handdator

Visa fullständig version : Bent-over triceps extension = kickbacks?


profezy
2013-08-21, 13:49
Har en fråga kring kickbacks vs b-o tric ext med hantel, är det samma övning/tränar triceps likvärdigt? Kollat lite anatomi på Exr men är inte helt med i matchen *gah!*

07:28 in i klippet kör Jay denna övning, samma som kickbacks?

http://youtu.be/zPLuSz1R1rg

Har endast hantlar i mitt hemmagym så skulle vilja ha ett par alternativ till liggande tric ext.

pezrulezhaakon
2013-08-21, 14:20
Profezy, ja, det är samma övning. Du kan variera den med att köra den i CC, vilket ger en mer fördelaktig belastningskurva. Cutlers utförande går att förbättra.

profezy
2013-08-21, 14:40
Tack för svar Pez, då håller jag mig till tate press och liggande extensions då jag bara har hantlar hemma *flex*

RobbanColeman
2013-08-21, 14:43
Kick-back är top 3 för mig vad det gäller tricepsövningar, skitbra övning, Cutler kan sin sak. ;)

DJJOHANSSON
2013-08-21, 15:00
Älskar kickbacks i cable, däremot har jag lite svårare att köra den med hantel. Axeln protesterar en hel del och muskeln jobbar inte där jag vill.


Vad har du för åsikter ang att köra den i cable V hantel robban? :)

RobbanColeman
2013-08-21, 15:12
Älskar kickbacks i cable, däremot har jag lite svårare att köra den med hantel. Axeln protesterar en hel del och muskeln jobbar inte där jag vill.


Vad har du för åsikter ang att köra den i cable V hantel robban? :)

Den är också bra! Den är betydligt lättare, bara känna draget från kabeln, behöver ej leka med tyngdlagarna alls.

Bara leta sig fram till dem övningar man träffar bäst med och sen nöta dem.