spänner ben muskler hårt, som t.ex nu i soffan eller stående och strechar ut med armar eller något sådant så nån sekund efter att ja släppt upp så blir jag helt "förlamad" i benen. Förlamad är absolut fel ord att använda men vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan.

Något i stil med som om när man armen somnar fast inte riktigt sådär heller. Tar ju ca ytterligare några sekunder innan allt e som det ska.

Kan förstå att det blir svårt att förstå vad ja menar men ni får hjälpa mej på traven ifall någon har nån hum om de.

Nu är detta ingen skada eller så men har inte haft sånt innan. Haft de nu sedan ja börja träna, ca 3-4 månader.

LillisJ
2013-08-25, 23:36
Har du tränat benen nyligen? Jag kan inte spänna dom 1-3 dagar efter ett benpass. Får antningen kramp eller så slutar dom spännas så fort jag försöker typ. :D

skivståång
2013-08-25, 23:46
Du blir förlamad i benen av att stretcha armarna? Jadu :P


Låter ju onekeligen som nån nervpåverkan tycker jag!

Dennis012345
2013-08-26, 00:05
Lillis

jaa typ lite krampkänsla, dock e kramp nåt helt annat och här händer när ja släpper av spänningen och det mesta om inte allt är just i lårmuskler som "krampar" . Lite som mjölksyra.

kör stronglifts 5x5 så blir ju böj iaf minst 3 gånger i veckan så de kanske därför..men

skivstång

Du uppfattat fel, de centrala är när ja spänner benmuskler så händer detta efter att jag släppt upp. Har inget med armar att göra.. haha som tur..