handdator

Visa fullständig version : Får pump väldigt snabbt


puttyz
2013-08-25, 22:32
Hej! det är så att jag upplever att jag får pump lite väl snabbt. speciellt i bröst då om vi säger att jag börjar med incline benchpress och kör mina 10x3 och sen ska gå vidare på vanlig bänkpress måste jag oftast gå ner runt 10kg än vad jag egentligen klarar av för att kunna reppa ut alla 3sets. Det kanske bara är jag som nojjar och detta är normalt men skulle ändå vilja höra andras åsikter om detta!

Zkewl
2013-08-25, 22:38
Du förväxlar pump med laktat(mjölksyra).

Whizzlarn
2013-08-25, 22:39
Testa att börja passet med kanske 6x3 på lite tyngre vikter? Lättare att få pump när man kör högreps. Så kan du ju fortsätta med 10x3 efter det så du inte går miste om det härliga pumpet (jag är en pump-lover, eller som arnold sa: It feels like cumming) ;)

puttyz
2013-08-25, 23:07
tack! ska testa =)

ReXi
2013-08-26, 01:50
Testa att börja passet med kanske 6x3 på lite tyngre vikter? Lättare att få pump när man kör högreps. Så kan du ju fortsätta med 10x3 efter det så du inte går miste om det härliga pumpet (jag är en pump-lover, eller som arnold sa: It feels like cumming) ;)

Apropå pump, är det inte så att desto större muskeln blir, desto skönare pump?

Whizzlarn
2013-08-26, 06:32
Apropå pump, är det inte så att desto större muskeln blir, desto skönare pump?

Det är jag inte helt 100 på, men det låter inte orimligt. Känns som pumpet beror ganska mycket på dags formen. Ett exakt likadant pass kan ge grym pump men ibland får man inget alls.. Eller så är det för mig iallafall :)

Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk 4

Testarozza
2013-08-26, 07:42
Samma som ovan. Dagsform som fan! Vissa dagar känner man redan innan passet "Grym pump jag kommer få i latsen idag" och det stämmer oftast ganska bra. Skönt.

ulf123
2013-08-26, 08:46
Hej! det är så att jag upplever att jag får pump lite väl snabbt. speciellt i bröst då om vi säger att jag börjar med incline benchpress och kör mina 10x3 och sen ska gå vidare på vanlig bänkpress måste jag oftast gå ner runt 10kg än vad jag egentligen klarar av för att kunna reppa ut alla 3sets. Det kanske bara är jag som nojjar och detta är normalt men skulle ändå vilja höra andras åsikter om detta!

Det är normalt att det påverkar prestationsförmågan att ha kört en liknande övning tidigare. Lägg övningen du är mest intresserad av att öka i först. Alternativt, om du tränar pressar 2x/vecka, kan du lägga incline först en av dagarna, och vanlig först den andra.

PureWhey
2013-08-26, 11:39
Apropå pump, är det inte så att desto större muskeln blir, desto skönare pump?

Desto brutalare pump skulle jag säga..


Le iPhone

Whizzlarn
2013-08-26, 17:30
Desto brutalare pump skulle jag säga..


Le iPhone

Desto brutalare, desto skönare blir det ju :hbang: