handdator

Visa fullständig version : Maximal muskelhypertrofi för bröst, armar & axlar!


AntonHA
2013-08-18, 21:02
Hej min rygg och mina ben har växt mycket så jag ska fortsätta träna dom som jag redan gör. Men jag känner att bröst, armar och axlar växt lite.

Jag tror att anledningen till att jag inte fått bröstet att växa kan vara att jag gått till failure för mycket. Jag kör på 4 set per bröstövning, 8-12 reps & 3 övningar(Samma med axlar). Men hur bör man träna biceps och triceps? Jag tror att jag har kört alldeles för låga reps för maximal hypertrofi. Jag kör 3 set & 3 övningar och typ 8-12 reps. Men bör jag höja repsantalet mer? Till typ 20?

CalleP
2013-08-18, 22:20
Träna efter progression och ät bra med mat så kommer du att växa!

filmjölk
2013-08-18, 22:28
Jag har noterat att många byggare man ser på tuben verkar ha frångått det där med att köra tex 3*8-12 på samma vikt, utan kör sina set i en stege där man börjar lätt med kanske 15 reps, höjer vikten och kör en tia och avslutar med att höja igen och köra en tung femma.

Det kanske kan vara något för dina pecs, armar och axlar? I annat fall är man ju på så sätt helgarderad vad gäller hög vs mittemellan vs låg-reps, då man iaf gör ett set/övning med optimal rep-range:)

Maximal
2013-08-18, 23:27
Det viktigaste är nog inte hur du tränar med set/reps, utan hur mycket av arbetet som rätt muskel står för.

Armed Dingo
2013-08-19, 01:28
Jag har noterat att många byggare man ser på tuben verkar ha frångått det där med att köra tex 3*8-12 på samma vikt, utan kör sina set i en stege där man börjar lätt med kanske 15 reps, höjer vikten och kör en tia och avslutar med att höja igen och köra en tung femma.

Det kanske kan vara något för dina pecs, armar och axlar? I annat fall är man ju på så sätt helgarderad vad gäller hög vs mittemellan vs låg-reps, då man iaf gör ett set/övning med optimal rep-range:)

Detta kör jag fast omvänt (Proxys Low volume training V1)

Se till att vara ordentligt uppvärmd innan du kör igång med tyngsta set först då axlar är ett område det är lätt att skada sig i.

Sportfiskaren
2013-08-19, 03:55
Detta kör jag fast omvänt (Proxys Low volume training V1).

Även känt som Reverse Pyramid Training. ;)

Fordon
2013-08-19, 05:26
Även känt som Reverse Pyramid Training. ;)

Fast det blir bara en halv pyramid, aka stege.

;)

<meme-tupp>

AntonHA
2013-08-20, 21:45
Jag har noterat att många byggare man ser på tuben verkar ha frångått det där med att köra tex 3*8-12 på samma vikt, utan kör sina set i en stege där man börjar lätt med kanske 15 reps, höjer vikten och kör en tia och avslutar med att höja igen och köra en tung femma.

Det kanske kan vara något för dina pecs, armar och axlar? I annat fall är man ju på så sätt helgarderad vad gäller hög vs mittemellan vs låg-reps, då man iaf gör ett set/övning med optimal rep-range:)

Jag har alltid gjort tvärtom. Jag kör först tungt så att jag kan göra typ 10 reps(1-2 från failure). Sedan sänker jag vikten om jag inte tror att jag kan göra över 8 reps nästa set. Så det kan typ se ut såhär; 10x65kg, 9x65kg, 9x62.5kg, 8x62.5 kg.

gohardorgohome
2013-08-21, 10:41
Jag har noterat att många byggare man ser på tuben verkar ha frångått det där med att köra tex 3*8-12 på samma vikt, utan kör sina set i en stege där man börjar lätt med kanske 15 reps, höjer vikten och kör en tia och avslutar med att höja igen och köra en tung femma.

Det kanske kan vara något för dina pecs, armar och axlar? I annat fall är man ju på så sätt helgarderad vad gäller hög vs mittemellan vs låg-reps, då man iaf gör ett set/övning med optimal rep-range:)

Så lägger jag upp dem flesta av mina passen, mycket trevligt sätt och man blir rejält uppvärmd inför tyngsta setet *flex*