handdator

Visa fullständig version : Vad gör ni om någon börjar prata med er mitt i ett set?


Angel
2013-08-24, 13:27
Iggar och kör vidare? Avbryter och svarar? Svarar medans ni kör? (Då kör ni för lätt)

Och nu menar jag oviktiga saker som ledigt här? Många kvar? osv, inte att gymmet brinner och det är dags att utrymma.


Ang topic så blev det lite gymkonflikt idag när en kille frågar min pojkvän något random mitt inne i ett set, varpå han iggar och killen småflippar.

Ronn
2013-08-24, 13:29
Ignorerar tills jag kört färdigt, folk borde ha tillräcklig med taktkänsla att inte fråga mitt i ett set och förstöra fokus.

ceejay
2013-08-24, 13:29
Ingen pratar med mig mitt under ett set.

Tjuckot
2013-08-24, 13:30
Haha, ge oss hela storyn, flög det hantlar?

Ev en kort nick eller så, aldrig att man avbryter ett set.

Bluzze
2013-08-24, 13:31
Ignorerar det ;)

Petoria
2013-08-24, 13:33
Ignorerar eller säger till personen att vänta beroende på hur ansträngande setet är.

RandomC
2013-08-24, 13:34
Otroligt oförskämt att börja prata med personer mitt under ett set. Kör självklart klart innan jag svarar, om jag skulle ha möjlighet att prata under tiden.

Loke
2013-08-24, 13:34
Händer mig rätt ofta. Ignorerar och kör vidare. Har aldrig hänt att någon blivit sur över det.

knuckles
2013-08-24, 13:39
Nitar'n

wo0ord
2013-08-24, 13:41
Ignorerar. Men tell us more, vad hände?

Beelz
2013-08-24, 14:04
stirrar rakt fram och ignorerar tills setet är klart. Folk brukar vara förstående

Jockefoten
2013-08-24, 14:19
Skriker som en Velociraptor.
http://youtu.be/voi4MGCumk0

Alexton
2013-08-24, 14:20
Är det ett lågrep tungt set där jag behöver focus så ignorerar jag personen totalt. Är det ett högrep ala pushdowns eller liknande så stönar jag fram "sen"

Jens.Andersson
2013-08-24, 14:22
Är "igga" något tufft förortsslang här i Göteborg som jag missat?

Ey igga det nu brush spana in guzzen istället len

tp_88
2013-08-24, 14:32
Kan faktiskt inte minnas att det har hänt, men hade natuligtvis ignorerat. Förutsatt att det typ inte var ett uppvärmningsset i cable.

Rikard Jansson
2013-08-24, 14:35
När det väl händer så vet den som pratar att jag kanske inte svarar förrän efteråt. Skulle random person jag inte känner komma in och börja prata med mig mitt i ett set skulle jag bli mycket förvånad :D

Magnus N
2013-08-24, 14:43
ignorerar tills jag kört klart

muddler
2013-08-24, 14:50
Om det är en "vktig" övning håller jag bara käft, annars kan jag väl pressa fram ett ansträngt svar :d

Diomedea exulans
2013-08-24, 14:57
De enda gångerna det händer är när jag lyfter bänkpress och de går fram och börjar lyfta i stången, ofta ackompanjerat av "ja kom igen då!" Jag brukar klämma fram ett kort "nej!"

filmjölk
2013-08-24, 15:25
I vanliga fall är det helt ok att ignorera och sedan prata med personen, men i ert fall, då ni besökte ett gym med lite speciellt klientel så är det en annan grej. Att få den fruktansvärda förolämpningen av bristande respekt och bli ignorerad av några som förmodligen inte ens vet just hur jäkla cool, farlig, mäktig och hur mycket streetcred den som frågar har är ungefär som att ge honom en örfil.

Asdf
2013-08-24, 15:27
Vad pratar folk med er om mitt under ett set? Det har aldrig hänt mig så är nyfiken på vad som sägs

Angel
2013-08-24, 15:33
Haha, ge oss hela storyn, flög det hantlar?

Ev en kort nick eller så, aldrig att man avbryter ett set.

Njä, mest lite hård stämning, typ såhär;

Baan (pojkvän och kolomedlem) står och curlar vid hantelstället. Bakom han kommer två killar varpå den ena säger

- Är det nån som kör på denna bänken eller?

Han pekar på en bänk en liten bit ifrån. Baan ger han en neutral blick genom spegeln men svarar inte. Då säger killen;

- Har du svalt tungan eller?

Baan lägger ner handlar och säger;
-Jag kan inte prata med dig när jag kör. Med irriterad röst.

- Amen du kan väl svara, men skitsamma då. (Väldigt drygt)

Och sen typ "Jag går, det går ju inte och träna här så jävla trångt" till sin polare. (Det var inte trångt, typ tomt)


Inte superdramatiskt men ändå dryga kommentarer.

Angel
2013-08-24, 15:34
I vanliga fall är det helt ok att ignorera och sedan prata med personen, men i ert fall, då ni besökte ett gym med lite speciellt klientel så är det en annan grej. Att få den fruktansvärda förolämpningen av bristande respekt och bli ignorerad av några som förmodligen inte ens vet just hur jäkla cool, farlig, mäktig och hur mycket streetcred den som frågar har är ungefär som att ge honom en örfil.

Ja Backaplan är ett väldigt väldigt invandrartätt gym vilket jag kan tycka är ganska befriande ibland. Är ju iofs aldrig någon som kaxar med mig heller :)

Angel
2013-08-24, 15:37
Är "igga" något tufft förortsslang här i Göteborg som jag missat?

Ey igga det nu brush spana in guzzen istället len


Skojjaruuu, lägg till i "dagens ord" genast.

Rikard Jansson
2013-08-24, 15:41
Jag tyckte inte det var så fasligt drygt av dem, är ju inte så överdrivet svårt att svara när man hantelcurlar, jag tänkte mer på tunga böj eller bänk när jag svarade.

Petoria
2013-08-24, 15:42
Behöver ju inte säga något heller, räcker att nicka till en sån fråga.

LeBron
2013-08-24, 15:43
Din pojkvän kunde inte svara när han curlade? Tycker det var han som började dryga sig. OK om han körde knäböj, bänkpress, hantelpress whatever riktigt tung övning som du måste ha 100% fokus och kontroll, men bicepscurls med hantlar? Nja. Hade det varit jag hade jag skakat på huvudet så dom fattar att det är ett nej/ja. Böjer jag eller något dyl så ignorerar jag tills jag kört färdigt mitt set och svarar efteråt, utan att vara 'sur' för att någon ställde en oskyldig fråga mitt i mitt set, inte så att hen ställde sig ivägen och pajjade hela mitt set eller så.

Fredszky
2013-08-24, 15:44
Baan lägger ner handlar och säger;
-Jag kan inte prata med dig när jag kör. Med irriterad röst.
.

Weird shit att gå och handla och sen komma tillbaka för att svara. *screwy*

Angel
2013-08-24, 15:47
Weird shit att gå och handla och sen komma tillbaka för att svara. *screwy*

Skriver från mobilen ;)

Angel
2013-08-24, 15:48
Din pojkvän kunde inte svara när han curlade? Tycker det var han som började dryga sig. OK om han körde knäböj, bänkpress, hantelpress whatever riktigt tung övning som du måste ha 100% fokus och kontroll, men bicepscurls med hantlar? Nja. Hade det varit jag hade jag skakat på huvudet så dom fattar att det är ett nej/ja. Böjer jag eller något dyl så ignorerar jag tills jag kört färdigt mitt set och svarar efteråt, utan att vara 'sur' för att någon ställde en oskyldig fråga mitt i mitt set, inte så att hen ställde sig ivägen och pajjade hela mitt set eller så.

Tror han blev mest sur för killens andra kommentar, inte att han frågade mitt i setet.

bertbert
2013-08-24, 15:59
Ignorerar givetvis. Nu är det inget jätteproblem eftersom folk kan uppföra sig där jag tränar.

bertbert
2013-08-24, 15:59
I vanliga fall är det helt ok att ignorera och sedan prata med personen, men i ert fall, då ni besökte ett gym med lite speciellt klientel så är det en annan grej. Att få den fruktansvärda förolämpningen av bristande respekt och bli ignorerad av några som förmodligen inte ens vet just hur jäkla cool, farlig, mäktig och hur mycket streetcred den som frågar har är ungefär som att ge honom en örfil.

tönt

Baan
2013-08-24, 15:59
Det var första gången av ganska många på min tretton år på gymmet som jag äntligen tänkte nä nu skiter jag i honom och hans bänkdilemma. Tidigare har jag svarat och känt mig tofflig och stört mig på mig själv för det. Jag förstår att inte alla vet det med att inte störa men min reaktion hade inte varit att säga "har du svalt tungan eller?".

Angel
2013-08-24, 16:02
Ignorerar givetvis. Nu är det inget jätteproblem eftersom folk kan uppföra sig där jag tränar.

Häromdagen såg jag en kille sticka in huvudet framför en som körde curl i cc och hade hörlurar så killen gick släppa stången och ta sv sig lurarna för att få frågan om något handtag som låg på golvet var ledigt.

filmjölk
2013-08-24, 16:06
tönt

Har du besökt det aktuella gymmet?

Landström
2013-08-24, 16:06
Tror han blev mest sur för killens andra kommentar, inte att han frågade mitt i setet.

This.

Ett grundläggande folkvett är att man inte ställer frågor till nån som är mitt i ett set.

När man avslutat sitt set kan man svara och kanske även be om ursäkt för att man inte kunde/orkade svara när man tränade. (Vilket man egentligen inte ska behöva göra men vänlighet skadar ändå inte.)

Om frågeställaren däremot har hunnit börja dryga sig innan man tränat färdigt sitt set så är tärningen kastad. Okunskap mixad med dryghet skall bemötas såsom det förtjänar.

bertbert
2013-08-24, 16:08
Har du besökt det aktuella gymmet?

Det har inte med saken att göra filmjölk.

bertbert
2013-08-24, 16:09
Häromdagen såg jag en kille sticka in huvudet framför en som körde curl i cc och hade hörlurar så killen gick släppa stången och ta sv sig lurarna för att få frågan om något handtag som låg på golvet var ledigt.

Då är det ju läge att utdela propp, kanske inte fysiskt men åtminstone verbalt!

wo0ord
2013-08-24, 16:10
Därav tränar man inte på Backaplan :)

Angel
2013-08-24, 16:10
Var ju faktiskt en som blev nerslagen med en stång på just det gymmet vi var på för någon månad sen. En kille slog en annan än i huvudet med en sådan rak stång till cc. Vet dock inte vad som utlöste bråket riktigt.

Angel
2013-08-24, 16:13
Därav tränar man inte på Backaplan :)

Tycker iofs det är ganska störande med preppheadsen på Almedal också. Kommer in på gymmet bärandes på kylskåpet och slänger sin MMSportsshaker i golvet och stirrar runt med hatisk blick.

filmjölk
2013-08-24, 16:13
Det har inte med saken att göra filmjölk.

Det har väldigt mycket med saken att göra, det är ett gym som det händer en hel del obehagligheter på. Drogförsäljning, misshandel, stalking mm. Det är känt för att frekventeras av kriminella.

Überbiffen
2013-08-24, 16:14
Kan inte minnas om det någonsin inträffat, jag hade nog bara ignorerat fram tills jag var klar.

Angel
2013-08-24, 16:15
Stalking? Tell me moore Feelmilk!!

filmjölk
2013-08-24, 16:20
Stalking? Tell me moore Feelmilk!!

Kommer du ihåg personalen som var där när det hette N-ergy? Mestadels rätt unga tjejer, mer än en av dessa samt några som tränade där blev stalkade av en (numera avliden) psyksjuk jättebiff som skrek utanför deras hem och förföljde dem.

Angel
2013-08-24, 16:22
Kommer du ihåg personalen som var där när det hette N-ergy? Mestadels rätt unga tjejer, mer än en av dessa samt några som tränade där blev stalkade av en (numera avliden) psyksjuk jättebiff som skrek utanför deras hem och förföljde dem.

Nej. Jag bodde nog inte i Göteborg på den tiden. Tänkte de kanske hade något med han gubben som alltid går på händer att göra för han rålimmar verkligen på tjejerna i repan.

Menigar
2013-08-24, 16:29
vad spännande det låter, tränar också på ett invandrartätt gym och alla är bara jättetrevliga och superartiga, nästan så man blir irriterad. folk är alltid klara när jag frågar hur mycket de har kvar till den grad att jag tror att de flyttar på sig för min skull.
typ ingen som limmar på tjejerna vad jag sett.
tränar iofs på udda tider, så kanske är 17-19 då all action sker.

ont: har aldrig hänt att nån frågar mig mitt i ett set.

filmjölk
2013-08-24, 16:33
Nej. Jag bodde nog inte i Göteborg på den tiden. Tänkte de kanske hade något med han gubben som alltid går på händer att göra för han rålimmar verkligen på tjejerna i repan.

Limmas friskt har det alltid gjort på det gymmet, iaf for, fast med undantag av kanske 1-2ggr/år så är det för länge sedan för att jag skall ha stenkoll på dagens klientel.

Förr var det två härliga medelålders herrar som limmade rätt friskt med ganska udda metoder där. Det var någon tjej i min ålder (jag var ung då) de var extra förtjusta av som den äldsta av dem hällde ut sina vattenflaska på, vad det tilltaget skulle uppnå vet jag inte. kanske: "Du blötte ner mig mitt under ett set lårcurl, kom så har vi sex!" fast hon blev mest sur.

Angel
2013-08-24, 16:36
Jag tycker det är ganska roligt gym i övrigt, tränade där i 3år fram tills jag flyttade nyligen. Bästa är när latinotjerna kommer och kör knäböj i bodys och strumpbyxor. 99% av gymmet stannar sonika upp, tystnaden blir påtaglig. När de kört färdigt tas aktiviteten upp igen. Som ett litet religiöst rumpögonblick.

filmjölk
2013-08-24, 16:45
Jag tycker det är ganska roligt gym i övrigt, tränade där i 3år fram tills jag flyttade nyligen. Bästa är när latinotjerna kommer och kör knäböj i bodys och strumpbyxor. 99% av gymmet stannar sonika upp, tystnaden blir påtaglig. När de kört färdigt tas aktiviteten upp igen. Som ett litet religiöst rumpögonblick.

Mycket roliga typer där:) Är den där gamla gubben med magväska kvar som alltid skall tjöta men det går aldrig att förstå vad han säger? Han kan hålla monolog i tio minuter om man inte avbryter honom.

Viktor_Balck
2013-08-24, 16:47
Ja iggar så jävla hårt asså mannen, iggar hårt.

421
2013-08-24, 16:49
Va räka, gör cleans.

Problem solved.

KalleTeodor
2013-08-24, 17:08
ingen på mitt gym gör så. om någon skulle göra det till mig skulle jag ignorera och svara efter jag kört klart.

LeBron
2013-08-24, 17:16
vad spännande det låter, tränar också på ett invandrartätt gym och alla är bara jättetrevliga och superartiga, nästan så man blir irriterad. folk är alltid klara när jag frågar hur mycket de har kvar till den grad att jag tror att de flyttar på sig för min skull.
typ ingen som limmar på tjejerna vad jag sett.
tränar iofs på udda tider, så kanske är 17-19 då all action sker.

ont: har aldrig hänt att nån frågar mig mitt i ett set.

Du råkar inte vara över 1.85 fördelat på över 105 pannor (rippad) och ha ärr/tatueringar i ansiktet?

Röda Björnen
2013-08-24, 18:29
Jag skulle köra klart och helt ignorera, har han inget smart att säga efteråt ber jag personen gå iväg.

MVH

Wibba
2013-08-24, 18:31
Ignorerar totalt, svarar heller inte efter jag kört mitt set.

Wzup2u
2013-08-24, 18:32
visar oftast i ansiktsuttryck när jag inte vill prata. annars kan jag prata loss rejält ibland =)
slutat några ggr, med pingisrunda och tjöt ibland.

Vilson
2013-08-24, 18:38
Baan (pojkvän och kolomedlem) står och curlar vid hantelstället. Bakom han kommer två killar varpå den ena säger

- Är det nån som kör på denna bänken eller?

Han pekar på en bänk en liten bit ifrån. Baan ger han en neutral blick genom spegeln men svarar inte. Då säger killen;

- Har du svalt tungan eller?

Baan lägger ner handlar och säger;
-Jag kan inte prata med dig när jag kör. Med irriterad röst.

- Amen du kan väl svara, men skitsamma då. (Väldigt drygt)

Och sen typ "Jag går, det går ju inte och träna här så jävla trångt" till sin polare. (Det var inte trångt, typ tomt)


Inte superdramatiskt men ändå dryga kommentarer.

Lätt din kille som var dryg.

Angel
2013-08-24, 18:52
Lätt din kille som var dryg.

Heh. Han sa ju bara en mening typ.

muddler
2013-08-24, 20:23
visar oftast i ansiktsuttryck när jag inte vill prata. annars kan jag prata loss rejält ibland =)
slutat några ggr, med pingisrunda och tjöt ibland.

Hehe först läste jag "pingislunga" vilket hade varit roligt bara det men pingisrunda är ju fan bättre! Är det nått lokalt slang eller är det jag som är gammal och bor i fel stadsdel eller gick ni defacto och spelade pingis efteråt? :d

EGBjnogEqy8

StarkaUlf
2013-08-24, 22:46
Nåväl. Han var ju smidigare än killen som frågade mig om bänken var upptagen, på vilken jag satt och tränade..

Fordon
2013-08-24, 22:55
Lätt din kille som var dryg.

Av alla de kommentarer som sas i den konversationen, så tycker du att hans var dryg? *gah!*

EpicLloyd
2013-08-25, 08:04
Jag ger honom en irriterad blick och fortsätter tills jag är klar.

Sen när jag är klar med setet så snackar jag gärna en stund. Man vill ju inte framstå som ett as.

Oxe
2013-08-25, 08:16
hade han tid och ork att kolla på killen hade han kunnat sagt nåt, hade varit mer lämpligt att inte ens bemödat sig att till på honom, för att efteråt fråga ifall det var nåt han ville

Arf Pingvin
2013-08-25, 08:29
Slår en krabba.

Kurash
2013-08-25, 08:42
Det är väl inte så svårt att säga ja eller nej när man står och myscurlar i byggarhörnan?