handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram


liaz
2013-08-15, 16:44
Hej!
Jag har små tränat på gymmet i ca 3 år. Blivit allt från 3 dagar i veckan till inga gånger als.
Jag har nu tänkt börja träna igen efter ca 3 månaders paus.

Jag skulle uppskatta lite tips. Nu har jag nämligen tänkt börja träna 5-6 gånger i veckan och se till att jag äter ordentligt och tar min proteindrink som det är tänkt.

Undrar lite vad det finns för bra program kostvanor (annat?) som finns för mig? Jag vill framförallt fokusera på volym träning i med att jag är ganska smal och vill bli större :P
P.S Jag har inte mycket annat för mig för tillfället i med att jag är arbetslös så tid finns det massor av :P

r1kkie
2013-08-15, 21:34
z_bumbis 3 dagars...
Se bara till att få någon form av progression...

Perkla
2013-08-15, 22:18
Hej!
Jag har små tränat på gymmet i ca 3 år. Blivit allt från 3 dagar i veckan till inga gånger als.
Jag har nu tänkt börja träna igen efter ca 3 månaders paus.

Jag skulle uppskatta lite tips. Nu har jag nämligen tänkt börja träna 5-6 gånger i veckan och se till att jag äter ordentligt och tar min proteindrink som det är tänkt.

Undrar lite vad det finns för bra program kostvanor (annat?) som finns för mig? Jag vill framförallt fokusera på volym träning i med att jag är ganska smal och vill bli större :P
P.S Jag har inte mycket annat för mig för tillfället i med att jag är arbetslös så tid finns det massor av :P

Ja då lär du int behöva deffa.. snarare bulka.. men iaf så tränar jag två gånger per dag 6 dagar i veckan, 20 minuter på morgonen och 20 minuter på eftermiddagen, jag lyfter tungt och kör får reps, kanske 5-8 i varje sett, eller så mycket jag orkar, när jag känner att jag omöjligen orkar fler reps i varje sett så kör jag alltid minst två till :D

På morgonen kör jag överkropp och eftermiddagen underkropp och det jag ev inte han med på förmiddagen. Dricker Whey 80 och tar det tre gånger per dag, morgon, lunch och på kvällen en eller två timmar innan sängdags.

Allt hänger på hur snabba resultat du vill ha, orsaken till att jag lyfter tungt är för att jag vill bygga massa, det innebär åxå att man måste äta mer för att kunna orka, det blir nästan automatiskt att man äter mer när man tränar hårt. Tränar man hårt så måste man få i sig tillräckligt med proteiner, annars kommer musklerna istället att brytas ner eller inte byggas upp som det är tänkt..

Kan berätta hur mycket som helst.. men saker som jag tycker är rätt för mig behöver inte vara rätt för dig

Kan tipsa om Skull Chrunches för Triceps.. verkligen det effektivaste tycker jag, ger snabbt resultat åxå om du verkligen ser till att köra slut på dig själv.

Stenhård träning med andra ord :D

liaz
2013-08-16, 14:12
Tack för tipsen! :P
Föresten så är jag:
19 år
67 kg
180 cm
Det jag främst vill är att träna mycket och bli större!