handdator

Visa fullständig version : Ska jag bulka??


Robin86
2013-08-19, 14:35
Hej, berättar lite kort om mig själv. Kille på 27 år som gått upp mkt i vikt under många år efter en avslutad hockey "karriär" och för mkt god mat. 187cm lång och vägde som mest 110kg. Gick ner till 92 som minst efter det att jag hade en bättre kost och började styrketräna. Har nu tyvärr legat på latsidan igen *screwy* och gått upp till 97kg. Det sista halvåret tyckte jag inte att jag utvecklades alls mkt på gymmet men ska börja gymma imorgon efter ca 2 månaders uppehåll och har då några frågor! Vågar jag bulka?? Vill öka i muskelmassa mer än vad jag gjort innan när jag höll igen på maten. Hade tänkt skriva ner ungefär hur jag tänkt mig. Kom gärna med synpunkter!

07.00 - 1 burk kvarg
09.00 - 2 burkar kvarg med fun light
12.00 -2st Kycklingfileer med grönsaker/rotfrukter
16.00 - 1 burk kvarg
18.00 - träning med protein shake efter
20.00 - Riktig måltid med potatis, kött, sås

Vet att det är mkt kvarg på menyn men tycker det är ganska gott så gör inte mig något =) Har aldrig bulkat/deffat på riktigt och har läst en hel del trådar men skulle gärna vilja veta vad ni tror om mitt upplägg?
Tack!

Mvh Robin

Blindguard1
2013-08-19, 14:41
Blir en del mejeri, är väl det i så fall, men är det inte bättre att ta bort fettet innan du börjar bygga istället för att lägga på dig ännu mer fett?

Robin86
2013-08-19, 14:53
Blir en del mejeri, är väl det i så fall, men är det inte bättre att ta bort fettet innan du börjar bygga istället för att lägga på dig ännu mer fett?

Är det inte bra att köra så mkt mejeri? Kanske skulle bytat ut den kl 7 kvargen mot en protein shake? Jo det är möjligt men samtidigt så tänker jag att sommaren är snart slut ? hehe. Tror du jag kommer gå upp så mkt i fettväg då om jag bulkar som jag skrivit? Är väl igentligen bara att jag äter mkt protein?

Blindguard1
2013-08-19, 15:07
Jag personligen skulle inte ta så mycket mejeri, nej, det är mycket mer än så, kolla igenom lite genom diet/deff underforumet och läs, finns massor där. Och jag kan inte säga så mycket mer, ett kostschema hjälper inte så jättemycket tycker jag, alla är för olika för det.

Robin86
2013-08-20, 05:24
Jag personligen skulle inte ta så mycket mejeri, nej, det är mycket mer än så, kolla igenom lite genom diet/deff underforumet och läs, finns massor där. Och jag kan inte säga så mycket mer, ett kostschema hjälper inte så jättemycket tycker jag, alla är för olika för det.

Ok, något tips vad man skulle kunna byta ut då? Har som sagt redan läst en hel del där och vad jag kan få ut så menar iaf dom flesta att man behöver käka en hel del för att musklerna ska få fart att växa?

lofito
2013-08-20, 15:47
Hur stora är kvargburkarna? 250 g eller 500 grammare?
Byt ut kvarget mot lite fisk eller fågel. Kött såg jag åt du åt mot kvällen.
Vad sägs om att byta ut kvarg mot lite tonfisk, makrill, ägg och ost tex.?
Nu menar jag, istället för 2 burkar kvarg vid 09.00 så ersätt det med det ovannämnda.