handdator

Visa fullständig version : Ett par korta frågor??


Adrian
2004-03-05, 21:05
Tjaba på er Imon fyller jag 18år har redan fått lite cash så jag hade tänkt å investera dessa på lite produkter. iaf har ett par frågor nu, innan jag gör det

Nr1 den där maskin AB SLIDE tror jag den heter (man drar ett ljul på marken, fram och tillbaks , ni vet säkert va det e,), Är det någon som har testat detta. får man någon effekt eller e det gamla härliga situps som gäller?

Nr 2 "ALA" asså jag har fått så Många olika åsikter När det gäller dessa tabletter, vissa säger att man ska ta dom DIREKT före maten andra säger en kvar och så har jag märkt nu att det står ca 30 minuter på denna sida,, vad ska man tro på?? beror det på mellan olika fabrikat?

"Vill påpeka att jag inte tar kreatin utan jag vill helt enkelt förbättra insulin känsligheten med ALA"

Nr3 märkt att min kost börjar bli lite ensidig,, och känner mig trött rätt så ofta nu,, undrar om det finns något "Bra" kosttillskott som typ ger dags behovet av alla vitaminer mineralerm.m, och isåfall vilket rekommenderar ni i tablett/kapsel form eller pulver som tex Fairing - Complete Diet m,m

detta va nog allt för tillfället, hoppas att jag kan få lite svar angående dessa frågor :rolleyes:


Kom på en till fråga,, Vilket protein tillskott rekommenderar ni som lämpar sig till tex kvällen innan man lägger sig och efter träningen asså en kombination av dessa två tider?
MVH Adrian (2h och 44 min kvar) :)

Marre-Sthlm
2004-03-05, 21:41
Originally posted by Adrian
Tjaba på er Imon fyller jag 18år har redan fått lite cash så jag hade tänkt å investera dessa på lite produkter. iaf har ett par frågor nu, innan jag gör det

Nr1 den där maskin AB SLIDE tror jag den heter (man drar ett ljul på marken, fram och tillbaks , ni vet säkert va det e,), Är det någon som har testat detta. får man någon effekt eller e det gamla härliga situps som gäller?

Nr 2 "ALA" asså jag har fått så Många olika åsikter När det gäller dessa tabletter, vissa säger att man ska ta dom DIREKT före maten andra säger en kvar och så har jag märkt nu att det står ca 30 minuter på denna sida,, vad ska man tro på?? beror det på mellan olika fabrikat?

"Vill påpeka att jag inte tar kreatin utan jag vill helt enkelt förbättra insulin känsligheten med ALA"

Nr3 märkt att min kost börjar bli lite ensidig,, och känner mig trött rätt så ofta nu,, undrar om det finns något "Bra" kosttillskott som typ ger dags behovet av alla vitaminer mineralerm.m, och isåfall vilket rekommenderar ni i tablett/kapsel form eller pulver som tex Fairing - Complete Diet m,m

detta va nog allt för tillfället, hoppas att jag kan få lite svar angående dessa frågor :rolleyes:


Kom på en till fråga,, Vilket protein tillskott rekommenderar ni som lämpar sig till tex kvällen innan man lägger sig och efter träningen asså en kombination av dessa två tider?
MVH Adrian (2h och 44 min kvar) :)

Beträffande abslider så har jag bara kört på skoj med den, så kan itne snacka resultat men den tog iofs grymt bra i magtrakterna, så jag tror faktiskt på den. Inga crunches direkt men väl värda att göra.

På kvällen kär jag själv med Whey-100 å det är nåt jag kan rekommendera, 0.1<g fett och kolisar men bra protein, perfa :D

Varför ska du ha nå spec preparat, ät frukt och grönt så får du dina vitaminer, man ska inte överdosera preparat.
Mat är fortfarande bäst!

Pez
2004-03-05, 22:10
Skulle skippa abslide och lägga mer pengar på prottet. Sköt träningen på gymmet istället.

Ett bra blendprotein med kasein och vassle för "alla tillfällen" sas är Fairings Complete Protein. Att bara ta vassle på kvällen är inte "optimalt".. om man nu bryr sig om detaljerna. Annars kan man nöja sig med ett "sämre" protein, tex Exells vassle - mer för pengarna.

Marre_sthlm - varför så rädd för fett och kolhydrater???

/pez

Marre-Sthlm
2004-03-05, 22:18
Originally posted by Pez
Skulle skippa abslide och lägga mer pengar på prottet. Sköt träningen på gymmet istället.

Ett bra blendprotein med kasein och vassle för "alla tillfällen" sas är Fairings Complete Protein. Att bara ta vassle på kvällen är inte "optimalt".. om man nu bryr sig om detaljerna. Annars kan man nöja sig med ett "sämre" protein, tex Exells vassle - mer för pengarna.

Marre_sthlm - varför så rädd för fett och kolhydrater???

/pez

Jag är absolut inte rädd för det, är No.1 träningsfreak som jag säkert sagt i flera trådar, svårt å se nån här som bränner mer en mig per dag :D
Men iafs så tycker jag anledningen för kolisar å fett på kvällen inte finns, lr har jag fel?
Jag äter protein då för att musklerna ska ha färskt att arbeta med under natten, men jag kan tänka om.
Kan inte så mkt om sånt. är som sagt bara en blåst träningsnarkoman :):bow:

Pez
2004-03-05, 22:23
Originally posted by Marre-Sthlm


Jag är absolut inte rädd för det, är No.1 träningsfreak som jag säkert sagt i flera trådar, svårt å se nån här som bränner mer en mig per dag :D
Men iafs så tycker jag anledningen för kolisar å fett på kvällen inte finns, lr har jag fel?
Jag äter protein då för att musklerna ska ha färskt att arbeta med under natten, men jag kan tänka om.
Kan inte så mkt om sånt. är som sagt bara en blåst träningsnarkoman :):bow:

Ok, för det första så är fett och kolh.mängden man får i sig med ett proteinpulver / portion försumbar, även om man kör med tex vasslekoncentrat som ligger något högre än isolat. Det handlar om enstaka gram här...försumbart alltså.

För det andra - jag och många med mig anser att lite fett till kvällsdrinken/maten bara är bra, tränar man på morgonen så bör man trycka i sig lite kolisar kvällen innan också.

/pez

Marre-Sthlm
2004-03-05, 22:26
Originally posted by Pez


Ok, för det första så är fett och kolh.mängden man får i sig med ett proteinpulver / portion försumbar, även om man kör med tex vasslekoncentrat som ligger något högre än isolat. Det handlar om enstaka gram här...försumbart alltså.

För det andra - jag och många med mig anser att lite fett till kvällsdrinken/maten bara är bra, tränar man på morgonen så bör man trycka i sig lite kolisar kvällen innan också.

/pez

Joo va inte rädd för dom gramen direkt, syftande snarare på om nån drar gainer lr liknande :P

Aaa håller med där oxå, jag tränar vissa dagar runt 4a på morgongen då brukar jag äta pasta innan jag ska slagga, men imorrn är det lörda (sovis) så skrev utifrån mitt schema för morgondagen :P

Adrian
2004-03-05, 22:28
ok tack för svaren. De där protte pulvret låter intressant (varit på dersa hemsida) ska nog skaffa mig det, men har också hört att Eiselt - Protec ska vara bra och långsamt,, Vilket av dessa två är bäst, Om man kan säga så? OCH om jag nu bestämmer mig för att köpa de där complete protein, fungerar det då lika bra till efterträningen eller ska man då satsa på nått annat med snabbare protte(asså sorry om det låter dumt men kan praktist taget INGET om pulver´m,m)

kom på en till fråga Angående Omega-3 har hört att man ska minska på fettet När man använder det.. stämmer det? förstörs effekten av oljan om man blandar med andra fettkällor? och i så fall hur ska man klara sig på ca 10g per dag?


Och Pez Vilken smak rekommederar du på Complete protein ?

MVH Adrian

Pez
2004-03-05, 22:44
Originally posted by Adrian
ok tack för svaren. De där protte pulvret låter intressant (varit på dersa hemsida) ska nog skaffa mig det, men har också hört att Eiselt - Protec ska vara bra och långsamt,, Vilket av dessa två är bäst, Om man kan säga så? OCH om jag nu bestämmer mig för att köpa de där complete protein, fungerar det då lika bra till efterträningen eller ska man då satsa på nått annat med snabbare protte(asså sorry om det låter dumt men kan praktist taget INGET om pulver´m,m)

kom på en till fråga Angående Omega-3 har hört att man ska minska på fettet När man använder det.. stämmer det? förstörs effekten av oljan om man blandar med andra fettkällor? och i så fall hur ska man klara sig på ca 10g per dag?


Och Pez Vilken smak rekommederar du på Complete protein ?

MVH Adrian

Såhär - är det ett proteinpulver som du ska använda både efter träning samt på kvällen/som mellanmål så skulle jag rekommendera Complete då det innehåller i runda slängar 50/50 av vassle (snabbt protein) och kasein (långsamt protein).
Finns för övrigt att köpa här på kolozzeum (www.kolozzeum.com). Smaken jag diggar bäst är choklad, men jordgubb är bra också - det beror på vad man själv gillar.

/pez

Adrian
2004-03-05, 23:47
oki tack för ett snabbt svar. pez ska nog köpa det imon,, iaf någon som kan svara på resten av frågorna? :em:

MVH Adrian

Pez
2004-03-06, 00:26
Originally posted by Adrian
oki tack för ett snabbt svar. pez ska nog köpa det imon,, iaf någon som kan svara på resten av frågorna? :em:

MVH Adrian

Kan försöka mig på dom också...

ALA ska man ta på "tom mage" för att få så bra upptag som mäjligt.. kapslar tas 15-30 minuter innan måltid för att dom ska lösas upp.. pulver kan du ta 5-15 minuter innan typ.

Ang. vitaminer osv. så funkar "Mitt Val Sport" alldeles utmärkt om som multivitamin/mineraltillskott. Finns att köpa på Apoteket.

/pez

MrT
2004-03-06, 00:49
Ditt uttalande att du "praktiskt taget inte kan något om pulver mm" borde ge dig en tankeställare. Av det du skrivit får iaf jag en bild av en tonåring som sitter med 15 burkar på frukostbordet och smäller i sig produkterna bara för att det är "bra".

Ta det inte som någon kritik men det kan vara rätt dumt att kasta pengar i sjön...


Ang ab-slide så har jag bara en kommentar - skräp. Magmusklerna tränas på samma sätt som övriga muskler - dvs med överbelastning långt över det man får från liknande maskiner. Ville för skojs skull testa en liknande produkt i en Inter-Sport butik och det slutade visst i att hela grejjen gick i småbitar :D

Adrian
2004-03-06, 01:00
hehe nja jag kanske övedrev lite då :em: kan och kan jag har hållt på med vikt, deff, seriös träning m,m i ca 2 år nu, men den största utmaningen fick jag förra året, gedde mig fan på att jag skulle gå ner i vikt.,, gick ner från ca120 till 63(jag vet för lite) men nu väger jag stabila 80kg och vill gärna fixa fram ett 6-pack till sommaren, m,m,, så lite kan man ju, men inte så himla mycket just angående Protte pulver, resten så har man ju koll på, men som sagt man lär sig nått nytt varje dag,,

jaja då va klockan över 12, fan då e man 18 nu då,, Damn börjar bli gammal nu ;), ska ta och unna mig något gott efter en härlig 12 timmars sömn,, Go natt på er alla

MVH Adrian

MrT
2004-03-06, 01:05
Originally posted by Adrian
hehe nja jag kanske övedrev lite då :em: kan och kan jag har hållt på med vikt, deff, seriös träning m,m i ca 2 år nu, men den största utmaningen fick jag förra året, gedde mig fan på att jag skulle gå ner i vikt.,, gick ner från ca120 till 63(jag vet för lite) men nu väger jag stabila 80kg och vill gärna fixa fram ett 6-pack till sommaren, m,m,, så lite kan man ju, men inte så himla mycket just angående Protte pulver, resten så har man ju koll på, men som sagt man lär sig nått nytt varje dag,,

jaja då va klockan över 12, fan då e man 18 nu då,, Damn börjar bli gammal nu ;), ska ta och unna mig något gott efter en härlig 12 timmars sömn,, Go natt på er alla

MVH Adrian

På det viset.. lycka till isf och läs så mycket du orkar av det som står på forumet.

Man får väll passa på att säga grattis när man ändå är här...

/Dax att äta inför det stundande gripperspasset :D

Sverker
2004-03-06, 07:35
Originally posted by Adrian

kom på en till fråga Angående Omega-3 har hört att man ska minska på fettet När man använder det.. stämmer det? förstörs effekten av oljan om man blandar med andra fettkällor? och i så fall hur ska man klara sig på ca 10g per dag?


MVH Adrian

Effekten förstörs inte men drunknar.

Skall du få bästa effekt av fiskoljan som är Omega-3 skall du dels sänka andelen mättat fett och ffa sänka mängden Omega-6.

Det är en balans mellan Omega-6 och Omega-3 och folk i allmänhet äter alldeles för mycket Omega-6 från bordsmargariner, dressingar eller varhelst man använder olika vegetabiliska oljor.

Välj istället fett som är omättat ex. raps eller olivolja.

Dk1ng
2004-03-06, 08:49
Angående AB-Slide eller vad den nu heter så tänkte jag bara ge ett litet tips.

Du kan lika gärna ta en skivstång med vikt på, lägga på golvet och så ställer du dig på knä, fattar med händerna runt stången och "rullar" den fram och tillbaks. (Samma rörelseomfång som med en ab-slide) Tänk på att försöka hålla magen spänd utmed hela rörelsen och kontrahera lite extra när du kommer tillbaks mot startläget.

Denna övning tycker jag är bra att använda som komplement till övriga magövningar på gymmet, då slipper du dessutom släpa med dig en ab-slide...

Förresten, GRATTIS!!

Adrian
2004-03-06, 09:09
Oki Tack ska ni ha för alla era svar, nu vet jag var jag står iaf,, som sagt den där Ab-slider verkar ingen hit de e bara att fortsätta på gymmet med sina sit ups m,m

"Dk1ng" låter intressant med Skivstången och vikter ska testa det framöver

Asså då kan man avända Oliv/raps olja fast man använder omega-3 ?

MVH Adrian

z_bumbi
2004-03-06, 11:52
Originally posted by Adrian
Asså då kan man avända Oliv/raps olja fast man använder omega-3 ?

MVH Adrian

Japp. Det är t o m att rekommendera.

Big Will
2004-03-06, 18:35
Ang. Fett och kolhydrater innan läggdags... ;)

EFAs är bra innan man lägger sig, tillsammans med kasein protein (antingen genom exempelvis cottage cheese eller pulver... det är även "acceptabelt" lol att ta vassle med mjölk då). Jag brukat personligen ta några skedar ekologiskt jordnötssmör.

Lite havre kan vara bra innan man lägger sig också, men är inget måste :D