handdator

Visa fullständig version : käk efter sent pass


norling
2013-08-22, 16:09
Tjenare!

Har en liten fråga..

Tränar hockey och ikväll har vi istiden mellan 2120-2220 vilket medför att jag käkar middag innan jag drar mot ispasset.

Efteråt har jag en fet deal med ett hotell så jag får slagga där då jag har över 1h
resa hem från träningen.

Nu till saken, då jag varken har möjlighet att ha grejer i kylskåp eller att värma något så undrar jag om ni har nå trevligt tips på vad jag bör stoppa i mig efter träningen?
Måste handla innan och en till middag kl 23 pallar jag inte.
Har ju en fet hotellfrulle som väntar.. men vill få i mig något inte för mycket 200kcal?, helst proteinrikt, gott och relativt billigt (student)

Tacksam för tips!

cero
2013-08-22, 19:22
Efter passet vill du ju ha i dig en rejäl middag. Se till att ha en hög andel kolhydrater, så tror jag inte du kommer få några problem med att somna.

Tänker du på ekonomi så är nog det bästa alternativet att prata med någon på hotellet och se om du kan få låna ett kylskåp.

crizzan
2013-08-22, 19:29
Färdiggjorda mackor, proteinbars, fling-bars, gainer, proteinshake osv osv.

Wzup2u
2013-08-22, 19:51
200kcal efter passet??? wtf nej dra i dig en fet pizza från något kebabhak i närheten, eller en kebabrulle.
hotellfrullen klipper du lätt endå.

bättre du satsar din 200kcal på hotellfrullen isf =P

tearz
2013-08-22, 20:10
200 kcal efter ett hockeypass ? :D snarare 1000 hade jag dragit i mig :D

Se Crizzans tips på detta.

Gainer direkt efter passet eller en bar i ditt fall ,följt av ett gäng mackor med något proteinrikt pålägg och ost vore nåt :)

Sniggel
2013-08-22, 20:15
30g proteinpulver och sen havregryn upp till den kalorimängd du vill ha i dig. 200 kcal låter dock tramsigt. 500 kcal låter vettigare om du vill ha en "lätt måltid" och precis har tränat. Det blir väl en 3 dl havregryn om jag får gissa.

Av vilken anledning pallar du inte en "middag"?
Brist på aptit, opraktiskt eller sabbar det sömnen?

Vanish
2013-08-22, 21:15
Det är ju inte omöjligt att ha en kylbag med pastasallad eller vad du nu kan tänkas vilja ha!

norling
2013-08-22, 22:01
Käkar middagen innan passet och en middag klockan 23 när klockan ringer 06 för hotellfrulle ..
Men såg att man kan göra egna havrebars med torkade bär och frukter... det lär väll vara något?



Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta

Wzup2u
2013-08-23, 06:55
Käkar middagen innan passet och en middag klockan 23 när klockan ringer 06 för hotellfrulle ..
Men såg att man kan göra egna havrebars med torkade bär och frukter... det lär väll vara något?



Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta

skulle nog satsat på större middag lite tidigare än precis innan hockeypasset isf och avslutat med en stor middag. det går 7 timmar, innan frukosten.

och skulle nog försökt få i mig en hel stor middag vid 23 isf.
200 kcal på 7 timmar efter ett hockeypass nahh :/...

annars satsar du på en stor pasta tallrik innan träning och avslutar vid 23 med massa protein (ägg,kött, ost osv osv)

norling
2013-08-23, 06:57
skulle nog satsat på större middag lite tidigare än precis innan hockeypasset isf och avslutat med en stor middag. det går 7 timmar, innan frukosten.

och skulle nog försökt få i mig en hel stor middag vid 23 isf.
200 kcal på 7 timmar efter ett hockeypass nahh :/...

annars satsar du på en stor pasta tallrik innan träning och avslutar vid 23 med massa protein (ägg,kött, ost osv osv)

Jo, sant..
Några mackor efter passet kanske inte är så dumt..

Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta