handdator

Visa fullständig version : Ni som dricker Celsius


Axvell
2013-08-23, 19:14
Jag köpte ett par burkar celsius idag. Vad har ni för erfarenheter av denna dryck. Tar man det på tom mage innan träningspass eller?

tjing
2013-08-23, 19:20
Jaså, ska du kura på celsius?

Ta det på tom mage 30 minuter innen träningen. Men ta det lungt med dem, för det är potenta grejer.

Axvell
2013-08-23, 19:24
Funkar drycken eller är det bara skräp?

EiseltUK
2013-08-23, 19:25
PCT efter 4 veckor är ett måste. :D

Axvell
2013-08-23, 19:26
PCT efter 4 veckor är ett måste. :D

Vad är det? Vad menas med det?

Grotesk
2013-08-23, 19:35
Vet du inte vad du köpt? Du verkar lite tveksam.

Axvell
2013-08-23, 19:37
Undrar bara hur ni som använder Celsius tar det. före träning, under eller efter träning? Har ni märkt positiva effekter?

Sniggel
2013-08-23, 19:48
Folk skojar lite med dig.
Grejen är att de som har lite kunskap likställer din fråga med t ex:

* Ni som dricker oboy, tar ni det på tom mage innan passet eller? Funkar det eller är det bara skräp?

eller

* Ni som dricker kaffe, tar ni det på tom mage innan passet eller? Funkar det eller är det bara skräp?

Hade du kunnat svara på någon av de 2 frågorna? Om inte så har du även en ledtråd till varför folk inte kan ge ett rakt svar till dig.

jontexer
2013-08-23, 19:51
Du kommer bli grymt stark av den! testade själv på gårdagens pass... ökade 10 kilo i bicepcurls. Jag tog innan och under träning

King Grub
2013-08-23, 19:52
Sluta larva er. Frågan är seriöst ställd.

Sniggel
2013-08-23, 19:54
Vilka erfarenheter man har av den går att svara på men där saknas information för att kunna ge förslag på hur den ska brukas. Vi har ingen aning om varför personen köpt celsius och vilka mål personen har.

Axvell
2013-08-23, 19:56
Sluta larva er. Jag köpte 5 burkar Celsius i samband med att jag köpte 2 kilo proteinpulver. Ni som tar dem vad tycker ni om drycken. Tänkt dricka den på väg till träning.

tjing
2013-08-23, 20:01
Det är en dryck med en jäklans massa koffein (200 mg per burk), lite vitaminer involverade i energiomsättning (b-vitaminer) och en blandning av lite fettförbrännande substanser som grönt-te extrakt, samt taurin vill jag minnas.

Du kan dricka det när du vill, i princip. Gör det dig piggare vid träningen, drick innan. En annat användningsområde om vi ska komma in på detaljnivå skulle vara innan en morgonpromenix på tom mage.

Men tänk som sagt på att det är mycket koffein i så du inte öser i dig ett gäng och sedan återkommer och undrar varför du blev illamående och skakig under passet.

krubkungen
2013-08-23, 20:01
Sluta larva er. Jag köpte 5 burkar Celsius i samband med att jag köpte 2 kilo proteinpulver. Ni som tar dem vad tycker ni om drycken. Tänkt dricka den på väg till träning.

Dem smakar bra (citron/lime och apelsin är mina favoriter).

Blir ganska pigg på en burk + en koffein tablett.

Nackdelen är att det är rätt dyrt och jag blir ganska ordentligt pissnödig av drycken efter intag.

Pepz
2013-08-23, 20:01
Sluta larva er. Jag köpte 5 burkar Celsius i samband med att jag köpte 2 kilo proteinpulver. Ni som tar dem vad tycker ni om drycken. Tänkt dricka den på väg till träning.

är en lightläsk med koffein i- likt red bull

drick nån halvtimme innan träning, på tom mage får du snabbare effekt.

effekten = lite piggare
nästa gång köp koffeintabletter så sparar du många slantar

LillisJ
2013-08-23, 20:02
Sluta larva er. Jag köpte 5 burkar Celsius i samband med att jag köpte 2 kilo proteinpulver. Ni som tar dem vad tycker ni om drycken. Tänkt dricka den på väg till träning.

Är väl i princip dyr lightläsk.

ReXi
2013-08-23, 20:21
Folk skojar lite med dig.
Grejen är att de som har lite kunskap likställer din fråga med t ex:

* Ni som dricker oboy, tar ni det på tom mage innan passet eller? Funkar det eller är det bara skräp?

eller

* Ni som dricker kaffe, tar ni det på tom mage innan passet eller? Funkar det eller är det bara skräp?

Hade du kunnat svara på någon av de 2 frågorna? Om inte så har du även en ledtråd till varför folk inte kan ge ett rakt svar till dig.
Så du menar att King Grub inte borde svara på våra frågor? De flesta frågorna som ställs för King Grub är i samma nivå som TSs fråga är för dig.

Sluta larva er. Frågan är seriöst ställd.
1+

Sparven från Minsk
2013-08-23, 20:21
Som flera andra säger, en starkare red bull typ, mer koffein i den.

Blir pigg av den, tar en ibland när jag känner mig slö och ska iväg på något. Tar dem inte i samband med träning, då tar jag en pre workout drink av random märke istället.

Dvs inget magiskt med celsius.

Sniggel
2013-08-23, 20:31
Så du menar att King Grub inte borde svara på våra frågor? De flesta frågorna som ställs för King Grub är i samma nivå som TSs fråga är för dig.


1+

Öh? Nej. Jag menade att det är svårt att svara på ofullständiga frågor. Jag kan gå med på att halva frågan går att svara på (vilka erfarenhter har ni...). Men det som verkade mest viktigt var hur man ska använda den och det beror på.
Precis som de beror på hur man använder en banan eller gurka. De kan nämligen ha mer än ett användningsområde.

DJJOHANSSON
2013-08-23, 20:39
Hahaha underbara kolozzeum <3

EiseltUK
2013-08-23, 22:13
Sluta larva er. Frågan är seriöst ställd.

Lustigkurre. :d

Nebuchadnezzar
2013-08-23, 22:40
Jag köpte ett par burkar celsius idag. Vad har ni för erfarenheter av denna dryck. Tar man det på tom mage innan träningspass eller?

Jag skulle ta den innan träning oavsett magens tomhet. Aldrig druckit den men det är som framgår av tidigare svar inget speciellt med den.

alphahanen2
2013-08-23, 22:51
Äre inte den som man går ner i vikt under intagningen? Vad fan innehåller den? - Citronsaft och laxeringsmedel?

Nephelite
2013-08-24, 10:51
Dem är goda.

Smaksattvatten med 250g koffein i.

Ta på morgonen eller innan träning, drick kanske inte i samband med PWO med hög halt koffein om du är koffeinkänslig.

Petoria
2013-08-24, 12:21
Dem är goda.

Smaksattvatten med 250g koffein i.

Ta på morgonen eller innan träning, drick kanske inte i samband med PWO med hög halt koffein om du är koffeinkänslig.

Jävlar.

PureWhey
2013-08-24, 12:28
Jävlar.

Agree'd

Axvell
2013-08-24, 14:21
Tog en celsius en kvart innan dagens pass. Slog pers i bänk! En 3:a på 92,5. NAckdelen var att jag tre ggr under passet var tvungen gå och pinka!

tjing
2013-08-24, 17:54
Du pissar mer av stress ;)

Degpekka
2013-08-25, 07:16
Jävlar.

200mg är det korrekta.

Wzup2u
2013-08-25, 08:07
celsius=lurredrej dricka till högt pris...

ta en kopp kaffe & frukt ist.

Donkens
2013-08-25, 20:07
celsius=lurredrej dricka till högt pris...

ta en kopp kaffe & frukt ist.

Lurredrej? Jag är själv väldigt resistent mot koffein så Celsius är ett härligt val. Det är väldigt törstsläckande, uppiggande och kostar inte mer än en Red Bull. Så jag antar att du bara är allmänt snål.

Vill jag få samma uppiggande effekt av kaffe så måste jag välla i mig en massa koppar, och det blir heller inte trevligt för medmänniskorna i gymmet för toaletten utsätts för massa våld.

Under min deff så funkade Celsius riktigt bra och jag drack den kanske 1-2 gånger per vecka, det var inte alltid jag behövde den. Men som sagt, alla är olika och reagerar olika på sånt.

slackerguru
2013-08-25, 21:22
http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein

Längst ner på sidan har du några drycker listade efter varann utefter hur mycket koffein drycken innehåller.

J.V
2013-08-25, 23:03
Att det alltid ska gråtas om "ta en kaffe istället!!!!111" i trådar som handlar om pwo i olika former.

Grotesk
2013-08-25, 23:36
Att det alltid ska gråtas om "ta en kaffe istället!!!!111" i trådar som handlar om pwo i olika former.

Är det inte så tom. att kaffe inte ens har samma effekt som "rent koffein?" Högst ironiskt isf. :d

J.V
2013-08-26, 06:42
Är det inte så tom. att kaffe inte ens har samma effekt som "rent koffein?" Högst ironiskt isf.Nej, det verkar ju inte ha samma ergogena effekt. Sedan måste då åtminstone jag dricka sådana pass mängder kaffe för att bli lite piggare att jag drabbas av kraftig anarki i röven, det händer inte med koffeintabletter/annan pwo, och jag tror inte jag är ensam om det. För de allra flesta tar det dessutom ett bra tag innan man lär sig tycka om kaffe, så varför ska man egentligen hålla på och tvinga i sig något man tycker smakar skit när det finns pwo i olika former som smakar bra? (Eller inget alls i tablettform.)

Nu tycker jag också att vikten av pwo överdrivs, men ändå... H'käft om kaffe. Det är inte vidare fantastiskt i pwo-syfte, även om det smakar underbart.

tjing
2013-08-26, 10:30
Inte samma ergogena effekt i studier, men visst blir man piggare av kaffe vilket rimligtvis kan påverka någon parameter av träning. Volym kanske.

Dessutom vill jag minnas att man faktiskt sett att även kaffe har en viss ergogen effekt vid träning.

Edit:

The Metabolic and Performance Effects of Caffeine Compared to Coffee during Endurance Exercise.

"...The present study illustrates that both caffeine (5 mg/kg/BW) and coffee (5 mg/kg/BW) consumed 1 h prior to exercise can improve endurance exercise performance."

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0059561

J.V
2013-08-26, 11:05
Inte samma ergogena effekt i studier, men visst blir man piggare av kaffe vilket rimligtvis kan påverka någon parameter av träning. Volym kanske.

Dessutom vill jag minnas att man faktiskt sett att även kaffe har en viss ergogen effekt vid träning.

Edit:

The Metabolic and Performance Effects of Caffeine Compared to Coffee during Endurance Exercise.

"...The present study illustrates that both caffeine (5 mg/kg/BW) and coffee (5 mg/kg/BW) consumed 1 h prior to exercise can improve endurance exercise performance."

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0059561Är det samma studie där de också var noga med att nämna att det var första gången något liknande resultat påträffats? :D

Nej, men självklart blir många piggare av det och så, men att börja härja om kaffe i varenda pwo-relaterad tråd känns tröttsamt. Det är inte samma sak. Verkligen inte när det kommer till smak och hur lätt det är att ta med sig.

tjing
2013-08-26, 11:06
Nja, det vet jag inte faktiskt. Det finns ett par studier till som visar på positiva effekter av kaffe vid träning.

Nä, då är väl koffeintabletter enklare.

tjing
2013-08-26, 11:14
Här kommer vi nog nära pudelns kärna:

"...Graham et al [22] suggested that other components in coffee known as chlorogenic acids, may have antagonised the physiological responses of caffeine. However, in this study [22] chlorogenic acids in the coffee or in the plasma were not measured. Chlorogenic acids are a group of phenolic compounds that possess a quinic acid ester of hydroxycinnamic acid [26]. The consumption of chlorogenic acids varies significantly in coffee ranging from 20–675 mg (!) per serving [26]. It has previously been shown in vitro that chlorogenic acids antagonize adenosine receptor binding of caffeine [27] and cause blunting to heart rate, blood pressure and cause a dose-dependent relaxation of smooth muscle [28]. For this reason, it is unclear what role chlorogenic acids, found in coffee, will have on the physiological and metabolic effects of coffee and caffeine during exercise in humans. Therefore, due to the large variation of chlorogenic acids between coffee beverages and the unclear performance effects of coffee to date, it is yet to be determined if coffee causes differences in the performance and metabolic effects during exercise when compared to caffeine alone."

Personligen märker jag klart och tydligt olika effekter av olika kaffesorter, pulverkaffe, maskinkaffe osv.

Kort och gott kan man ju säga att blir du stimmad av kaffet har det förmodligen önskvärd effekt. Blir du seg och inte känner något särskilt, har det kanske inte det.

Klorogensyra har alltså i provrörsstudier visat sig kunna inhibera koffeinets bindning till adenosinreceptorer (fungerar som en "broms" för transmittorsubstanser), vilket vidare inte leder till högre puls, blodtryck d v s ett kvitto på ökade mängder katekolaminer i omlopp. Saknaden av stim-effekt ger alltså med all sannolikhet inga resultat i studier.

Inte allt konstigt, egentligen. Det handlar m a o sannolikt om vilken sorts kaffe man får i sig.

Better bodies
2013-08-29, 17:50
Ta en kopp kaffe innan träningen. Du kommer spara slantar.

Grotesk
2013-08-29, 18:04
Ta en kopp kaffe innan träningen. Du kommer spara slantar.

Dock är det väl "bevisat" att kaffe inte alls har samma effekt i träningssammanhang som "renare" koffein?

Dock tycker jag Celsius är en omotiverat dyr Powerking.

Better bodies
2013-08-29, 18:07
Celsius är helt verkningslöst

rooz
2013-08-29, 18:13
Celsius är helt verkningslöst

Är det? Eller är det bara ditt sedvanlig bjäbb på alla slags tillskott?

Better bodies
2013-08-29, 18:15
Om du sover ordentligt så behövs ingen sk PWO. Ät mat och träna efter hur kroppen mår.

rooz
2013-08-29, 18:21
Om du sover ordentligt så behövs ingen sk PWO. Ät mat och träna efter hur kroppen mår.

Ditt sedvanliga bjäbbande alltså.

Min PWO består av stryp-sex & kebabpizza.

Better bodies
2013-08-29, 18:24
Tycker verkligen du ska bete dig som vuxen. Jag har tillräcklig erfarenhet att veta vad jag talar om och min kropp och styrka är byggd av bra kost och inte av en massa produkter som kostar en massa pengar.

rooz
2013-08-29, 18:29
Tycker verkligen du ska bete dig som vuxen. Jag har tillräcklig erfarenhet att veta vad jag talar om och min kropp och styrka är byggd av bra kost och inte av en massa produkter som kostar en massa pengar.

Varför är celcius verklingslöst, koffein som koffein?

Läs signaturen min, och släpp dina PWO.

jkthn
2013-08-29, 18:58
Alla reagerar olika på ämnen hit o dit!
Själv tycker jag celsius piggar upp en del faktiskt! halva burken innan passet sedan med i en flaska under passet(kanon) enligt mig iallalfall :-)

Självklart samma sak med visa pwo:s med.

mvh jonny

frippe33
2013-08-29, 20:31
Grejen med Celsius är väl att den är fri från aspartam och andra sötningsmedel. Marknadsfördes som fettbrännande i början om jag inte kommer ihåg fel.

Dyrt, men möjligen nyttigare än redbull light. Jag dricker fun light och tar istället en koffeintablett vid behov.

farsan baloo
2013-08-30, 06:41
Grejen med Celsius är väl att den är fri från aspartam och andra sötningsmedel. Marknadsfördes som fettbrännande i början om jag inte kommer ihåg fel.

Dyrt, men möjligen nyttigare än redbull light. Jag dricker fun light och tar istället en koffeintablett vid behov.

Nope, den är sötad med sukralos. En dryck fri från sötningsmedel (socker inräknat) skulle nog inte sälja speciellt bra ;)