handdator

Visa fullständig version : Uppfinningar i framtiden?


hugok
2013-08-18, 07:59
Vad räknar ni med att det ska finnas för uppfinningar och nya produkter i framtiden om 1, 5, 10, 20, 50 100 år eller mer?
Någon som räknar med flygande bilar om 50 år kanske?
Motivera gärna varför ni tror att det kommer finnas då, finns det eller kommer det finnas ett behov av det?
Skriv gärna om saker som redan finns som ni tror kommer utvecklas mer och bli mer tillgängliga för allmänheten.

hugok
2013-08-18, 08:00
Själv tror jag på magnettåg, som alltså hålls uppe av magnetism för minimal friktion och färdas i vakuumtunnlar för längre tågresor. Med minimal friktion och luftmotstånd blir den enda kostnaden i princip att köra igång tåget, sen kan det åka hur långt som helst innan man stoppar det.

Hanzou
2013-08-18, 08:02
Jag är kluven. Å ena sidan tror jag att människan går mot att göra produkter som gör livsstilen allt mer stillasittande och bekväm, å andra sidan vill jag se produkter som uppmuntrar naturlig träning och rörelse.

Jag tror vi kommer få se en blandning. Först produkter som gör våra vardagsliv ännu mer bekväma, och sedan produkter som hjälper oss att bli av med allt fläsk som skapas då vi bara äter utan att röra på oss.

Diomedea exulans
2013-08-18, 08:05
Jag tror att allting blir miljövänligare. Det kanske kommer finnas datorer och bilar som man kan slänga på komposten, eller elda upp.

Datorer kommer bli allt snabbare.

Victorsnya
2013-08-18, 08:06
säger bara en sak. Disney pixar - walley

tlk
2013-08-18, 08:12
Själv tror jag på magnettåg, som alltså hålls uppe av magnetism för minimal friktion och färdas i vakuumtunnlar för längre tågresor. Med minimal friktion och luftmotstånd blir den enda kostnaden i princip att köra igång tåget, sen kan det åka hur långt som helst innan man stoppar det.

Maglev-tåg är väl förvisso ingen ny uppfinning :)

hugok
2013-08-18, 08:14
Maglev-tåg är väl förvisso ingen ny uppfinning :)


Skriv gärna om saker som redan finns som ni tror kommer utvecklas mer och bli mer tillgängliga för allmänheten.

:)

hugok
2013-08-18, 08:16
säger bara en sak. Disney pixar - walley

Jag har inte sett filmen, men jag antar att det är någon slags robot. Det är ganska intressant hur långt kan man komma med robotteknik och deras intelligens.

tlk
2013-08-18, 08:17
:)

Som det kan gå när man bara läser topic och inte läser inläggen. *facepalm* Får bli nån liter kaffe till. cofffee

stridis
2013-08-18, 08:19
Jag tror att allting blir miljövänligare. Det kanske kommer finnas datorer och bilar som man kan slänga på komposten, eller elda upp.

Datorer kommer bli allt snabbare.

Datorer, bilar?

Vad pratar du om?

Menar du lätt personlig transportör respektive den ihoprullbara skärmen med inbyggd tunn klient som kopplar upp till molntjänsterna? (Handskarna registerar dina rörelser så du kan om du känner för det skriva "i luften")

Loke
2013-08-18, 08:23
Tror att vi inom 20 år kommer ha fusionsreaktorer med positiv nettoeffekt. Inte direkt den där lösningen på alla problem som det ibland framställs som, men lite coolt ändå.

tlk
2013-08-18, 08:23
Jag tror saker som "the wand" kommer att bli mycket vanligare och ersätta vanliga manuella anestesisprutor helt och hållet. Mest för att det är trevligare för patienterna.

Rahf
2013-08-18, 09:07
- Mer prylar som förvirrar och isolerar oss.

- Bitvis lösningar på växande energiproblem.

Imni
2013-08-18, 09:45
Produkter för energiframställning i stor skala tror jag kommer vara de mest avgörande uppfinningarna för att hålla vårt samhälle igång framöver. Utöver det kanske ny medicin också kommer vara revolutionerande.

Mass-Tech
2013-08-18, 09:49
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0f/All_Terrain_Armored_Transport_in_Star_Wars.JPG