handdator

Visa fullständig version : Schema hjälp behövs fort!


k1cker
2004-03-05, 20:55
Ja, vart ska man börja? ah, kan väl börja med och säg att jag har tränat bodybuilding i ca. 3-4 år, byggde upp mej så jag fick en realtivt vältränad kropp. Efter dom här 3-4 åren så tappade jag motivationen helt och hållet och "la ner" bodybuilding i ca. 2-3 månder och började sedan boxning som jag har hållt på med i runt 2-3 månder nu. Men nu känns det som jag börjar få tillbaka motivationen för bb igen och vill bygga upp min kropp till ungefär som den var förut, men utan att lägga ner boxningen helt.

Så jag hade tänkt att första veckan träna 3 dagar styrketräning och andra veckan 2 styrkepass och 2 boxning (boxning Tisdag och Torsdag). Och sedan börja som vecka 1 igen.
Så skulle behöva hjälp med att göra 2 olika vecko scheman och hur många set jag ska köra på varje muskelgrupp den veckan jag tränar boxning!

Som sagt har jag tränat bb förut och det finns ju muskelminne
(Och skulle gärna ta del av ett Bulk schema om någon har, väger för tillfället runt 73-74kg)

Kanske blev lite rörigt inlägg mej är trött och årkar inte renskriva

Mvh.
k1cker

Marre-Sthlm
2004-03-05, 21:12
Originally posted by k1cker
Ja, vart ska man börja? ah, kan väl börja med och säg att jag har tränat bodybuilding i ca. 3-4 år, byggde upp mej så jag fick en realtivt vältränad kropp. Efter dom här 3-4 åren så tappade jag motivationen helt och hållet och "la ner" bodybuilding i ca. 2-3 månder och började sedan boxning som jag har hållt på med i runt 2-3 månder nu. Men nu känns det som jag börjar få tillbaka motivationen för bb igen och vill bygga upp min kropp till ungefär som den var förut, men utan att lägga ner boxningen helt.

Så jag hade tänkt att första veckan träna 3 dagar styrketräning och andra veckan 2 styrkepass och 2 boxning (boxning Tisdag och Torsdag). Och sedan börja som vecka 1 igen.
Så skulle behöva hjälp med att göra 2 olika vecko scheman och hur många set jag ska köra på varje muskelgrupp den veckan jag tränar boxning!

Som sagt har jag tränat bb förut och det finns ju muskelminne
(Och skulle gärna ta del av ett Bulk schema om någon har, väger för tillfället runt 73-74kg)

Kanske blev lite rörigt inlägg mej är trött och årkar inte renskriva

Mvh.
k1cker

Inte för att va kritisk men är du X BB så borde du vill känna din kropp mkt bättre en vad jag kan rekommendera? :nono:

k1cker
2004-03-05, 21:18
Originally posted by k1cker
Ja, vart ska man börja? ah, kan väl börja med och säg att jag har tränat bodybuilding i ca. 3-4 år, byggde upp mej så jag fick en realtivt vältränad kropp. Efter dom här 3-4 åren så tappade jag motivationen helt och hållet och "la ner" bodybuilding i ca. 2-3 månder och började sedan boxning som jag har hållt på med i runt 2-3 månder nu. Men nu känns det som jag börjar få tillbaka motivationen för bb igen och vill bygga upp min kropp till ungefär som den var förut, men utan att lägga ner boxningen helt.

Så jag hade tänkt att första veckan träna 3 dagar styrketräning och andra veckan 2 styrkepass och 2 boxning (boxning Tisdag och Torsdag). Och sedan börja som vecka 1 igen.
Så skulle behöva hjälp med att göra 2 olika vecko scheman och hur många set jag ska köra på varje muskelgrupp den veckan jag tränar boxning!

Som sagt har jag tränat bb förut och det finns ju muskelminne
(Och skulle gärna ta del av ett Bulk schema om någon har, väger för tillfället runt 73-74kg)

Kanske blev lite rörigt inlägg mej är trött och årkar inte renskriva

Mvh.
k1cker

Har gjort 2 stycken olika vecko schema, kom med förslag och ideér om ni ser något "fel":

Vecka 1 ("Normalt" antal set):
Måndag: Rygg, Biceps och Vader
Tisdag: Vila
Onsdag: Lår och Mage
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Bröst, Axlar och Triceps
Söndag: Vila


Vecka 2 (Lite mindre set på överkroppen för att överkroppen även tar stryk på boxningen):
Måndag: Rygg (7set), Biceps (5set), Vader (5set) och Framsida Lår (6set)
Tisdag: Boxning
Onsdag: Vila
Torsdag: Boxning
Fredag: Vila
Lördag: Bröst (7set), Axlar (3set), Triceps (5set), Baksida lår (6set)
Söndag: Vila

Marre-Sthlm
2004-03-05, 21:32
Originally posted by k1cker


Det kanske jag gör men det blir så krångligt med alla scheman och sånt. Så skulle vilja ha lite tips på 2 olika veckoschema så man får så mycke vila som möjligt

Vill inte riktigt ge mitt schema när olika tävlingar studar ;)
Hahah nee men MAX-OTs 3 dagarssplitt borde väl passa.
(Kör själv max-ot, älskar deras principer) :)

Syftar på att du är van vid träningen och därför ska gå tungt direkt för att snabbt "få igång" mukklerna igen :D

k1cker
2004-03-05, 21:48
Okeej! Men hur tycker du att jag ska lägga upp schemat den veckan jag tränar boxning då!

Och vad tycker du om mina scheman som jag skrev här nu då?

Jorgen
2004-03-05, 21:58
Det schema som du själv lade upp ser bra ut. Testa och se hur det känns. Som vanligt så koncentrera på basövningarna. :thumbup:

//Jörgen

k1cker
2004-03-05, 22:01
Originally posted by Jorgen
Det schema som du själv lade upp ser bra ut. Testa och se hur det känns. Som vanligt så koncentrera på basövningarna. :thumbup:

//Jörgen

Okeej! :D

k1cker
2004-03-08, 14:41
Ni andra som sett schemat jag har lagt upp vad tror ni om det?
Asså kommer boxningen varanna vecka förstöra mycke för Styrketräningen? Får jag för lite vila pga boxningen? osv?

Vad tror ni? eller tycker ni det ser bra ut?

Det jag vill få ut av boxningen är att få först och främst få kondition och att ge musklerna lite mer "uthållighet" (och på köpet får man snabbhet)!

shirunai
2004-03-08, 16:19
Tränar du sporter tycker jag 3-split funkar bra, speciellt kampsporter, det beror hur mycket du kör...du kommer såklart öka av styrketräning KANSKE inte lika mycket.

Tricklev
2004-03-08, 17:31
lägg in skinnflöjt15minx2 varje dag, det ger massa, om du vill kan du också slänga i dig lite protein o snabba kolhydrater efter för maximal utveckling:thumbup:

Bounga
2004-03-08, 18:03
"Ni andra som sett schemat jag har lagt upp vad tror ni om det?
Asså kommer boxningen varanna vecka förstöra mycke för Styrketräningen? Får jag för lite vila pga boxningen? osv?

Vad tror ni? eller tycker ni det ser bra ut?

Det jag vill få ut av boxningen är att få först och främst få kondition och att ge musklerna lite mer "uthållighet" (och på köpet får man snabbhet)!"


Jorå de ser bra ut.
Jag tränar också kampsport och gymmar. 3 pass thaiboxning och 3 pass Styrketräning i veckan. Så inte tror jag du får några sämre resultat på styrke iaf jag får inte det.

Trickley:
Was "skinnflöjt" ?

Tricklev
2004-03-08, 18:09
Originally posted by Bounga
"
Trickley:
Was "skinnflöjt" ?


vaxa delfinen, dra en tarzan vad du än vill kalla d

Fatalist
2004-03-08, 21:53
Skinnflöjt, vaxa delfinen och dra en tarzan är alla synonymer på sättet män vanligast masturberar.:rolleyes: