handdator

Visa fullständig version : Inkomst + Metod. Vad gör du?


Sidor : [1] 2

samsam
2013-08-20, 12:17
Hej!

Jag börjar bli trött på min nuvarande sysselsättning och överväger ett byte.
För detta undersöker jag alla möjliga alternativ.

Vänligen posta:
1) Vad är din Månatliga inkomst?
2) Hur erhåller du den? Vad är din tjänst/inkomstmetod?
Valfritt:
3) Hur nöjd är du med din metod/ditt jobb, på en skala från 1-10? Mår du bra av den, eller tvärtom?

Detta är tänkt som en enkel studie över Orsak och Verkan; Vilken Inkomstmetod kan generera vilken Inkomst, med vilken Nöjdhet.
Jag är 24 år och hade verkligen uppskattat det!

BobaFett
2013-08-20, 13:05
Jobbar som stationstekniker på ett kärnkraftverk. Tror jag tjänade 450000 eller nåt sånt förra året.

Trivs rätt bra med jobbet, 8/10. Däremot trivs jag inte lika mycket i stan där jag bor 6/10. Var tvungen att flytta till en håla pga jobbet.

Reaper123
2013-08-20, 13:30
Jobbar som stationstekniker på ett kärnkraftverk. Tror jag tjänade 450000 eller nåt sånt förra året.

Trivs rätt bra med jobbet, 8/10. Däremot trivs jag inte lika mycket i stan där jag bor 6/10. Var tvungen att flytta till en håla pga jobbet.Av ren nyfikenhet (är tydligen i "samma" branch): Vad har man för utbildning för att jobba som stationstekniker på ett kärnkraftverk? Låter som en helt okej lön imho!

On topic:
1. Ser ut att bli strax under 380kkr iår.
2. Labingenjör på ett kärntekniskt laboratorium.
3. Är nöjd med utvecklingsmöjligheterna och arbetsinnehåll (dock varierande arbetsbelastning) men då jag ej har en tillräckligt bra utbildning så ligger jag enligt mig lite för lågt i lön för att se att detta är ett ställe jag kommer jobba hela mitt liv för siktar högre! (går i tankar att byta snart för inne på år nr 4)

Stort pluss är att arbetet sker 40 timmar per vecka måndag till fredag under dagtid med möjlighet till flex!

speedy83
2013-08-20, 13:40