handdator

Visa fullständig version : Kelly Starrett: MobilityWod Principles


ceejay
2013-08-17, 21:08
3WOpb8PrrSc

Tobbey
2013-08-17, 21:12
Kelly Starrett är riktigt intressant att lyssna på, sett många av hans videos på YT och de har hjälpt min böj-rörlighet. Ska ta mig tid att kolla igenom den här :D Skippar action-rullen jag precis stoppa in i datorn.

Birkharju
2013-08-17, 22:05
Tack för att du delade med dig av det klippet! Hans bok är super, rekommenderas verkligen för den som vill bli rörligare för att kunna träna med ett bra utförande/minska skaderisken eller idrottaren/motionären som vill optimera sin prestation genom att befinna sig i den bästa positionen möjlig inom sin idrott.

Han medverkade för någon månad sen i Joe Rogans podcast. Nästan tre timmar av tjöt :)
fcVy7EEgqNM

Hreidmar
2013-08-18, 09:35
Stort tack ceejay, detta var intressant - Jag har en del att jobba på märker jag ^_^

Alfers
2013-08-18, 09:44
Skitbra!

Snorkelfarsan
2013-08-21, 08:13
Tack för denna, riktigt bra föreläsning! Fick ett nytt perspektiv på rörlighet och hälsa vad gäller stillasittande osv. Har även upptäckt övriga Kelly starret videor m.m. Kanske lite självhjälp-guru över honom, men i mångt mycket kommer han med mycket vettigt.

Knatcharn
2013-08-21, 08:44
Tack för länk, ska ses ikväll! Man har alltid något att jobba på när det kommer till rörlighet...

emi23j
2013-08-21, 09:05
Riktigt bra!

Loke
2013-08-21, 09:08
En vän länkade till den här recensionen av hans bok Becoming a Supple Leopard, den verkar inte så positiv:

http://www.exercisebiology.com/index.php/site/articles/becoming_a_supple_leopard_by_kelly_starrett_book_r eview/

Jag kan för lite för avgöra om recensionen är rättvis, kanske fokuserar den mycket på detaljer och missar att huvuddragen i boken är intressanta för amatörer.

emi23j
2013-08-22, 05:57
En vän länkade till den här recensionen av hans bok Becoming a Supple Leopard, den verkar inte så positiv:

http://www.exercisebiology.com/index.php/site/articles/becoming_a_supple_leopard_by_kelly_starrett_book_r eview/

Jag kan för lite för avgöra om recensionen är rättvis, kanske fokuserar den mycket på detaljer och missar att huvuddragen i boken är intressanta för amatörer.

Kritiken är rättvis men författaren i länken har nog lite missat poängen om vem som boken vänder sig till, i alla fall utifrån vad jag har uppfattat. Tror inte att poängen varit att redogöra för vetenskapliga modeller av smärta, även om det är klumpigt att skriva med det. Men slm jag ser det är målet att lära ut hur kroppen fungerAr rent mekaniskt och hur man kan tänka och gå tillväga för att förbättra sitt rörelsemönster!

tlk
2013-08-22, 06:44
En vän länkade till den här recensionen av hans bok Becoming a Supple Leopard, den verkar inte så positiv:

http://www.exercisebiology.com/index.php/site/articles/becoming_a_supple_leopard_by_kelly_starrett_book_r eview/

Jag kan för lite för avgöra om recensionen är rättvis, kanske fokuserar den mycket på detaljer och missar att huvuddragen i boken är intressanta för amatörer.

Med tanke på hur dålli boken är så är recensionen säkert rättvis.

Pushit
2013-12-23, 16:59
Vart i stockholm vänder man sig om man vill bli drillad som någon som honom?

svenbanan
2013-12-24, 01:47
Med tanke på hur dålli boken är så är recensionen säkert rättvis.

Förtroendeingivande sågning... ;)

Fredrik_S
2013-12-24, 10:39
Förtroendeingivande sågning... ;)

Böcker man inte förstår uppfattas ofta som dåliga.

3bz
2013-12-24, 11:26
Med tanke på hur dålli boken är så är recensionen säkert rättvis.

Du får gärna vara lite mer specifik. Blev själv ganska besviken på boken då sättet han skriver på irriterar mig väldigt mycket. Hade inte förväntat mig någon akademisk text men någon form av källor för diverse påståenden hade ju varit trevligt, blir väldigt mycket rant och onödig text. I slutändan så har enda nyttan av boken för mig varit som bilderbok där det går hitta lite mobilitetsövningar.

Jag uppskattar vad Kelly gör, men hans stil fungerar mycket bättre i videoformatet, en bok borde vara lite seriösare.