handdator

Visa fullständig version : Domnande händer, överträning?


Hug0
2013-08-14, 21:31
Tja.


Har nyligen märkt av när jag kör bil t.ex. och ratten vibrerar smått att mina händer kan domna lite lätt. Verkar vara skakningarna.

Har haft detta en gång tidigare för 1 år sedan, då också vid en ordentlig bulk i kombination med att jag la på mig mycket muskler.


Vad kan det vara? Det kommer i bägge händer samtidigt, aldrig bara en. Är det nerver som blir klämda mellan muskler och ben osv?
Slutar jag träna några veckor försvinner det. Detta gjorde jag första omgången det hände då jag stack ut och reste i 5 mån men själva problemet försvann mycket snabbare än så.


Tacksam för idéer. *cupid*
Cheers

Vunnis
2013-08-14, 21:38
Hur pass mycket har du gått upp i vikt och hur fort? Vad jobbar du med och vad gör du på dagarna?

Hug0
2013-08-15, 18:58
Backpackade runt 5 månader och kom ner på 62 kg med typ 8-10% bodyfat, nu 4 månader senare 71 kg.
Jobbar som drifttekniker, så ibland blir det kanske rätt fysiskt, men inte något särskilt slitsamt, nej.
Annars är det sova, jobba, äta, träna, sova som gäller. Looping. Aldrig alkohol.

62 kg kontra 71 kg, vet inte vad jag ligger på BF% nu.
http://i.imgur.com/1cJbGWl.png http://i.imgur.com/vkACodx.jpg



Så länge det inte blir värre är det lugnt, men skulle ändå vara intressant och veta vad det kan bero på. Ringde sjukvårdsupplysningen första vändan det hände då jag vaknat upp på natten med höger hand bortdomnan, vaknade alltså av detta.
Jag frågade om det kunde vara karpaltunnelsyndrom men de sa att bara medelålders gravida kvinnor får det.


Mvh Hugo

Scratch89
2013-08-20, 06:28
Det är klart att det skulle kunna vara karpaltunnelsyndrom eller kompartment. Vadå bara gravida kvinnor får det?

Hug0
2013-08-21, 21:59
Det är klart att det skulle kunna vara karpaltunnelsyndrom eller kompartment. Vadå bara gravida kvinnor får det?