handdator

Visa fullständig version : Nordic Wellness


RobbanColeman
2013-08-19, 12:33
Vi ska få ett sånt gym på 1300kvm i Norrtälje den 2 januari, är det bra? Finns det hopp för t ex hammer strengthmaskiner eller kopior?

Pullover maskin?

side-lateralsmaskin?

pec-deck fly-maskin? Som dessutom e bra för bakaxlar?

scottcurl-maskin?

dipsmaskin?


Jag vill ha ett gym som kan hjälpa mig bygga bra, vårat gamla kära KAC kommer byta adress så småningom och jag ser det som osäkert att fortsätta där...

Tack på förhand! :)

CharlieBB
2013-08-19, 12:39
Vart i Norrtälje kommer det vara?

RobbanColeman
2013-08-19, 12:44
Vart i Norrtälje kommer det vara?

Ovanför Kappahl och Kinarestaurangen i city, hela övervåningen.

PureWhey
2013-08-19, 13:50
Det har varit sån variation på de Sportlife (NW)-gymmen jag har tränat på (typ 10 stk) att det är omöjligt att svara på. Dock har de större gymmen haft ett par av det du efterfrågar :-)


Le iPhone

RobbanColeman
2013-08-19, 19:29
Det har varit sån variation på de Sportlife (NW)-gymmen jag har tränat på (typ 10 stk) att det är omöjligt att svara på. Dock har de större gymmen haft ett par av det du efterfrågar :-)


Le iPhone

Tack för svar!

Får väl maila dem eller helt enkelt vänta och se vad dem har att erbjuda. ;)

Scratch89
2013-08-19, 19:34
Som ovanstående sagt; det är sån otrolig variation på de olika anläggningarna att det kan vara vad som helst. Vissa har inte ens fria stänger eller hantlar över 25 kg; vissa har hantlar upp till 60 kg, 5-6 fria stänger med böjrack, chinsstänger, pullovermaskiner och hela skiten.

JasminV
2013-08-19, 21:12
Jag upplever att personalen och anläggningsansvariga faktiskt vill bygga gym som medlemarna vill ha, ta kontakt med dem och önska de du vill ha, dom brukar inte vara omöjliga. :)

smeander
2013-08-20, 07:00
Dom finns överallt i Göteborg, det fräscha och välutrustade ut. Det kommer bli det överlägset bästa i lilla Norrtälje iaf!


Sent from a cordless device.

mattilainen
2013-08-20, 08:41
vi har ett sådant gym här som tog över en annan kedja och de tog bort alla hantlar över 41 kg (troligtvis för att de ville få bort dessa "anabola-killarna" som körde så tungt) haha många slutade där och nu finns det nog bara ett mindre antal 16 - 18 åringar, tjejer och äldre kvar.

RobbanColeman
2013-08-20, 10:58
vi har ett sådant gym här som tog över en annan kedja och de tog bort alla hantlar över 41 kg (troligtvis för att de ville få bort dessa "anabola-killarna" som körde så tungt) haha många slutade där och nu finns det nog bara ett mindre antal 16 - 18 åringar, tjejer och äldre kvar.



Vi har nog 52-62kg som tyngst på samtliga gym i Norrtälje. Det finns sex gym här sen tidigare...

Jag vill åt bra maskiner, gärna med fria vikter, typ hammer-strength, då byter jag nog illa kvickt! Jag har redan gjort mina "balla" reps med 62kg i bröstpress och det gav mig ingenting. För mig personligen räcker 41kg. Utifrån det du nämnde så blir det nog just byggarna som byter till det nya gymmet isf. Dem är ju svaga. ;)

Det ska dock mycket till för att jag ska byta, KAC är bra och ohotat just nu...

aldoschadewitz
2013-08-20, 18:07
Nu pratar jag efter den erfarenheten jag har som NW meddlem i Göteborg.

De stora gymmen som ligger utanför stan (räcker med 5min) är ofta väldigt välutrustade. Flera bänkpressar, massor av hantlar i alla vikter upp till 60 som mest vad jag har sätt, flera (10+) olika hammerstrengh masiker i form av olika olika pressar och roddar.
Almedal som är ett av de gymmen utanför göteborgs innerstad uppfyller alla dina kriterier så hoppet finns men det finns även väldigt många NW som inte alls lever upp till förväntningarna

RobbanColeman
2013-08-20, 18:48
Nu pratar jag efter den erfarenheten jag har som NW meddlem i Göteborg.

De stora gymmen som ligger utanför stan (räcker med 5min) är ofta väldigt välutrustade. Flera bänkpressar, massor av hantlar i alla vikter upp till 60 som mest vad jag har sätt, flera (10+) olika hammerstrengh masiker i form av olika olika pressar och roddar.
Almedal som är ett av de gymmen utanför göteborgs innerstad uppfyller alla dina kriterier så hoppet finns men det finns även väldigt många NW som inte alls lever upp till förväntningarna

Tack för intressant info!

Ni andra med givetvis!

Det låter lovande det där, blir det massa såna maskiner osv som du beskriver så är det nog spikat med byte av gym för min del! ;)

KevinWest
2013-08-21, 04:33
De använder enbart concept (cybex) maskiner, i alla fall i Stockholm, med undantag från Hornstull.
Utrustningen kan variera (t.ex. lutningen på en benpress), kan inte minnas att jag sett en side delt maskin, rear delts får du köra bakvänd i en pec-dec som garanterat kommer att finnas.
Maila Anders (ostermalm@nordicwellness.se) eller Joel (hornsgatan@nordicwellness.se) och fråga vem som kommer att bli platschef i Norrtälje. Eller regionalchefen direkt (titti.hallberg@nordicwellness.se)

Hantlarna går nog inte över 42-44,5 om de inte behåller de gamla. Total vikt för alla viktplattor brukar ligga på 370-400 (man har ju maxat va). Bänkarna går inte att ställa om till decline, men du kan justera incline och sitsen.

Det är ganska bra kvalitet för pengarna, mellan 249-325 om du bara skall styrketräna, och det brukar oftast komma smarriga öppningserbjudanden, t.ex. 500:- för ett år, och då får du även gå på spinning *spy*

Det är bara att hoppas på en bra platschef.
Har du några fler frågor är det bara att PMa, jobbade där i 8 månader men sa upp mig för att jag inte fick ta ledigt.

PS. Bensparkarna är riktigt irriterande, dynan som sitter mot smalbenet är lös och åker upp och ned när man sparkar. *grr27*

OBS. Du kan alltid åka in till storstaden och provträna (man får 1 veckas gratis provträning) så ser du hur gymmen ser ut. Östermalm borde ligga närmast dig, t-bana Karlaplan

EDIT: Musiken är katastrofal (men det kanske inte är ett problem?), det blir one direction hela kvällen blandat med lite http://www.youtube.com/watch?v=TUdKim_0w3E (scheisse, scheisse leise) och inte alla receptionister har förmågan att ladda ner spotify och köra lite vettig musik. En och annan Bieberlåt kan du också förvänta dig!

Lycka till!

RobbanColeman
2013-12-05, 11:19
Numer tränar jag marklyft, maskiner skiter jag fullständigt i, det jag undrar är huruvida dem accepterar tunga marklyft med rejäl duns samt användande av magnesium? :)

Alfers
2013-12-05, 12:23
Numer tränar jag marklyft, maskiner skiter jag fullständigt i, det jag undrar är huruvida dem accepterar tunga marklyft med rejäl duns samt användande av magnesium? :)

Där jag var förut satt en lapp med regler som såg ut som någon standardlapp för nw då det stod några punkter som inte kunde gällt på den anläggningen (om pass och dyl) och enligt den fick man inte använda magnesium.
Jag skötte det dock snyggt och torkade av golvet, vikter osv och det var aldrig någon som sa något.
Dom köpte in ett podium strax efter att dom köpte upp anläggningen så dom verkar förstå att folk vill marka.

Skickat från min GT-S7710 med Tapatalk

de_dave
2013-12-05, 15:47
Numer tränar jag marklyft, maskiner skiter jag fullständigt i, det jag undrar är huruvida dem accepterar tunga marklyft med rejäl duns samt användande av magnesium? :)

Inga problem på NW ajg tränar på :)

Dock tror jag att det finns en lapp om att mante ska ha magnesiumblock, så har köpt flytande.

Fast underdet år jag hade block var det ändå ingen som sa nåt...

slackerguru
2013-12-06, 10:05
Har öppnat ett i Ulricehamn precis. Alla maskiner känns plastiga och det har inte kommit något squat-racket än och det har varit öppet sen 1 Oktober.