handdator

Visa fullständig version : Ben Affleck som Batman


en stor stark
2013-08-24, 23:01
Tydligen så ska Ben Affleck spela Batman i nästa Superman/Batman-film. Vad tycker folket om det?

Personligen tycker jag inte det är ett bra val och är rätt besviken. Men kanske kan man bli överraskad. Jag ska försöka ha ett öppet sinne.

Passar Ben Affleck som Batman?



http://media.salon.com/2012/10/ben_affleck_rect.jpg

gohei
2013-08-24, 23:02
Mitt första-val var Karl Urban men jag är helt okej med Affleck faktiskt. Tror de kan bli riktigt bra.

MasterChief
2013-08-24, 23:03
Han har ju blivit klart bättre med åren. Tror faktiskt han kan fixa det.

WiXiAN
2013-08-24, 23:04
Ogillar idén med att kombinera Superman och Batman. Sen kommer Ben aldrig att lyckas som Christian Bale gjort. Aldrig.

en stor stark
2013-08-24, 23:10
Ogillar idén med att kombinera Superman och Batman. Sen kommer Ben aldrig att lyckas som Christian Bale gjort. Aldrig.

Varför ogillar du det? :) Jag tycker det verkar rätt häftigt. Det skulle vara skoj att se Batman ge Superman spö som man kan få intrycket av när man hör quotet:

"I want you to remember, Clark…in all the years to come…in your most private moments…I want you to remember…my hand…at your throat…I want…you to remember…the one man who beat you."

Från Comic-con när de avslöjade det, taget från:
http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_The_Dark_Knight_Returns

leo1
2013-08-24, 23:10
Har fått respekt för Ben sen jag såg The Town, väldigt bra film!

gohei
2013-08-24, 23:42
Varför ogillar du det? :) Jag tycker det verkar rätt häftigt. Det skulle vara skoj att se Batman ge Superman spö som man kan få intrycket av när man hör quotet:

"I want you to remember, Clark…in all the years to come…in your most private moments…I want you to remember…my hand…at your throat…I want…you to remember…the one man who beat you."

Från Comic-con när de avslöjade det, taget från:
http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_The_Dark_Knight_Returns

Helt ärligt så vill jag inte se Batman fysiskt spöa Supes. Så som han var i Man of Steel så ser jag inte hur det skulle funka utan att det blir ologiskt och dumt.

en stor stark
2013-08-24, 23:46
Helt ärligt så vill jag inte se Batman fysiskt spöa Supes. Så som han var i Man of Steel så ser jag inte hur det skulle funka utan att det blir ologiskt och dumt.

Beror kanske på vem man har som favorit!

Men Batman har ju gett Superman spö ett antal gånger, Batman brukar vara förberedd och ha en plan för det. Är ju lite det som är poängen med Batman, att han är smart.

Sen är det väl inte samma Batman som i trilogin med Bale, så denna Batman kanske är lite mer "anpassad" för att möta Superman.

gohei
2013-08-24, 23:55
Beror kanske på vem man har som favorit!

Men Batman har ju gett Superman spö ett antal gånger, Batman brukar vara förberedd och ha en plan för det. Är ju lite det som är poängen med Batman, att han är smart.

Sen är det väl inte samma Batman som i trilogin med Bale, så denna Batman kanske är lite mer "anpassad" för att möta Superman.

Jo det förstår jag att Batmans superkraft är ju just att han alltid är förberedd på allting men om Superman verkligen hade velat döda Batman tex så hade Bruce inte haft en ärlig chans.

Abbs
2013-08-24, 23:58
V-fL8zopddI

en stor stark
2013-08-25, 00:00
Jo det förstår jag att Batmans superkraft är ju just att han alltid är förberedd på allting men om Superman verkligen hade velat döda Batman tex så hade Bruce inte haft en ärlig chans.

Det beror på hur man ser på det. Vad är en "ärlig" chans? Står Superman bredvid Batman och bara får ett infall att döda honom, så är det bara för Superman att göra det direkt. Finns ju ingen av dem som kommer vinna i alla situationer som finns, därför kan man inte riktigt säga vem som kommer "vinna" om man inte definierar det.

Men i de flesta realistiska (om man nu kan använda det i en värld med superhjältar) situationer så tror jag Batman har störst chans.

Sen får man ju tänka på att det ibland är lite inkonsekvent med krafter/hur de används och liknande, kan jag tycka.

panzerpig
2013-08-25, 00:03
han har ju blivit klart bättre med åren. Tror faktiskt han kan fixa det.

+1

gohei
2013-08-25, 00:10
Det beror på hur man ser på det. Vad är en "ärlig" chans? Står Superman bredvid Batman och bara får ett infall att döda honom, så är det bara för Superman att göra det direkt. Finns ju ingen av dem som kommer vinna i alla situationer som finns, därför kan man inte riktigt säga vem som kommer "vinna" om man inte definierar det.

Men i de flesta realistiska (om man nu kan använda det i en värld med superhjältar) situationer så tror jag Batman har störst chans.

Sen får man ju tänka på att det ibland är lite inkonsekvent med krafter/hur de används och liknande, kan jag tycka.

Ja att krafter och sånt aldrig är konsekventa är ju ett problem men om man utgår ifrån MOS så finns det bara ett sett för Batman att kunna skada Stålis, och det skulle va om han på något skulle kunna framställa "kryptonit" ifrån vrakdelarna av de kryptonska maskinen/skeppen men då är han ändå tvungen att komma i närheten av Kal-El för att det skulle ha nån verkan och med tanke på att han har både supersyn och superhörsel så tror jag inte han kan smyga upp på han.

en stor stark
2013-08-25, 00:23
Ja att krafter och sånt aldrig är konsekventa är ju ett problem men om man utgår ifrån MOS så finns det bara ett sett för Batman att kunna skada Stålis, och det skulle va om han på något skulle kunna framställa "kryptonit" ifrån vrakdelarna av de kryptonska maskinen/skeppen men då är han ändå tvungen att komma i närheten av Kal-El för att det skulle ha nån verkan och med tanke på att han har både supersyn och superhörsel så tror jag inte han kan smyga upp på han.

Eller bygga någon sorts dräkt som är stark nog. Det kan nog vara möjligt i detta universumet.

Och det kommer nog inte vara några problem för Batman att komma nära Superman, eftersom Batman är en strateg i världsklass.
Ordna en explosion -> vänta på att Superman ska dyka upp. Kidnappa någon Superman bryr sig om, eller komma på någon annan mer komplicerad plan. Sen så är supersyn och superhörsel kanske inte så effektivt om han inte är medveten om vad som kommer hända. Tricket är väl att haffa Superman när han inte förväntar sig det, och det kräver att man är smart. Därför tror jag att Batman skulle klara det.

Att smyga på Superman när han förväntar sig det är nog omöjligt för alla som är "mänskliga"-superhjältar, därför skulle inte Batman göra det.

leo1
2013-08-25, 00:30
Eller bygga någon sorts dräkt som är stark nog. Det kan nog vara möjligt i detta universumet.

Och det kommer nog inte vara några problem för Batman att komma nära Superman, eftersom Batman är en strateg i världsklass.
Ordna en explosion -> vänta på att Superman ska dyka upp. Kidnappa någon Superman bryr sig om, eller komma på någon annan mer komplicerad plan. Sen så är supersyn och superhörsel kanske inte så effektivt om han inte är medveten om vad som kommer hända. Tricket är väl att haffa Superman när han inte förväntar sig det, och det kräver att man är smart. Därför tror jag att Batman skulle klara det.

Att smyga på Superman när han förväntar sig det är nog omöjligt för alla som är "mänskliga"-superhjältar, därför skulle inte Batman göra det.

Nykter?:d

en stor stark
2013-08-25, 00:32
Nykter?:d

Jadå, hurså? ;)

leo1
2013-08-25, 00:33
Tänkte på tidpunkten:) Annars var det bra tänkt!

en stor stark
2013-08-25, 00:34
Tänkte på tidpunkten:) Annars var det bra tänkt!

Haha okej! :)

Det är bara att säga till om du inte håller med!

gohei
2013-08-25, 00:37
Även om han dock skulle ha en dräkt som gör honom jämlik med Stålmannen och kanske kidnappar någon, Lois tex så kan ju Stålmannen ändå befinna sig på avstånd och snipa Bruce i huvet med sin ögonlaser innan Bruce ens hinner märka vad som händer.

Rahf
2013-08-25, 00:42
Det tål att nämnas tryckkraften som Stålmannens slag skapar. Det känns nog som att bli fångad i en explosion.

OnT: Jag avvaktar med någon dom. Heath Ledger fick ohemulens massa skit när han skulle spela The Joker, och vi såg ju hur det gick.

en stor stark
2013-08-25, 00:46
Även om han dock skulle ha en dräkt som gör honom jämlik med Stålmannen och kanske kidnappar någon, Lois tex så kan ju Stålmannen ändå befinna sig på avstånd och snipa Bruce i huvet med sin ögonlaser innan Bruce ens hinner märka vad som händer.

Inte om han står i ett rum med väggar av bly där Superman inte kan se, t.ex. Om nu det är så hans syn fungerar i MoS.

Eller om han kopplar Lois till något/någon maskin som dödar henne om Batman inte stoppar det (och som Superman inte kan stoppa/hacka), för att sen tvinga ner Superman till jorden där han vill ha honom.
Poängen är att Batman, troligtvis, kommer vara några steg före.

Sen brukar det ju inte riktigt fungera sådär heller, sällan superhjältar använder sina egenskaper på det sättet.

en stor stark
2013-08-25, 00:47
OnT: Jag avvaktar med någon dom. Heath Ledger fick ohemulens massa skit när han skulle spela The Joker, och vi såg ju hur det gick.

Det är sant. Därför jag försöker ha öppet sinne.

gohei
2013-08-25, 00:49
Inte om han står i ett rum med väggar av bly där Superman inte kan se, t.ex. Om nu det är så hans syn fungerar i MoS.

Eller om han kopplar Lois till något/någon maskin som dödar henne om Batman inte stoppar det (och som Superman inte kan stoppa/hacka), för att sen tvinga ner Superman till jorden där han vill ha honom.
Poängen är att Batman, troligtvis, kommer vara några steg före.

Sen brukar det ju inte riktigt fungera sådär heller, sällan superhjältar använder sina egenskaper på det sättet.

Okej där har du en poäng.

Och angående din sista mening så håller jag med. Deras respektive förmågor kommer troligtvis anpassas efter situationen så att dom får fram det resultatet dom är ute efter.

en stor stark
2013-08-25, 00:52
Okej där har du en poäng.

Och angående din sista mening så håller jag med. Deras respektive förmågor kommer troligtvis anpassas efter situationen så att dom får fram det resultatet dom är ute efter.
Ja så kommer det säkert bli. Det handlar ju mycket om hur man lägger upp situationen och personerna och så vidare. Många saker som kan hända.

gohei
2013-08-25, 00:54
Japp. Men jag är ändå inte sugen på att se dom fightas i denna filmen. Då ser jag hellre att dom helt enkelt är oense men att det som händer i filmen får dom att komma överens och bli partners.

en stor stark
2013-08-25, 00:58
Japp. Men jag är ändå inte sugen på att se dom fightas i denna filmen. Då ser jag hellre att dom helt enkelt är oense men att det som händer i filmen får dom att komma överens och bli partners.

Ja det skulle jag nog också. Troligtvis kommer de vara oense.

Jag tycker dock det ska bli spännande!

gohei
2013-08-25, 00:59
Håller med, ska bli riktigt intressant.

jahaa
2013-08-25, 01:09
Tydligen blev Dwayne Johnson (TheRock) erbjuden rollen man kunde tyvärr inte tacka ja,

http://i.imgur.com/J9OwPn8.png

gohei
2013-08-25, 01:14
O snart kommer de annonsera att Ellen ska spela Catwoman ;)

Rahf
2013-08-25, 01:24
Tydligen blev Dwayne Johnson (TheRock) erbjuden rollen man kunde tyvärr inte tacka ja,

http://i.imgur.com/J9OwPn8.png

Du ser skämtet, va? Inte en chans att Dwayne Johnson fick välja över Affleck.

jahaa
2013-08-25, 04:18
du ser skämtet, va? Inte en chans att dwayne johnson fick välja över affleck.

nehe?

Rahf
2013-08-25, 05:34
"Bat suit wasn't big enough for chest." Låter som ett skämtsamt svar. Sen har Affleck större inflytande och värde än Johnson, vilket påverkar valet för regissör och producenter.

Otur
2013-08-25, 06:28
Som någon nämnde fick Heath Ledger mycket skit innan. Det blev lyckat.

Det skulle va kul om han lyckades och gjorde en bra Batman/Bruce.
Zack Snyder lyckades med att få Gerard Butler att se lite hård ut i 300.
Så nog borde det bli bra med Batman.

Ajsomfan
2013-08-25, 06:35
Sjukt skönt att slippa Bale. Förstörde ju hela karaktären med den där fruktansvärt löjliga batrösten.

Wzup2u
2013-08-25, 07:06
tror han blir awsum som batman rätt kantiga ansikte!!!!
that i like...
https://sphotos-b-ord.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/p480x480/1005199_662349440442978_1217786353_n.jpg

http://forumbilder.se/CF7SC/batman-joke.jpg

Hönke
2013-08-25, 07:13
Folk trodde ju inte på Keaton heller. men han har ju varit den bästa Batman hittills. Tror Affleck kommer funka bra.

http://comicbook.com/wp-content/uploads/2013/08/worlds-finest-poster-207x300.jpg

MasterChief
2013-08-25, 07:28
Tydligen blev Dwayne Johnson (TheRock) erbjuden rollen man kunde tyvärr inte tacka ja,

http://i.imgur.com/J9OwPn8.png

Du ser skämtet, va? Inte en chans att Dwayne Johnson fick välja över Affleck.

nehe?

"Bat suit wasn't big enough for chest." Låter som ett skämtsamt svar. Sen har Affleck större inflytande och värde än Johnson, vilket påverkar valet för regissör och producenter.

:d

Faran
2013-08-25, 07:41
Jag tycker att Jackie Chan ska spela Batman.

Rahf
2013-08-25, 07:42
:d

:em:

Manta
2013-08-25, 07:43
Folk överskattar Bale enormt, han var ju den svagaste länken i de senaste filmerna och de blev ändå bra. Filmen kommer inte falla på Affleck.

krubkungen
2013-08-25, 08:08
För nån som inte är helt insatt i denna Batman vs Superman så undrar jag varför dem skulle bli fiender? Är inte båda två goda hjältar?

petah
2013-08-25, 08:44
Sjukt skönt att slippa Bale. Förstörde ju hela karaktären med den där fruktansvärt löjliga batrösten.

Folk överskattar Bale enormt, han var ju den svagaste länken i de senaste filmerna och de blev ändå bra. Filmen kommer inte falla på Affleck.

Tack.

Då är vi i alla fall tre som tycker det.

Wzup2u
2013-08-25, 09:42
Tack.

Då är vi i alla fall tre som tycker det.

+1=4 ;)
dock inget emot bale, men tror affleck kommer göra denna roll kanon!!!!!!!! :hbang:

LeBron
2013-08-25, 09:56
Old.

Jag är emot det eftersom att han redan 'är' en superhjälte (Daredevil) och jag vill ha Bale eftersom att han är den tveklöst bästa Batman hitttils (imo). Skådespelarmässigt tycker jag Affleck är bra och han kan säkert göra bra ifrån sig, hoppas han lägger på sig lite kött och engagerar sig, vill inte se en räka som Batman á la alla Superman-filmer förutom den senaste.

WiXiAN
2013-08-25, 09:58
Varför ogillar du det? :) Jag tycker det verkar rätt häftigt. Det skulle vara skoj att se Batman ge Superman spö som man kan få intrycket av när man hör quotet:

"I want you to remember, Clark…in all the years to come…in your most private moments…I want you to remember…my hand…at your throat…I want…you to remember…the one man who beat you."

Från Comic-con när de avslöjade det, taget från:
http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_The_Dark_Knight_Returns

Jag faktiskt inte. Kanske är mest för att Superman aldrig intresserat mig :P

LeBron
2013-08-25, 09:59
Som någon nämnde fick Heath Ledger mycket skit innan. Det blev lyckat.

Det skulle va kul om han lyckades och gjorde en bra Batman/Bruce.
Zack Snyder lyckades med att få Gerard Butler att se lite hård ut i 300.
Så nog borde det bli bra med Batman.
"lite"? :D
Sjukt skönt att slippa Bale. Förstörde ju hela karaktären med den där fruktansvärt löjliga batrösten.

Rösten var datagjord och las till efteråt, inte Bales val och inte mycket han kunde göra åt det då han inte är "the shotcaller". :smash:

Rahf
2013-08-25, 10:04
Rösten var hans egen. Sen om den gavs lite polering under ADR och efterproduktion är en annan sak.

Otur
2013-08-25, 10:12
För nån som inte är helt insatt i denna Batman vs Superman så undrar jag varför dem skulle bli fiender? Är inte båda två goda hjältar?

I Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 & 2 Så återvänder Batman efter 10 års frånvaro för att sätta stopp på ett gäng brutala mutanter. I andra delen så kommer även Jokern tillbaka. Han använder för mycket våld så det blir ohållbart. Mycket kort sammanfattat.

Så regeringen ber Superman sätta stopp för honom.
Batman vägrar ge sig frivilligt.

gohei
2013-08-25, 10:48
I Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 & 2 Så återvänder Batman efter 10 års frånvaro för att sätta stopp på ett gäng brutala mutanter. I andra delen så kommer även Jokern tillbaka. Han använder för mycket våld så det blir ohållbart. Mycket kort sammanfattat.

Så regeringen ber Superman sätta stopp för honom.
Batman vägrar ge sig frivilligt.

Fast det betyder ju inte alls att det kommer bli så i denna filmen. Anledningen till att dom körde med citatet från den filmen kan lika gärna vara så enkelt som att dom tyckte det lät coolt.

I nya filmen så lär det väl bero på att Batman inte litar på Superman, troligtvis pga att mkt av Metropolis är förstört o så. Men dom blir nog polare ganska snart gissar jag på.

LeBron
2013-08-25, 10:57
I Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 & 2 Så återvänder Batman efter 10 års frånvaro för att sätta stopp på ett gäng brutala mutanter. I andra delen så kommer även Jokern tillbaka. Han använder för mycket våld så det blir ohållbart. Mycket kort sammanfattat.

Så regeringen ber Superman sätta stopp för honom.
Batman vägrar ge sig frivilligt.

Ska bli intressant att se hur Batman vägrar ge sig frivilligt då Superman kan avsluta hans liv med ett slag.

Wzup2u
2013-08-25, 11:25
Old.

Jag är emot det eftersom att han redan 'är' en superhjälte (Daredevil) och jag vill ha Bale eftersom att han är den tveklöst bästa Batman hitttils (imo). Skådespelarmässigt tycker jag Affleck är bra och han kan säkert göra bra ifrån sig, hoppas han lägger på sig lite kött och engagerar sig, vill inte se en räka som Batman á la alla Superman-filmer förutom den senaste.

jau men daredevil e ju ingen superhjälte utan en supertönt. :)

http://forumbilder.se/CF7SC/batman-joke.jpg

Gober
2013-08-25, 11:29
Finns det någon bekräftad regissör?

qozmox
2013-08-25, 11:40
nu har jag inte läst tråden, men vad jag gillade med nolan's filmer var de
att de var helt verklighetstrogna.
visst, mycket var ren scifi, men absolut inget sådant som inte gick att föreställa sig inom en snar framtid. och det absolut viktigaste, inget var övernaturligt.
såfort superman införs, försvinner verklighetsförankringen, och jag tappar intresset.
ungefär som amerikanska The Office.

LeBron
2013-08-25, 11:41
Finns det någon bekräftad regissör?

Snyder, Zack.

qozmox
2013-08-25, 11:43
men sen ONT då, jag avskyr verkligen ben affleck.
men ser nu att det är uppföljarn till zack snyders man of steel, och då bryr jag mig int.
trodde det gällde batman rebooten.

gohei
2013-08-25, 11:53
men sen ONT då, jag avskyr verkligen ben affleck.
men ser nu att det är uppföljarn till zack snyders man of steel, och då bryr jag mig int.
trodde det gällde batman rebooten.

Det är väl ändå en Batman reboot eller? Bale-filmerna är ju över, Affleck är den nya. Sen hur många filmer han är med i är ju en annan fråga. Men dom har ju sagt länge att det var tänkt att MOS skulle vara deras intro till deras film-värld med hjältar som existerar tillsammans. Så de vore ju knasigt om dom sen skulle ha en ny Batman igen i nästa Batman film/Justice League.
Det är så jag resonerar iaf.

qozmox
2013-08-25, 12:06
Det är väl ändå en Batman reboot eller? Bale-filmerna är ju över, Affleck är den nya. Sen hur många filmer han är med i är ju en annan fråga. Men dom har ju sagt länge att det var tänkt att MOS skulle vara deras intro till deras film-värld med hjältar som existerar tillsammans. Så de vore ju knasigt om dom sen skulle ha en ny Batman igen i nästa Batman film/Justice League.
Det är så jag resonerar iaf.

så det fablade batman reboot projektet som "ska" komma runt 2017,
som det började snackas om innan nolan filmerna i princip var klara,
har nu blivit en uppföljare till man of steel som kommer om två år?
tror det är separata projekt
http://www.imdb.com/title/tt1877830/
http://www.imdb.com/title/tt2975590/

nu finns det ju visserligen noll info på det första, så det kan ju bara ha blivit ihopklumpat med supermanprylen

shut teh face
2013-08-25, 12:11
Problemet när superhjältar ska blandas ihop såhär är att det blir alltid mindre trovärdigt, helt ärligt, det är klart det finns massa scenarion som batman är "bättre", för att det helt enkelt har skrivits en del om det, men egentligen så har batman inte en chans.

Det är samma sak i typ avengers när Thor ska beblanda sig med mindre kraftfulla superhjältar.

Aja det finns ju redan en tråd om detta :)

Phil Heath
2013-08-25, 12:13
Batman rebooten lär spelas av Affleck japp.

gohei
2013-08-25, 12:15
så det fablade batman reboot projektet som "ska" komma runt 2017,
som det började snackas om innan nolan filmerna i princip var klara,
har nu blivit en uppföljare till man of steel som kommer om två år?
tror det är separata projekt
http://www.imdb.com/title/tt1877830/
http://www.imdb.com/title/tt2975590/

nu finns det ju visserligen noll info på det första, så det kan ju bara ha blivit ihopklumpat med supermanprylen

Jag hoppas du är medveten om att man inte kan lita till 100% på imdb?
Men att det skulle komma en Batman reboot var ju ganska självklart så småningom. I nuläget är det ju såklart omöjligt o veta hur det kommer bli för vi vet ju inte hur WB tänker men personligen tror jag att Afflecks Batman är deras reboot och att han kommer spela karaktären i flera filmer.
När de berättade att Batman skulle va med i MOS2 så trodde ju många att det var en sistaminuten grej men nu verkar det som det har varit planerat ganska länge.
Det ryktas ju även om att Affleck själv ska få chansen att regissera några framtida Batman/JL filmer.

Gober
2013-08-25, 12:30
Snyder, Zack.

Ptja, Watchmen är ju jävligt bra, Man of Steel är okej. När det gäller Ben så försöker jag vara öppen och inte ropa hej innan..Man har ju blivit överraskad innan när det gäller skådisar i hypade roller.

Men man får väl försöka släppa Nolans filmer för så bra har jag svårt att tro att man kommer göra någon Batmanfilm igen.

När jag först slöläste om Ben på Facebook fick jag för mig att det var Ben Stiller jag läste och det gick jag runt och trodde en hel dag, DET hade ju varit skandal om något :d

delizh
2013-08-25, 12:44
Är det någon som vet varför Nolan inte vill göra en till Batman film??

Rahf
2013-08-25, 12:46
För att han känner sig färdig. Karln har gjort sitt med trilogin, och det finns knappast något kreativt eller finansiellt intresse för honom.

delizh
2013-08-25, 12:48
För att han känner sig färdig. Karln har gjort sitt med trilogin, och det finns knappast något kreativt eller finansiellt intresse för honom.

Jo jo.. Men tycker det är så konstigt alltihop!
Gör en sista film med en slut som tydligt visar att det kommer en ny film! Med Robin då såklart. Fast då borde det vara Batman och Robin? Fastän Batman slutat? Tycker allt är så konstigt.. Jättebra filmer som han tjänat miljontals pengar på med ett sådant slut..

Gober
2013-08-25, 12:53
Nolan gjorde helt rätt som avslutade triologin. Tror det hade varit stor risk att det blev utvattnat och dåligt. Dessutom läste jag att Bale inte ville göra fler filmer och tackade nej till enorma summor då hade ansåg att det skulle bli skit att göra en till film.

TheGovernator
2013-08-25, 13:17
FywMOuMqNuI

qozmox
2013-08-25, 15:38
Jag hoppas du är medveten om att man inte kan lita till 100% på imdb?
Men att det skulle komma en Batman reboot var ju ganska självklart så småningom. I nuläget är det ju såklart omöjligt o veta hur det kommer bli för vi vet ju inte hur WB tänker men personligen tror jag att Afflecks Batman är deras reboot och att han kommer spela karaktären i flera filmer.
När de berättade att Batman skulle va med i MOS2 så trodde ju många att det var en sistaminuten grej men nu verkar det som det har varit planerat ganska länge.
Det ryktas ju även om att Affleck själv ska få chansen att regissera några framtida Batman/JL filmer.

nej. självklart går jag inte omrking och tror blint på allt som står på imdb,
framförallt inte saker som har noll info.
men uppfattar det hela som om det var snack om ytterligare batman filmer,
och sen kom man of steel, och så ville zack ha batman i uppföljarn,
så tänkte därför de var två helt olika projekt.

Vilson
2013-08-25, 15:41
Jo jo.. Men tycker det är så konstigt alltihop!
Gör en sista film med en slut som tydligt visar att det kommer en ny film! Med Robin då såklart. Fast då borde det vara Batman och Robin? Fastän Batman slutat? Tycker allt är så konstigt.. Jättebra filmer som han tjänat miljontals pengar på med ett sådant slut..

Tycker det var ett kanonslut. Hur hade du velat att han skulle avsluta trilogin?

tjing
2013-08-25, 15:45
Han är stundtals rätt okej. Tror att det här kan bli bra.

delizh
2013-08-25, 15:47
Tycker det var ett kanonslut. Hur hade du velat att han skulle avsluta trilogin?

Jojo visst är det ett bra slut. Men just när Robin kommer in i "spelet" och blir "Batman" så borde det nästan bli Batman och Robin

gohei
2013-08-25, 17:19
nej. självklart går jag inte omrking och tror blint på allt som står på imdb,
framförallt inte saker som har noll info.
men uppfattar det hela som om det var snack om ytterligare batman filmer,
och sen kom man of steel, och så ville zack ha batman i uppföljarn,
så tänkte därför de var två helt olika projekt.

Ja ja. Nä hade de några planer på en solo Batman film så lades de nog på is när SvsB bestämdes. Framtida filmer lär nog spinna vidare på Afflecks Batman.

bertbert
2013-08-25, 17:54
Shrimpman vs Superman

VoDaresVins
2013-08-25, 21:14
Tror i sig att Ben kan göra en bra roll som Batman så länge själva storyn håller mörk ton som de senaste, vilket den högst troligt gör. Men, oavsett om det är Bale, Affleck eller vem som helst som gör rollen är jag skeptisk till än en rulle. Tydligen en omöjlig ekvation i Hollywood att avsluta en filmserie med flaggan högt. Det bara måste mjölkas mera än max ur succéer.

Sov under sista halvtimmen av The Hobbit. :sleep:

Skjaves
2013-08-25, 21:25
Jojo visst är det ett bra slut. Men just när Robin kommer in i "spelet" och blir "Batman" så borde det nästan bli Batman och Robin
Fast Nolan har sagt att Robin är det sämsta med Batman, så att han skulle göra en film där han blir en sidekick på riktigt var det inte tal om.

gohei
2013-08-25, 21:32
Fast Nolan har sagt att Robin är det sämsta med Batman, så att han skulle göra en film där han blir en sidekick på riktigt var det inte tal om.

Japp, han sa ju flera gånger att han inte ville ha med Robin alls så jag undrar vad som fick honom att ändra sig. Hur som helst så anser jag att slutet med Robin på plattformen med musiken brölandes var riktigt bra gjort.

Appel
2013-08-25, 21:36
Jo det förstår jag att Batmans superkraft är ju just att han alltid är förberedd på allting men om Superman verkligen hade velat döda Batman tex så hade Bruce inte haft en ärlig chans.

Haha han kanske har knogjärn av kryptonit?:naughty:

gohei
2013-08-25, 21:39
Haha han kanske har knogjärn av kryptonit?:naughty:

De hjälper ju visserligen inte så mycket när Superman lika gärna kan kasta en pråm på honom från en halv km avstånd :cool:

Pingu
2013-08-26, 18:45
Tydligen så ska Ben Affleck spela Batman i nästa Superman/Batman-film. Vad tycker folket om det?

Personligen tycker jag inte det är ett bra val och är rätt besviken. Men kanske kan man bli överraskad. Jag ska försöka ha ett öppet sinne.

Passar Ben Affleck som Batman?



http://media.salon.com/2012/10/ben_affleck_rect.jpg

Affleck axlar inte manteln efter bale, tror det blir kalkon :(

Wzup2u
2013-08-26, 19:10
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/5384_380400522064117_2052620404_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/1010753_380854242018745_873846825_n.jpg

EpicLloyd
2013-08-26, 19:51
Jag uppfattar inte Ben Affleck som en bra skådis, och definitivt inte som en lämplig Batman. Men jag tar det ändå med ro då jag inte ens ser den här "Batman vs. Stålmannen-filmen" som en "riktig" Batman-film, utan bara som något sorts oseriöst plojj-projekt.

Jag kommer se filmen, och Ben Affleck kommer garanterat suga röv, men jag kommer hela tiden veta att den "inte är på riktigt" och att "det där är inte Batman, det är ju Ben Affleck i Batman-kostym".

hultman
2013-08-26, 20:00
Gillar Ben Affleck, ska bli spännande att se honom axla manteln. Han är dock mer alfa och lite mindre skådis än Bale.

Vilson
2013-08-26, 20:46
There can be only one..

http://i.imgur.com/FkvmXMN.jpg