handdator

Visa fullständig version : Hypotetisk fråga.


Slartibartfast
2004-03-05, 22:19
Om man vill bli rippad med bibehållen muskulatur, vilket alternativ är då effektivare?

Alternativ 1: att äta som vanligt och köra mycket cardio.
Alternativ 2: att äta mindre och inte köra någon cardio.

Logiken säger ju att fettförbränningsträning ger exakt samma resultat som att äta mindre kalorier, eller hur?

Jag vet att det lönar sig att både äta mindre och köra förbränning, men det är alltså en hypotetisk fråga.

Prankie
2004-03-05, 22:20
Haha, ställde nästan samma fråga. :) Väntar bara på King Grub svar. :D

Marre-Sthlm
2004-03-05, 22:21
Ökad träning ger högre ut söndring av x-antal hormoner å krejjer som gör att du får ett bättre resultat.
Så jag tror stenhårt på alt1

Munter
2004-03-05, 22:36
Alternativ 2 funkar inte i längden. Äter man lite så bränner man lite, så fungerar det i alla fall för mig... var inne på samma spår förra året, och det visade sig inte helt otippat att alternativ 1 fungerade mycket bättre då jag bytte till det.

Slartibartfast
2004-03-05, 22:41
Castro fick ju bra resultat här nyligen genom att ligga på soffan och äta mindre.

Garnax
2004-03-06, 03:52
Själv skulle jag nog tycka att #1 är bekvämare fast det inebär mer arbete.

Skulle bli galen av att behöva äta så pass mycket mindre.
Skulle helt klart äta lika mycket bli riktigt mätt och sedan förbränna mer kcal per dag.

//garnax

Marre-Sthlm
2004-03-06, 08:46
Originally posted by Garnax
Själv skulle jag nog tycka att #1 är bekvämare fast det inebär mer arbete.

Skulle bli galen av att behöva äta så pass mycket mindre.
Skulle helt klart äta lika mycket bli riktigt mätt och sedan förbränna mer kcal per dag.

//garnax
Sant Sant
Hellre mätt med svett
En torr men hunger
*öhh* :P

LunaSpice
2004-03-06, 10:29
Alt #1 tycker jag.

Ät som vanligt och kör mer cardio (LÄS: HIIT). Detta kommer gynna dig betydligt mer i form av div olika hormonella fördelar samt ökad insulinkänslighet (dock också hormonbetingad såklart). Om du dessutom fortsätter att träna hård och tung styrketräning samt tillför tillräckligt med protein så kommer dina muskler att bibehållas även om du hamnar en bit under din kcalgräns.

Björn S
2004-03-06, 10:41
Jag skulle vilja påstå att jag deffar året om ;)
bara det att jag öser på med cardio å promenader under "deffen" ;)

amen to that!