handdator

Visa fullständig version : Schysst mp3?


cAase
2013-08-21, 12:28
Tjena. Skulle behöva lite tips på schyssta mp3-spelare. Ljudet för mig är det viktigaste (har bra lurar utöver det), gärna en display och minnet är inte jätteviktigt, men gärna minst 8gb.

Budget 600kr.

N4 - Carbon - Franco

Snobbe
2013-08-21, 12:42
Vad ska du ha den till? Behöver du bara 8gig minne så kan du köra din smartphone.

Rätt mycket tester på head-fi osv har kommit fram till att så länge spelaren har tillräkligt med kraft för att driva lurarna du har i så är det ingen speciell skillnad i kvalité. Eftersom Alla smartphones nu även har EQ appar så behövs det ingen speciell spelare för det heller.

cAase
2013-08-21, 13:08
Vad ska du ha den till? Behöver du bara 8gig minne så kan du köra din smartphone.

Rätt mycket tester på head-fi osv har kommit fram till att så länge spelaren har tillräkligt med kraft för att driva lurarna du har i så är det ingen speciell skillnad i kvalité. Eftersom Alla smartphones nu även har EQ appar så behövs det ingen speciell spelare för det heller.

Till gymmet. Min mobils 3.5 uttag glappar så behöver en mp3. Driver ett par akg k619, är relativt tungdrivna.

N4 - Carbon - Franco

Snobbe
2013-08-21, 13:17
Dom ser inte speciellt tungdrivna ut? Och jag personligen skulle inte direkt köra tungdrivna lurar på gymmet. Om du lyssnar på dom på din telefon innan och dom låter bra så är dom inte tungdrivna.

Angående mp3 spelare så beror det lite på vad du är ute efter. Vill du kunna köra appar (spotify). Så är ipod touch eller creatives nyare rätt bra.

Är du bara ute efter ren mp3 så är dom gamla ipodsen riktigt bra om du kan lyckas hitta en sån. Jag kör personligen med en cowon S9 som fungerar bra men gränssnittet är sådär(nu finns det nog nyare modeller iofs).

Jag har hört att Sandisk Sansa ska va riktigt bra också, hade nog köpt en sån om jag var ute efter en mp3a själv. Där kan du även köpa till extra SD minneskort så du kan få typ 64gig+ utrymme på dom.

cAase
2013-08-21, 13:32
Dom ser inte speciellt tungdrivna ut? Och jag personligen skulle inte direkt köra tungdrivna lurar på gymmet. Om du lyssnar på dom på din telefon innan och dom låter bra så är dom inte tungdrivna.

Angående mp3 spelare så beror det lite på vad du är ute efter. Vill du kunna köra appar (spotify). Så är ipod touch eller creatives nyare rätt bra.

Är du bara ute efter ren mp3 så är dom gamla ipodsen riktigt bra om du kan lyckas hitta en sån. Jag kör personligen med en cowon S9 som fungerar bra men gränssnittet är sådär(nu finns det nog nyare modeller iofs).

Jag har hört att Sandisk Sansa ska va riktigt bra också, hade nog köpt en sån om jag var ute efter en mp3a själv. Där kan du även köpa till extra SD minneskort så du kan få typ 64gig+ utrymme på dom.

De var tungdrivna utan förstärkare, volymen är rätt låg osv. Jag vill inte ha massor fancy, inga appar eller så, enbart ljud och ett gränssnitt som gör att jag kan byta låt :D

Ska kolla de du tipsat om.

N4 - Carbon - Franco

Snobbe
2013-08-21, 13:33
De var tungdrivna utan förstärkare, volymen är rätt låg osv. Jag vill inte ha massor fancy, inga appar eller så, enbart ljud och ett gränssnitt som gör att jag kan byta låt :D

Ska kolla de du tipsat om.

N4 - Carbon - Franco

Det bästa isf är att köpa en extern amp, men det är lite jobbigt att ha på sig på gymmet där jag gärna har så lite som möjligt i fickorna.

cAase
2013-08-21, 13:35
Det bästa isf är att köpa en extern amp, men det är lite jobbigt att ha på sig på gymmet där jag gärna har så lite som möjligt i fickorna.

Brukade köra fiio e5,inte så klumpigt och gjorde det den skulle! :)

N4 - Carbon - Franco

The_RobRoy
2013-08-21, 14:07
Har denna, funkar fin-fint:

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk_sansa_clip%2B_4gb_-_black-7264116

Riktigt bra pris just nu där också!

cAase
2013-08-23, 16:19
Har denna, funkar fin-fint:

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk_sansa_clip%2B_4gb_-_black-7264116

Riktigt bra pris just nu där också!

Blev en sån, mycket nöjd med ljudet!

N4 - Carbon - Franco

StarkaUlf
2016-10-13, 15:56
Någon som kan rekommendera en enkel och smidig (liten, inte i storleken av en telefon) mp3-spelare som ska användas till löpning och promenader?

4-500 kronor på sin höjd.

Behöver inga fräsiga funktioner. Kunna lägga in låtarna på ett enkelt sätt, spela dom och inte gå sönder efter några löprundor :D

J.V
2016-10-13, 16:00
iPod Shuffle? :D Liten utav bara fan ar den i alla fall och fin clip-on-grej.

StarkaUlf
2016-10-13, 16:09
iPod Shuffle? :D Liten utav bara fan ar den i alla fall och fin clip-on-grej.

Skulle dock gärna slippa iTunes :D

martikainen
2016-10-13, 17:55
Skulle dock gärna slippa iTunes :D

http://www.dummies.com/social-media/spotify/how-to-sync-spotify-music-to-your-ipod/

Edit: Man kan tanka över låtar vi a spotify!

Wzup2u
2016-10-13, 19:29
Någon som kan rekommendera en enkel och smidig (liten, inte i storleken av en telefon) mp3-spelare som ska användas till löpning och promenader?

4-500 kronor på sin höjd.

Behöver inga fräsiga funktioner. Kunna lägga in låtarna på ett enkelt sätt, spela dom och inte gå sönder efter några löprundor :D

Jag köpte en av de billigaste kinaspelarna...OBS! rena skiten och glappar i 3,5 mm uttaget direkt och ljudet blir kasst (visst funkar med bra lurar men du förlorar ändå kvallite) sen var knapparna skit också.

Modellen jag köpte var en ipod shuffle kopia.


Jag hade nog satsat på en sony walkman faktist, den mindre modellen ligger runt 500-600:-

annars försökt hitta något annat bara du inte köper shuffle kopian haha...

rosto
2016-10-14, 13:01
Någon som kan rekommendera en enkel och smidig (liten, inte i storleken av en telefon) mp3-spelare som ska användas till löpning och promenader?

4-500 kronor på sin höjd.

Behöver inga fräsiga funktioner. Kunna lägga in låtarna på ett enkelt sätt, spela dom och inte gå sönder efter några löprundor :D

Gogear sounddot kör jag med, ingen display och liten och smidig. Man reglerar alla funktioner utan att behöva stanna och titta på den.

Väldigt minimalistisk men den passar bra på löprundan tycker jag