handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kostschema. "ren" kost!


skivståång
2013-08-25, 11:05
Tja!

Jag är en kille på 19 år som nu i några år haft problem med acne och ska nu ta o ändra min diet för och se vad det kan bidra med. Det jag gjort hitills är att ta bort mjölkprodukter helt o hållet.

Sen kan jag tänka mig att varken godis,chips,pizza,mcDonalds osv osv inte är speciellt bra för hyn heller.

Men grejen är att både mjölkprodukter och pizza osv är ju jävligt lätt o fylla ut dagens energiintag med utan att bli överdrivet mätt.

Nu känns det som jag kommer behöva leva på kött,kyckling & ris. Vilket känns jävligt tråkigt i stora mängder, inte direkt jättebra källor känner jag heller, man måste äta mycket för o få i sig en del tycker jag.

Nu vill jag helt enkelt ha råd o tips för att lägga upp ett ungefärligt schema så jag kan göra gains även fast det känns segt med maten.
Kostillskott går också bort, tyvärr.

Tack på förhand!

abstract
2013-08-25, 11:11
Snabb, god och enkel energitillförsel nås med smörgåsar, talar av personlig erfarenhet;)

skivståång
2013-08-25, 11:22
Snabb, god och enkel energitillförsel nås med smörgåsar, talar av personlig erfarenhet;)

Haha yeay, upplys mig ang recept :D

skivståång
2013-08-25, 14:51
Bumpelibump :D

Jishuku
2013-08-25, 15:00
Min nya favoritblandning: stora vita bönor, ris, rivna morötter, gul lök och tomater. Löken och tomaterna fräser jag i teflonpanna. Lite olivolja på det och nån krydda + valfri proteinkälla. Awesome. Mycket fibrer, nyttiga fetter, och tillsammans rätt lågt GI på kolhydraterna.