handdator

Visa fullständig version : Nystart efter sommarn


robhansson
2013-08-18, 17:44
Nystart efter sommaren...
Har haft så mycket med bilträffar och annat, jobbat som en dåre osv,
Man kan inte annat än att skylla på sig själv, men jag har blivit j*vlig slapp!?
Vart på gymmet var 3dje dag, aldrig kommit in i något riktigt "flow" på hela sommaren

Jag har kämpat som ett svin i ett år med träningen och nu efter sommaren brister motivationen på riktigt
Hur ska jag hitta tillbaks?
Innan tog jag 130 kg mark LÄTT!
Idag tex var 110 rena rama hel*etet...

Känns som att se på när alla andra blir större går det bara sämre för mig
Nån som känner igen sig?


Börjat fundera över mina mål med träningen och jag vill bara bli stor ( muskelmässigt)

Jag behöver en kick!

Grunnar över träningsschema och det lutar mot ett 4 split med fokus på överkropp

Så alla tips och peppning är guld!
Vill vakna imorgon och se fram emot gymmandet efter jobbet!

Snälla hjälp,
Tack!

Mr E
2013-08-18, 18:37
Jag skulle rekommendera att försöka sätta upp lite mål med träning, t.ex en viss vikt du vill uppnå i bänken eller ett visst mått på armarna. :)

Sedan är något jag tycker ger mig väldigt mycket motivation är att sitta och pyssla med träningsschema och precis hur jag ska lägga upp träningen. Då längtar jag till gymmet för att prova på mitt nya träningsupplägg och nya övningar.

robhansson
2013-08-18, 21:43
Tack !:) jo får sätta mig o pilla lite med det !

Mada92
2013-08-18, 21:58
http://fitnesskolan.se/finn-din-motivation/

Låt det bli ett bokmärke :)

Du skriver att du markade 130 kg lätt tidigare, men inte hur mycket du väger. När man börjar bli vältränad/väldigt stark för sin kroppsvikt eller bara allmänt stark så blir ju formen en förbrukningsvara som man inte kan "spara på" utan man måste hålla igång för att inte tappa. Kanske det du har uppnått nu. Det har jag märkt inte minst med crossfiten, som innehåller mycket kondition blandat med styrka. :) Räcker att man är sjuk och blir borta två veckor för att man ska känna ett större tapp.

robhansson
2013-08-19, 06:10
http://fitnesskolan.se/finn-din-motivation/

Låt det bli ett bokmärke :)

Du skriver att du markade 130 kg lätt tidigare, men inte hur mycket du väger. När man börjar bli vältränad/väldigt stark för sin kroppsvikt eller bara allmänt stark så blir ju formen en förbrukningsvara som man inte kan "spara på" utan man måste hålla igång för att inte tappa. Kanske det du har uppnått nu. Det har jag märkt inte minst med crossfiten, som innehåller mycket kondition blandat med styrka. :) Räcker att man är sjuk och blir borta två veckor för att man ska känna ett större tapp.

Bra artikel!
Jo man ser o känner skillnad som du säger
Kan var sånt som spökar till motivationen!

19 år
185cm
84kg

speedy83
2013-08-19, 07:18
Har du tränat var 3:e dag och ändå tappat 20 kg i marken? det låter ju lite märkligt, hur har din kost varit under denna perioden?

robhansson
2013-08-19, 11:05
Har du tränat var 3:e dag och ändå tappat 20 kg i marken? det låter ju lite märkligt, hur har din kost varit under denna perioden?

Handlar nog inte om att jag tappat muskel massa osv, är liksom trött, hängig och inget GO längee...

Ingen ide att tycka synd om sig själv men lägger upp detta inlägget för att kanske nån mer känt som jag!

Diman
2013-08-19, 17:22
Prova något nytt.
Du verkar inte vara nybörjare, så prova t.ex. Max-OT. Tolv veckor, så har du både ett mål och en tidslinje. Resultaten är dock upp till dig :)

Röda Björnen
2013-08-19, 20:03
Sluta hitta anledningar varför det känns så jobbigt, herregud vilken töntig tråd :smash:.

Sluta var en sån mes och bara träna.

MVH